charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

عوارض برتری چرم ارگانیک نسبت به چرم تصنعی ( فوم ) :



1 ) خواص امکان عبور بخارآب ( یا این که به عبارتی خواص تنفس پذیری ) چرم ارگانیک . 
2 ) استحکام بالای چرم ارگانیک . 


چگونگی تشخیص چرم ارگانیک از تصنعی : 

1 ) چرم تصنعی در تمام تراز دارنده یک طرح یکسان یا این که یک طرح تکرار شونده هست در حالی که تراز چرم ارگانیک دارنده طرح صورت متفاوت می‌باشد . 
2 ) در یک مرحله بزرگ ضخامت چرم تصنعی در تمام نقاط یکسان است در حالی که چرم ارگانیک در نقاط متفاوت مرحله دارنده ضخا متهای متعدد است . 
3 ) چرم تصنعی و مصنوعی خیلی سرعت بالا درمقابل حرارت عده می‌شود و در هم اکنون سوختن بوی خاصی متصاعد شده و دود سیاه رنگی ساخت می نماید و خاکستر باقی‌مانده از آن محکم و کم آب است درحالی که چرم ارگانیک درمقابل حرارت دیرتر عده می‌شود و دیرتر حریق می‌گیرد و در درحال حاضر سوختن بویی شبیه سوختن پشم متصاعد شده و دود سپید رنگی تولید می نماید و خاکستر مانده قابل انعطاف و پودری است . 
4 ) در دوران برش خورده چرم تصنعی و مصنوعی الیافی مشاهده نمی‌شود , در صورتیکه که در دوران چرم ارگانیک الیاف حرفه ای قابل مشاهده است . 
5 ) چرم تصنعی و مصنوعی از مواد پلاستیکی ایجاد شده است که بر روی مرحله یک توری تزریق گردیده اند , به این ترتیب دو لایه است درصورتی که که چرم ارگانیک این مدل نیست . 
6 ) زیر دست چرم تصنعی و مصنوعی موقعیت لاستیک دارااست .

هر گردی، گردو نیست: نکاتی برای خرید چرم طبیعی

به دلیل گرانی و خاص بودن چرم طبیعی ، احتمالا بعضی فروشندگان وسوسه شوند که از نا آگاهی مشتریان خود در زمینه تشخیص چرم برای عرضه محصولات ارزان مصنوعی به قیمت بالاتر و گاهی، هم قیمت چرم طبیعی سوءاستفاده کنند.

شما همیشه هنگام  خرید چرم طبیعی  گرانقیمت می بایست از زیر و بم محصول آگاه شوید و بتوانید عیوب احتمالی و اصل بودن محصول را تشخیص دهید. این یعنی خرید هوشمندانه. درصورتی که می خواهید هنگام خرید کیف ،کفش ،کاپشن و سایر کالاهای چرم طبیعی،  بخشی از این دست مشتریان باشید، یا به عبارت ساده تر نگذارید سرتان کلاه برود نکات زیر را هنگام خرید محصولات چرم در نظر بگیرید. با ما باشید.

به برچسب محصولات چرمی توجه کنید

تگ کالای چرم
اول این که محصولات چرم طبیعی غالبا دارای کارت یا مهر معرف طبیعی بودن چرم در تهیه ی محصول می‌باشند. اما خب، همان هنگام که چرم مصنوعی تولید شد، برچسب تقلبی نیز ایجاد شد!! ولی می توان با تقریب خوبی اطمینان یافت که تمام برندها از این ضابطه تبعیت می کنند و اگر که محصول به طور کلی چرم طبیعی باشد از این نشانها  استفاده می کنند یا اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار مشتری قرار می دهند. با این وجود بایستی موارد بعدی را هم در نظر داشته باشید.

خرید از فروشگاههای معتبر

مشخصات چرم
مهم است که برای خرید محصولات گران قیمت به فروشگاههای معتبر با فروشندگان پاسخگو مراجعه کنید. بر همین اساس نکته مهم این است که چرم طبیعی را از جایی خریداری کنید که کارت شناسایی چرم و گارانتی احتمالی را همراه محصول ارائه می کند. با توجه به کیفیت و ماندگاری بالا ، غالبا محصولات چرم طبیعی دارای ضمانت های مناسب از نظر زمانی و کیفی هستند.

بوی چرم طبیعی

دوم راهنمای شما، بوی محصول است . چرم ارگانیک دارای بوی خاص خودش است. اگر خریدار و دوستدار چرم طبیعی باشید با این بو آشنا هستید. ولی این تست هم به تنهایی کافی نیست. چرا که ممکن است از مواد مصنوعی برای ایجاد بوی چرم طبیعی استفاده شده باشد. پس برویم سراغ گزینه بعدی…

مشخصات ظاهری چرم

مشخصات ظاهری چرم مرغوب
پشت چرم: نگاه کردن به پشت پارچه هنگام خرید آن بسیار سهل و آسان است. ولی با محصولاتی که آستر دارند چه کنیم؟ راه ساده این است که به درزهای دوخت توجه فرمایید، پشت چرم طبیعی پرز دارد. در حالی که پشت چرم های مصنوعی مثل یک شبکه دوخته شده‌است، این نشانه ی خوبی برای تشخیص فوری چرم طبیعی از مصنوعی است.


ضخامت چرم: نکته بعدی این است که بدانید قسمت ‌های متفاوت چرم طبیعی از نظر ضخامت یک پارچه نیست. یعنی برخی جاها نازک است و برخی جاها ضخیم‌. علت این است که قسمت ‌های گوناگون پوست دارای ضخامت های مختلفی ست . در حالی که چرم مصنوعی به دلیل ساخت ماشینی، به طور کامل یک دست است.


بازتاب نور: وقتی چرم طبیعی را در نور می گیرید، نور را یکپارچه بازتاب نمی دهد و برخی قسمت های مات و برخی جاها درخشان به نظر می ‌رسد.
بافت و طرح: چرم طبیعی طرحی غیر تکراری و انحصاری دارد .
نحوه سوختن چرم طبیعی

چرم طبیعی به آسانی نمی سوزد , تغییر شکل  نمی‌دهد و در صورتی‌که شعله را تا مرحله سوختن پوست نگه دارید بوی بسیار تندی همانند بوی سوختن مو می دهد . اما چرم مصنوعی چون از مواد نفتی ساخته می شود , در معرض حرارت به سرعت جمع شده , تغییر شکل می‌دهد و می سوزد.البته اگر شما می خواهید اجناس چرمی خود را تست کنید حتما تست شعله را از پشت محصولات انجام دهید!

لمس  کردن کالای چرمی


یکی از اصلی ترین نشانه‌ها برای خرید چرم طبیعی احساس لمس آن است . چرم طبیعی همانند یک پوست واقعی برخلاف چرم مصنوعی حس گرمی به دست منتقل مینماید، کارهای  کمتری روی آن انجام شده است نرم تر از نمونه های پرداخت شده است و کیفیت بیشتری دارد.


جمع بندی آنچه که در بالا گفتیم این است که برای تشخیص چرم طبیعی، باید از حواس خود کمک بگیرید. با این حال همانطور که در بالا ذکر شد بهترین و مطمئن ترین راه برای خرید چرم مرغوب، خرید از فروشگاه های و  برندهای معتبر است که به شما این اطمینان را می دهند که محصول شما صددرصد چرم طبیعی بوده و تمامی این محصولات دارای کارت ضمانت هستند.

راهنمای خرید انواع محصولات چرم طبیعی


از همان زمانی که بشر تصمیم گرفت که با به تن کردن پوششی از بدن خود محافظت نماید به استفاده از چرم روی آورد. امروزه محصولات چرم طبیعی به منظور متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیگر موضوع تنها انتخاب یک پوشش نیست. بلکه لباس و لوازم جانبی مصرفی شما بار معنایی خاصی را با خود دارند.

می دانیم که خرید پوشاک و کالاهای جانبی از قبیل کیف و کفش و کمربند و غیره، صرفاً به منظور رفع نیاز انجام نمی‌شود. هر یک از ما نام‌های تجاری محبوبی را می‌شناسیم که یا از آن‌ها خرید می‌کنیم و یا در نظر داریم که در اولین فرصت به سراغ‌شان برویم.

نوع پوشاک و لوازم جانبی ما نشان دهنده و معرف سبک زندگی، باورها، وضعیت مالی، طبقه‌ی اجتماعی و… است. به همین دلیل، اکنون همه‌ی ما با دقت و وسواس بیش‌تری پوشاک و وسایل خود را انتخاب می‌کنیم و با وجود بالا رفتن قیمت‌ها گاهی حاضریم برای تهیه‌ی این اقلام، بهای بالایی بپردازیم.

این موضوع مخصوصاً در دنیای کار و تجارت جلوه‌ی خاصی پیدا می‌کند. این روزها از روی جنس و میزان مرغوبیت کالای چرم، حتی می‌توان شغل افراد را نیز حدس زد.

برای مثال می توان گفت یک پزشک موفق، وکیل حاذق و یا مدیر عالی رتبه‌، کیف چرم و کفش ظریف، تمام چرم و با استایل خاص به همراه دارد. هر چه مقام و رتبه‌ی اجتماعی بالاتر باشد، کالاهای چرمی مصرفی هم مرغوب‌تر و با کیفیت‌تر هستند.

حال باید دید برای انتخاب و خرید این اقلام بسیار زیبا و چشمگیر بهتر است چه مواردی را در نظر داشته باشیم:

وقتی به بخش داخلی کالاهای چرمی نگاه می‌کنید، معمولاً با نشان “چرم اصل”، “چرم پرداخت نشده”، و یا “چرم پرداخت شده” مواجه می‌شوید. اما موضوع این است که معنای این ادعاها چیست؟

زمانی که قصد خرید یک کت یا بارانی چرمی و یا یک کیف چرم زیبا یا کفش تمام چرم را دارید بهتر است دقیقاً بدانید که از آن‌ها و نوع چرم‌شان چه انتظاری باید داشته باشید.

تنها دارا بودن نشان “چرم اصل” به این معنا نیست که آن کالا از چرم مرغوب ساخته شده باشد. بی‌کیفیت‌ترین اقلام چرمی هم از چرم واقعی ساخته شده‌اند. با این تفاوت که ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی آن‌ها چرم نامرغوب است.

گاهی کالاهایی که نشان “چرم اصل” دارند را با استفاده از چند لایه چرم بی‌کیفیت و چسباندن آن‌ها به یکدیگر درست می‌کنند. این چرم‌ها معمولاً باقی‌مانده و ضایعات اقلام چرمی مرغوب‌تر هستند که با چسب به هم چسبانده و رنگ‌شان می‌کنند تا خوب به نظر برسند. البته اگر این اقلام را با قیمت مناسبی تهیه کنید هیچ اشکالی ندارد. اما موضوع این است که معمولاً این‌ها را به عنوان چرم مرغوب به شما ارائه می‌دهند. در این صورت باید هوشیار باشید. چون این کالاها ارزش بهایی که باید برای‌شان بپردازید را ندارند.


از طرف دیگر گاهی با نشان “چرم پرداخت شده” رو به رو می‌شوید. این نشان را بیش‌تر روی کالاهای نسبتاً مرغوب خواهید دید و به این معنا است که چرم مصرفی، راه مرغوبیت را تا نیمه طی نموده است. طیف وسیعی از اقلام ریز و کیف چرم زنانه و مردانه که توسط بهترین نام‌های تجاری به فروش می‌رسند از این نوع چرم ساخته شده‌اند.

این نوع چرم متشکل از ضایعات چرم پرداخت نشده است. این تکه‌ها را پرداخت می‌کنند تا نقائص و عیوب‌شان را تا حدودی بر طرف نمایند و سپس آن‌ها را رنگ می‌کنند تا ظاهری یک پارچه و زیبا پیدا کند. محصول نهایی حالت پلاستیک مانندی دارد و نسبت به چرم پرداخت شده و بسیار مرغوب از دوام کم‌تری برخوردار است و با گذشت زمان، کهنه و فرسوده به نظر خواهد رسید. البته به شرطی که دوام بالا و ثبات طولانی مدت رنگ و مقاومت در برابر لک برای‌تان زیاد اهمیت نداشته باشد، این نوع چرم نیز بسیار زیبا و قابل قبول است.

چرم پرداخت نشده دارای ظاهری زمخت‌تر است و گاهی اوقات نقائص و استحکام ذاتی این ماده را به نمایش می‌گذارد. این نوع چرم معمولاً در ساخت اقلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که وظایف سنگین‌تری به عهده دارند. از قبیل، جلد چرمی سلاح‌ها و همین طور کمربندهایی که ابزار کارگاهی را در آن‌ها قرار می‌دهیم. البته این نوع چرم در ساخت کمربندهای معمولی، کیف پول یا کیف اسناد، کفش‌های کارگاهی یا برخی کفش‌های معمولی، و بسیاری کالاهای چرمی دیگر هم به کار می‌رود. این نوع چرم به طور طبیعی دارای نقائصی مانند اثر زخم یا خراشیدگی حیوان است.

این ماده، بسیار سخت و بادوام بوده و معمولاً دارای سایه روشن‌هایی است که آن را قدیمی‌تر نشان می‌دهد. صاحب نظران معتقدند که کالای تولید شده با این چرم بسیار با کیفیت و بادوام است. اگر اهل خرید با صرفه هستید باید بدانید که با خرید این نوع چرم و مراقبت از آن احتمالاً آن را برای تمام باقی عمر با خود خواهید داشت.

با توجه به موارد ذکر شده بهتر است در خرید کالاهای چرمی دقت کافی را مبذول داشته و کالای خود را از محل یا برندی خریداری نمائید که به آن اعتماد دارید. به خاطر داشته باشید که نوع لباس پوشیدن و اکسسوری شما معرف شخصیت و برای کسانی که دقیق ترند، نشان دهنده‌ی میزان آگاهی شما است. فراموش نکنید که پوشاک ما امروز تنها وظیفه‌ی پوشاندن بدن ما را بر عهده ندارند، بلکه بخشی از استایل شماست. با انتخاب پوشش و لوازم جانبی مناسب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در یک چشم بر هم زدن، بخشی مهمی از آن چه هستید را به افراد معرفی نمائید.

کهنه ترها، مرغوب ترهستند

چرم مثل فرش دستباف است یعنی هرچه بیشتر کار می کند مرغوب تر و زیباتر می شود. هیچ وقت یک کت چرم ۱۰ساله قابل مقایسه با یک کت چرم نو نیست، چون انعطاف پذیری به دست می آورد که این خاصیت را کت نو ندارد. افرادی هستند که اعتقاد دارند، چرم هرچه کهنه تر باشد زیباتر است و حتی در بعضی از جاهای دنیا برای شستن چرم تکنیک هایی را به کار می برند که چرم نو، کهنه به نظر برسد. جالب است بدانید، وقتی ۲ نفر در یک زمان یک محصول یکسان را می خرند، این محصولات بعد از چند سال کاملا متفاوت به نظر خواهند رسید و دیگر به هم شبیه نخواهند بود و هرکدام به نوعی زیبا به نظر می رسند. اگر چرم طبیعی به درستی مراقبت شود بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام خواهد داشت.

چگونه کفش چرمی را تمیز کنیم؟

خرید کیف چرم



تمیز کردن کفش چرمی با کفش چرم جیر (نوبوک) تفاوت دارد و هر یک مواد و شیوه‌های تمیز سازی جداگانه‌ای دارند. این‌جور کفش‌ها را هر ۳ ماه یک‌بار تمیز کنید و حداقل سالی یک‌بار به آن‌ها واکس مخصوص بزنید. اگر کفش‌ها را برای مدت طولانی کنار می‌گذارید، داخل‌شان را با کاغذ باطله پُر کنید تا شکل خود را حفظ کنند. مطلب زیر در مورد نحوه‌ی تمیز کردن کفش‌ چرمی و کفش‌های نوبوک است.



در صورتی که کفش چرمی خود را می خواهید در مدت زمان طولانی تری استفاده کنید و بیشترین بهره برداری را از هزینه ای که صرف نمودید داشته باشید، حتما نکات زیر را رعایت کنید.


تمیز کردن کفش‌ چرمی

۱-چرم تان پرداخت شده است یا پرداخت نشده؟ از روی برچسبی که داخل کفش و یا داخل جعبه‌ی کفش قراردارد نوع چرم را تشخیص دهید.


هر یک از این دو نوع چرم نیازمند تمیزکننده‌های متفاوتی هستند. بیشتر کفش‌های چرمی از نوع پرداخت شده هستند.

۲-با استفاده از یک بُرس نرم، کثیفی و لک خشک شده‌ی روی کفش را بگیرید. برس را بر روی سطح کفش بکشید تا رویه‌ی چرم نرم شود.


۳- با یک پارچه‌ی خشک و تمیز تمام سطح کفش را دستمال بکشید


۴- پارچه را کمی نم‌دار کنید. سطح کفش را با پارچه نم‌دار دستمال بکشید. این‌کار را فقط بر روی چرم پرداخت شده انجام دهید.


چرم پرداخت نشده را با صابون زین اسب بشویید. این صابون را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم سوارکاری تهیه کنید. با استفاده از یک پارچه نم‌دار، مقداری از صابون زین را به روی چرم بمالید. در حین این‌که به آرامی روی کفش را دستمال می‌کشید، آن را به کف صابون آغشته کنید. سپس کف صابون را پاک کنید. کفش را در جایی بگذارید تا کاملاً خشک شود.

۵- با قراردادن کفش در فضای باز، بگذارید چرم کاملاً خشک شود


کفش‌ها را نزدیک شوفاژ یا بخاری و یا زیر نور مستقیم آفتاب خشک نکنید. هر یک از این کارها باعث ترک خوردن چرم و از بین رفتن رنگ آن می‌شود.

۶- چرب‌سازی چرم


اگر می‌خواهید چرم پرداخت شده را تمیز کنید، واکس پولیشِ هم‌رنگ با کفش خود را به کفش‌تان بمالید. واکس پولیش را می‌توانید در اکثر مغازه‌های کفش فروشی پیدا کنید. با استفاده از یک پارچه‌ی نرم واکس را به کفش‌تان بمالید. چند دقیقه کفش را کناری بگذارید تا واکس به خورد چرم برود. سپس برای جلا دادن چرم، با استفاده از یک پارچه یا یک بُرس نرم، روی آن‌را بکشید. برای بهتر برق انداختن، یک قطره آب روی پارچه نرم بچکانید.

اگر می‌خواهید چرم پرداخت نشده را تمیز کنید، مقداری روغن طبیعی به روی آن بمالید. این‌کار جلوی چروکیدگی و ترک خوردن چرم را می‌گیرد. با استفاده از یک پارچه تمیز روغن طبیعی را به روی چرم بمالید.

۷-کفش‌ چرمی را خارج از جعبه نگهداری کنید. هر از چندگاهی یک روز به آن استراحت دهید تا هوایی عوض کنند. پیروی از این مراحل باعث می‌شود کفش شما عمر بیشتری کند.