حمید ناجی ظهر روز جاری در نشست خبری تخصصی صنعت چرم، کیف و کفش که با رویه معرفی ظرفیتها، تقویت بازاریابی و صادرات در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: در بازار با سه دسته افراد مواجه هستیم، یک کسی که فروشنده است،خریدار و افرادی که حضور دارا هستند در بازار اما حضورشان ملموس نمیباشد .
او با اشاره به این که بازارهای همسایه را به علت کمبود کیفیت نمی توان به دست گرفت، ادامه داد: امروز بخش اعظم تلاشها و بازارها معطوف به محصولاتی هست که با تراز کیفیت بالا ایجاد میشود .
مدیر کمیسیون آموزش کفاشان مشهد مقدس اضافه کرد: نیروی انسانی نیاز به آموزش، هدف دیوانه مثبت و قانونپذیری داراست .
ناجی
با اشاره به اینکه تولیدکننده با قوانین آشنا نیست، اشاره کرد: ۹۵ درصد کفش مردانه، ۷۰ تا ۸۰ درصد کفش کودک، بچهگانه و نوجوان،۱۰۰ درصد کفش اداری، نظامی و سازمانی و ۳۰ تا ۴۰ درصد کفش ورزشی جان دار در بازار خارجی است