charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

کمپین تبریزی ها برای فروش کفش ایرانی


به گزارش مجموعه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان , در تبریز فروشگاه‌های زیادی تابلوی کوچکی را درمغازه‌شان آویزان کرده‌اند , که برروی آن درج شده «با افتخار فقط اجناس ایرانی می‌فروشیم . »کیف چرم این جنبش خود جوش که باید خیلی پیشتر آغاز میشد می‌تواند به عنوان یک الگو , حرکتی آغازین برای سایر اتحادیه ها برای فروش کالای ایرانی باشد به این دلیل که تنها راه و روش رویارویی با کالاهای قاچاق و تولیداتی که مشابه آن در میهن ساخت می گردد اقدام خود صنف‌ها است که بجای عرضه کالاهای بی کیفیت چینی اجناس مرغوب و محصول ها داخلی را جایگزین کنند . به گفته آماری که اعلام می گردد ایرانی ها سالانه حدود 150 میلیون جفت کفش استفاده می‌کنند که براساس برآوردها چیزی حدود 30 میلیون جفت کفش از خارج وارد می گردد که به گفته بعضا از فعالان صنعت کفش با محاسبه آمار قاچاق این رقم بیشتراز این است . 

اکنون کمپین بازاریان تبریز درحمایت ازکفش ایرانی حرکتی گران بها به شمار میرود که می تواند برای سایر بازاریان در دیگر شهرهای مملکت برای فروش کالای ایرانی الگو باشد . 

علی رضا جباریان فام رییس اتحادیه صنف کفاشان تبریز در اظهار‌کرد و گو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که استقبال مردم از کمپینی که برای فروش کفش ایرانی آغاز شده است دراین دوران چه‌طور بود اظهار داشت : در این بازه زمانی مردم برخورد خیر با طرح داشتند و استقبال زیادی شده و حتی از استانهای دیگر هم تماسهایی برای استمرار این تکان صورت گرفته است . خوشبختانه تعداد واحدهایی که به‌این کمپین پیوستند هم رو به ارتقا است و تا کنون 560 واحد فقط در شهر تبریز به این کمپین پیوستن و واحدهایی که قبلا کفش خارجی هم می فروختند اعلام کردند که فقط کفش ایرانی می‌فروشند و کفش های خارجی را از ویترینها عده کردند . 

وی در باره گسترش این حرکت در سایر استانها اظهار‌کرد : کمپین بازار یان تبریز روی استانهای دیگر هم تاثیر نهاده است و جلساتی که با اتحادیه های استان های شرقی و غربی اذربایجان و اردبیل داشته ایم قرار شد طرحهایی را برای اجرا در فروشگاهها ارائه دهیم همچنین در برخی از استانهای دیگر نیز این تکان آغاز شده است اما در خود استان تهران فعلا آنطور که بایستی این نهضت آغاز نشده است . البته خود تهران حدود 35 درصد ساخت کفش میهن را در اختیار داراست و اتحادیه تهران نیز میتواند اعضاء خود را تشویق کند تا فقط کالای ایرانی بفروشند . 

60 درصد تولید کفش در تبریز 

وی در پاسخ به این پرسش که صنعت کفش تبریز یک سری درصد کفش مایحتاج مرزو بوم را تامین میکند بیان کرد : تبریز 60 درصد ساخت کفش ایران را برعهده دارااست ولی باید اظهار کرد 90 درصد محصولات کفش تمام چرم دست دوز با زیر چرم نیز به وسیله ساخت کنندگان تبریز تولید می گردد . 

جباریان در مورد وضعیت قاچاق کفش نیز خاطرنشان کرد : تبریز به جهت نزدیکی به مرزها ترکیه و عراق همواره شاهد ورود کفش های قاچاق از طریق دو شهرک ویژه اقتصادی جلفا و ماکو بوده که خوشبختنانه ورود آن از مرز جلفا به دلیل کنترلهایی که صورت میگیرد کم شده اما همچنان از مرز ماکو وارد میگردد . 

رییس اتحادیه صنف کفاشان تبریز در پاسخ بدین پرسش که برای تنوع در مدلها با اعتنا به سلایق مردم وراحتی قالب کفشها چه اقداماتی شده است اذعان کرد : ما ابتدا پیش از آنکه این کمپین را را ه اندازی کنیم به فکر اصلاح زیرساخت ها بودیم برای همین استادانی را از کشورهای ایتالیا به تبریز آوردیم تا به ساخت کنندگان آموزشهای لازم را بدهند تا بتوانیم تولیدها به روز و متناسب با ذوق وسلیقه خریداران ساخت کنیم که این تغییرات در ویترین دکان ها نمود پیدا کرده است . همچنین با انجمن ماشین سازان ساخت کفش ایتالیا نیز از 1 سال پیش مذاکرات دارای اهمیت داشتیم تا بتوانیم تکنولوژی های روز عالم را به صنعت کفش ایران وارد کنیم که درصورت موافقت تفاهمنامه ای با این مرزوبوم امضا ء میگردد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.