charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

بیرجند| کارخانه چرم مصنوعی استان خراسان جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر اداره حوزه‌ ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: معافیت از مالیات به میزان ۱۳ سال، عدم پرداخت حق گمرکی به مواد اولیه وارد شده موضوع نیاز کارخانه چرم مصنوعی، عدم پرداخت حق کمرگی به دستگاه‌ها و امکانات وارداتی مورد نیاز کارخانه چرم تصنعی و مصنوعی و معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دستگاهای و امکانات زمینه نیاز داخلی کارخانه مدنظر از دیگر مزیت‌ها می‌باشد . 

صفدری‌زاده گفت: کلیه موارد سبب ساز شد تا احداث و فعال‌سازی کارخانه چرم مصنوعی در حیطه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هر چه بیشتر حس شود لذا کارخانه تولیدچرم تصنعی و مصنوعی با هدف تامین چرم مصنوعی مورد نیاز داخل و خارج کشور، در حوزه‌ ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با سرمایه ۶۵ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در دو فاز آغاز به فعالیت کرد . 

او عنوان کرد: فاز اول گروه فوق در برگیرنده خط بی نقص و مجهز تولید انواع چرم تصنعی و مصنوعی PU & PVC با تمامی امکانات و همچنین دارای دستگاه‌های جانبی توسعه یافته چاپ و امباس در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ آغاز و در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ به ایجاد و افتتاح خواهد رسید . 

مدیر سازمان حیطه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: این کارخانه کارکشته خواهد بود تا با ایجاد اشکال چرم تصنعی و مصنوعی PU & PVC موضوع نیاز در صنایع گوناگون مثل انواع چرم‌های کیفی، کفشی، مبلی، لباسی و خودرویی، منتخب از چرم مصنوعی زمینه نیاز داخل و خارج مرزوبوم را تامین کند . 

صفدری‌زاده خاطرنشان کرد: این کارخانه به عامل به روز بودن اتومبیل آلات و بالا بودن تکنولوژی ایجاد کارکشته خواهد بود روزانه دربین ۹ تا ۱۱ هزار مترمربع چرم تصنعی در گونه های متفاوت کیفی، کفشی، مبلی، لباسی و خودرویی در یک شیفت کاری ایجاد کند . 

وی گفت: با به تولید رسیدن این واحد تولیدی ضمن تامین چرم مصنوعی مسئله نیاز استان خراسان جنوبی و استان‌های همجوار و تامین منتخب از چرم مصنوعی زمینه نیاز مرزوبوم افغانستان، قضیه اشتغال بیش از ۵۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را در قالب تولیدکننده کیف، کفش و مبل ایجاد می‌‌کند . 

مدیریت اداره حوزه‌ ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به عنوان اصلی‌ترین گنجایش و ادله گسترش اقتصادی استان و شرق مرزو بوم به اکانت میاید که باید با ملازمت و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی استان در راستای شکوفایی بیش از پیش ناحیه قدم برداشته شود . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.