charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

انجمن صادرات چرم هند

به گزارش ایسنا، می بایست خاطرنشان کرد که به تازگی انجمن صادرات چرم هند در زمینه‌ی چک زمینه‌های همکاری مشترک با کشور‌ایران در نشستی با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت های نساجی و پوشاک و نیز نمایندگان انجمن و اتحادیه ساخت کنندگان و صادرکنندگان سالامبور چرم کشور‌ایران حاضر شدند . مساله‌ای که با انتقاد ساخت کنندگان صنعت چرم یاور گردیده و معتقد میباشد تفاهم با هندی‌ها موجب لطمه بخش اعظم به این صنعت می‌گردد . 

کیف زنانه

طبق گفته نایب رییس انجمن صنایع چرم جمهوری اسلامی ایران هیات هندی به منظور صادرات تولیدات نهایی چرم و نیز واردات مواد نیم ساخته چرم به کشور‌ایران مسافرت کردند تا بتوانند در این راستا عمل بازرگانی خویش را با طرف اهل ایران انجمن دهند . 

کیف زنانه دستی

او ادامه داد: هندی‌ها از شش سال قبلی برنامه‌ای داشتند تا بتوانند صادرات تولیدات پایانی چرم خویش را از چهار میلیارد به ۷ .۵ میلیارد دلار ارتقا دهند که امروزه شاهد هستیم به این هدف رسیده‌اند چراکه دولت هندوستان از آن ها حمایت بسیاری را انجام می‌دهد . 

کیف زنانه دوشی

نایب رییس انجمن صنعت های چرم کشور ایران با ابلاغ این که خرید کالا چرم آخرین هندی‌ها و هم فروش چرم نیم ساخته به آن ها به طور حتم برای صنعت چرم جمهوری اسلامی ایران منافعی را در بر نخواهد داشت و در راستای تامین منافع این مملکت می‌باشد . 


افزایش 

درخواست صادرات چرم با وجود داشتن دلایل صادراتی

چالش در صنعت چرم

ترکمان با بیان این‌که دو مقوله با اهمیت موجب چالش در صنعت چرم شده است، گفت: واردات محصول نهایی چرم زیر عنوان ها دیگر و به رخ کیلویی که با پرداخت عارضه ها ناچیز گمرکی انجام می‌گردد و نیز خروج غیر قانونی مواد نپخته چرم‌سازی از مرزو بوم موجب گردیده می باشد تا صنعت چرم کشور‌ایران گریبانگیر مسائلی باشد که تولیدکنندگان را با بحران و مشکل بدون شوخی مواجه کرده می‌باشد . 

کیف پول

نایب رییس انجمن صنایع چرم کشور‌ایران ادامه داد: امید‌واریم دولت با جلوگیری از پدیده قاچاق، ثبات نرخ ارز و از نظر تورم بازار و صنعت چرم کشور‌ایران را با موقعیت مطلوب‌تری روبرو نماید . 


وی همچنین در جواب به اینکه آیا سال سرازیر قیمت چرم ارتقاء خواهد یافت یا این که خیر، اعلام کرد: چرم‌سازان و انجمن چرم کشور‌ایران قصد دارد در سال جاری افزایش قیمتی را مد حیث قرار ندهد و در بخش فروش مدت‌دار به رخ دور از شوخی وارد شود چرا که این موضوع به صنعت چرم لطمه زده است و می بایست رئیس شود در شرای بتوانیم فروش مدت‌دار را در دست گرفتن کنیم می توانیم سرمایه‌ در گردش تولید چرم را ارتقاء دهیم و موجب رونق آن شویم . 


ترکمان همینطور در جواب به سوال دیگری مربوط به میزان ساخت سالانه چرم ارگانیک در کشور، اظهار کرد: هر ساله حدود دو میلیون جلد پوست گاوی مساوی ۷۵ میلیون پا چرم گاوی، ۲۰ میلیون جلد گوسفندی متساوی ۱۴۰ پا پوست گوسفندی و هشت میلیون جلد بزی معادل ۵۰ میلیون پا پوست بز در مملکت تولید می شود . 


نایب رییس انجمن صنعت های چرم کشور ایران ادامه داد: صرفا از ۳۰ درصد گنجایش واحدهای تولیدی چرم بهره می بریم و تحت بودن مقدار کشتار، واردات بی‌رویه گوشت، خروج غیر قانونی مواد نپخته چرم‌سازی و نیز واردات غیر مجاز مال پایانی چرم موجب شده تا نتوانیم بیش از رقم ۳۰ درصدی از گنجایش واحدهای تولیدی خود به کار گیری کنیم . 

این مشکل در تهیه چرم خام است یا فرآوری شده؟

اسکندری: مواد ناپخته تولید داخل خوب است،ولی برای فرآوری آن اختلال داریم . در فن‌آوری این مال به ماشین آلات مدرن و مواد اولیه نیاز هست در حالی که در تامین اتومبیل آلات قضیه نیاز ساخت چرم هنوز با نقص‌ مواجه هستیم . 


دولت ترکیه صنعت ساخت چرم را یک صنعت اشتغال‌زا و درآمدزا برآورد کرد به همین برهان به تولید‌کنندگان چرم در این سرزمین 40 درصد وام بلاعوض پرداخت کرد ولی با شرط این‌که 4 سال آن گاه از آن تولید‌کنندگان خود اقدام به پیدایش کردن دستگاه‌های خویش بکنند . 


صنعت هنگامی رویش میکند که تولید‌کننده آن حمایت شود . ما نیازی به یاری نداریم تنها نتیجه تسهیلات بانکی را اندک کنند برای ما کافی می‌باشد . 


کفش دست‌دوز اهل ایران در دوران انقلاب با کفش دست دوز ایتالیایی برابری می‌کرد، ولی به استدلال مسائلی نظیر جنگ از بازار روز عالم عقب افتادیم . در حالی که عقبه ساخت کفش ترکیه در پیش‌روی تولید کفش کشور ایران حرفی برای اعلام کردن ندارد . 


مطرح ترین اقتدار ما در صنعت کفش،‌ علم کفش میباشد و کفاش‌های ما به این خویش باوری رسیده‌اند . 

کیف زنانه

فقدان مواد اول در ایجاد کفش در چه قسمتی است؟ 

کیف زنانه دستی

اسکندری: کمبودی برای تامین مواد نخستین خام نداریم، بلکه خلل ما در فرآوری آن است . 

کیف زنانه دوشی

گوشه ای از مواد اولیه ایجاد کفش از ایتالیا وارد میشود و نباید تامین قسمتی از مواد نخستین موضوع نیاز از یک مرز و بوم دیگر ضعف تلقی شود، بلکه این یک بده بستان می باشد . 

تولید کننده در هیچ مقامی مورد حمایت نیست

اینجانب به عنوان تولید‌کننده‌ای که 2 میلیارد در تولید کفش سرمایه‌گذاری کرده‌ام، در حالتی که بخواهم خودرو آلات خویش را بفروشم علیرغم افزایش ارزش دلار نهایتا این ماشین‌آلات را 700 تا 800 میلیون تومان می‌توانم، بفروشم در حالی که در صورتی‌که این پول را در جایی برای خرید تسکین دهنده و زمین سرمایه‌گذاری می‌کردم، حالا صاحب و مالک 20 میلیارد تومان پول بودم . 

کیف پول

چه اتفاقی افتاده که ارزش منزل دو برابر گردیده است؟ آیا تقاضا افزایش یافته است؟ خوبی . این پول‌های حیران می باشد که به سمت بازارهای گوناگون گسیل می‌‌شود . 


بخش مهمی از معضلات مربوط به بهره‌های بانکی می باشد و سالیان سال در این زمینه صحبت شده، اما ترتیب اثری به آن داده نشده می باشد . 


خلل دو‌مین که ساخت را تهدید می‌کند تورم می باشد . همیشه تورم از تولید‌کننده جلوتر است، در صورتیکه یک تولید‌کننده ملکی را برای ساخت بخرد و آن ملک پیشین از این که فعالیت تولیدی در آن انجام شود قیمتش ارتقا یابد این برای تولید سم هست . 


سال 84 در شهر ایوان‌کی زمینی برای تاسیس یک کارخانه تولید کفش خریداری کردم و طرح توجیهی برای آن متن شد . برای فعال سازی آن تهی دست به دریافت وام بانکی بودم ولی وقتی برای این کار وارد مذاکره با خزانه شدم، خزانه در جواب به من بیان کرد این عمل برای بانک توجیه اقتصادی ندارد . در حالتی که ما بخواهیم به شما برای ایجاد وام ها بپردازیم باید آن را با بهره‌ کمتری پرداخت کنیم و کالا این کار را نمی‌کنیم . 

قاچاق چرم مصنوعی

یکی از تولیدکنندگان صنعت چرم که در یک شهرک صنعتی در جنوب استان تهران کار دارد، قاچاق چرم مصنوعی با کیفیت ذیل به درون مرزو بوم را از مهم ترین مشکلات تولیدکنندگان چرم دانست و طولانی تر کرد: متأسفانه قاچاق چرم مصنوعی، با کیفیت و قیمت تحت به مرزو بوم کماکان ادامه دارااست و پیگیری‌های تولیدکنندگان و فعالان این صنعت برای خودداری از این دستور کارساز نبوده است، گاهی شاهد واردات چرم از نحوه گمرک هم هستیم و این مورد صدمه دوچندان زیادی به ساخت چرم در باطن سرزمین وارد کرده هست . کیف زنانه


او ادامه داد: انبوه چرم تولیدی به دلیل تمایل مصرف‌کننده به بها پایین‌تر و نابسامانی بازار روی دست تولیدکننده می‌ماند و عملاً برنامه‌ریزی مناسبی برای صادرات هم مشاهده نمی‌شود و باید اعتراف کنیم، خبری از بازار خوب سال‌های پیش نیست و محصول ها روی دست تولیدکننده می‌ماند و به همین استدلال بسیاری از ظرفیت‌های ایجاد عملاً به کار گرفته نمیشود . کیف زنانه دستی


این فعال صنعت چرم گفت: بسیاری از تولیدها وارداتی استانداردهای جهانی را نداشته و در واقع اجناس پس رسول گردیده و مصنوعی است، که به‌سوی مرزوبوم ما سرازیر شده و موجب وارد شدن لطمات بسیار به صنعت چرم ارگانیک در استان تهران و دیگر نقاط گردیده است . کیف زنانه دوشی


او با ابلاغ اینکه بازار اروپا و آسیای میانه را هم به ادله بی‌دقتی در برندسازی به‌راحتی از دست دادیم، گفت: بارها به مسئولین مرتبط صنعت، معدن و تجارت مشکل‌ها مو جود را گوشزد کردیم، البته در عمل تحرکی برای مراقبت بازار درون مشاهده نشده است .