charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

آموزشی آشنایی انواع چرم


31 

مه 

آموزشی 

آشنایی 

انواع چرم نوشته 

شده توسط immortalinstrumentadmin leather, leather art, اطلاعات اثرگذار در باره ی چرم, اشکال چرم, چرم دوزی, چرم شناسی, چرم کاری, شناخت اشکال چرم, نمونه های چرم, هنر چرم حیث دادن دنیای چرم،دنیای گسترده ای می باشد و برای عشق مندان به آن،در این مطلب سعی میکنیم داده ها مختصر و مفیدی را ارائه دهیم تا با علم بیشتری نسبت به پیشین تولیدها چرمی خویش را تهیه کنند . 

اشکال 

چرم 1-اشبالت: 

این نوع چرم از لایه لایه کردن چرم قطور گاو به دست میاید . در این روش، بخش براق پوست گاو به صورت ورقه‌ای برداشته گردیده و یک تراز پرزدار به دست می آید که در واقع لایه دوم پوست به اکانت می آید . این مدل چرم به نسبت چرم نبوک از مقاومت کمتری برخوردار هست ولی همچنان زیاد مقاوم است .اشبالت دارای 3 سطح کیفی دو2،یک1 و سوپر است که به ترتیب اشبالت سوپر با کیفیت ترین دسته اشبالت و سطح 2 اندک کیفیت ترین جور اشبالت می‌باشد .معمولا از اشبالت های قلیل کیفیت برای آستری در داخل کار استفاده میشود و اشبالت های مرغوب در صنعت های کیف و کفش سازی عمل پیروزی دارا‌هستند .تراز اشبالت دارنده پرز های ریزی میباشد اما نباید آن را با نوبوک اشتباه گرفت .در ادامه به توضیح دیگر چرم ها می پردازیم . 

کیف زنانه

تصویر تحت مثال هایی از اشبالت می‌باشد . 

2-چرم 

گاوی: این چرم از پوست گاو بدست می آید و دارنده تعدادی سطح کیفی گوناگون میباشد .چرم گاوی ساختاری دوچندان شیک و مقاوم و متراکم دارااست و به علت استحکام بالای آن در صنعت های کاربرد زیادی داراست .متاسفانه با پیدایش چرم های مصنوعی برخی از فروشندگان سود جو چرم تصنعی و مصنوعی را به تیتر چرم اصل به مشتریان خود می فروشند .این نکته را می بایست در حیث داشت که چرم مصنوعی به هیچ تیتر استحکام و مقاومت چرم اصل را ندارد و به مرور دوران پوسته می اندازد و در اثر فشار دوچندان کش می آید پس در انتخاب چرم مضاعف دقت نمایید .چرم اصل نسبت به چرم تصنعی و مصنوعی زیاد گرانتر می باشد .برای آشنایی چرم اصل از چرم تصنعی روش های بسیاری میباشد .در شرای عشق و علاقه دارید تا خاطره بگیرید چه‌طور چرم اصل را از چرم مصنوعی را تشخیص دهید بر روی لینک و پیوند (سبز) زیر کلیک نمائید و مقاله اینجانب در باره ی چرم شناسی را مطالعه فرمائید .این 

مطلب در تمام عمر یاری حالا شما برای خرید محصول ها چرمی خواهد بود (شناخت 

چرم اصل یا این که مصنوعی) چرم گاوی قضیه به کار گیری در کارگاه ما معمولا چرم گاوی الگانت یا چرم گاوی چاپدار می باشد . 

چرم گاوی الگانت:یکی از مرغوب تـرین و گران تـرین انوع چرم گاوی است که در کارخانه های چرم سازی از کیفیت خوب ترین و بهترین پوستها جدا می شود .چهره این چرم به عبارتی بافت ارگانیک پوست می‌باشد که با عبور کرد زمان ،زیباتر می شود و جلوه ای اصیل و شیک می یابد . چرم الگانت ، از لطافت و نرمی خاصی برخوردار است، ولی مقداری آهار دار به نظر می رسد . 

چرم گاوی چاپدار: چرمی می‌باشد که بر آن طرح و نقش هایی همچون طرح پوست کروکدیل یا مار پیتون و هم طرح های متنوع دیگری ساخت می شود و به آن جلوه ای خوشگل و گوناگون می بخشد .برای طرح دار کردن چرم گاوی از دستگاه های پرس پرقدرت به هم پا رطوبت و گرما به کار گیری می شود .این طرح های برای همیشه ثابت خواهند ماند . 

لایه های چرم و انواع متفاوت چرم را تشخیص دهید!

در این مقاله شما با گونه های لایه های چرم که با استعمال از رویه های متعدد دباغی از پوست حیوانات استخراج می شود آشنا می شوید . در انتهای مقاله شما می توانید اشکال گوناگون چرم طبیعی و لایه های چرم را بشناسید و با دقت به خصوصیت های متفاوت لایه های چرم کاربرد آن ها را تشخیص دهید .نمودار 
لایه های چرم 
چرم‌های 
دانه‌دار یک رویه: در این دسته چرم‌ از لایه خارجی پوست استعمال می‌شود، که پوست سمباده خورده و پردازش می‌شود تا علایم و نشانه‌های ارگانیک پوست از آن حذف شود، و همین دستور سبب ساز ساخت بافت صاف و تداوم بالای کیف می‌شود، هر یک‌سری پردازش و کاری که روی این دسته چرم انجام می‌شود، از قدمت حقیقی وواقعی آن می‌کاهد .
چرم 
دانه یک رو از لایه های چرم 
چرم‌های 
دانه‌دار کامل: این مدل چرم از لایه فرنگی پوست ساخت می‌گردد اما پردازش نمی‌گردد، نشانه‌های ارگانیک در این چرم مشهود هست . چرم‌های دانه‌دار کامل، از محکم‌ترین و بادوام ترین و مرغوب ترین چرم ها هستند .چرم 
دانه بدون نقص از لایه های چرم 
چرم 
جیر: این نوع چرم از پوست بز و گوساله تهیه و تنظیم می شود، که طی پروسه خاصی و به وسیله وسایل خاصی صورت آن را پرداخت می نمایند . جیر چرمی می‌باشد که در اثر پرداخت کردن سطح گوشتی (سطح لش) پوست به رخ مخملی درآمده هست . این نوع چرم بخش اعظم به تیتر آستر در داخل دیگر تولید ها به کارگیری می گردد .چرم 
جیر از لایه های چرم 
چرم 
اشبالت: چرمی می باشد مشابه جیر که از صفحه برگه کردن چرم های ضخیم گاوی به دست می آید . این جور چرم نسبت به جیر در مرحله ذیل تری محسوب و طبقه بندی می شود . اشبالت ارگانیک دارای تراز معمولا ضخیم و جنسی دوچندان محکم می باشد که با عملیات دباغی و رنگ امیزی در کارخانجات چرم سازی جلوه ای مضاعف قشنگ به نیز به آن طولانی تر شده می‌باشد . 

اشبالت ارگانیک نوعی چرم گاوی می‌باشد که نصیب درخشان و صاف آن برداشته گردیده و به صورت سطحی پرزدار پرداخت گردیده است . در واقع به مرحله زیرین پوست گاو اشبالت میگویند . اشبالت که به ان اشپالت نیز گفته می شود در صنایع کیف دوزی، چرم دوزی، کفش، مبل و صندلی و… به کار گیری دارااست . در محصولاتی که با اشبالت ساخته می شود میتوان زیبایی و استحکام را با نیز در اختیار داشت .نگهداری از تولیدها اشبالت و تمیز کردن آن رویکرد خاصی دارد که با به کار گیری از آن می بضاعت برهه زمانی دوچندان بیشتری از آن استفاد کرد و زیبایی متاع را نیز نگه داشت . 

چرم 
نوبوک(Side Nubuck): چرمی است که مانند جیر و اشبالت دارنده چهره مخملی می باشد، البته این جور چرم با نازکی بسیار پرداخت شده و دارای سطحی لطیف می‌باشد .چرم 
نوبوک از لایه های چرم 
چرم 
ورنی(Patent Leather): این نوع چرمی طبیعی است که از پوست گوساله تهیه می شود و منش آن با لاک خاصی لعاب و پوشش داده می شود تا ظاهری درخشان پیدا نماید . 

صنعت های چرم کشور‌ایران


نایب‌رییس انجمن صنعت های چرم کشور‌ایران با اشاره به این که برخی کشورها همچون آلمان بیشتر خواهان چرم‌های گیاهی هستند، بیان کرد: کشورهای اروپایی بیشتر رغبت به به کار گیری از این جور چرم‌ها دارا‌هستند و اختلاف ارزش چرم گیاهی با چرم‌های دیگر خیلی مضاعف نیست . 



وی افزود: دباغی گیاهی از نظر مراحل ایجاد پیچیدگی و سختی‌های خاصی دارااست و از حیث مواد اولیه نیز گران‌تر می‌باشد به همین استدلال تقاضای چندانی برای ساخت این تولیدات وجود ندارد . این در حالی است که علم فنی ساخت وجود داراست و در رخ تقاضای بازار، تمامی واحدهای تولیدی امکان و ظرفیت ایجاد این نوع چرم‌ها را دارند . 
نایب‌رییس انجمن صنایع چرم کشور‌ایران با بیان این که مواد اولیه قضیه نیاز ساخت چرم گیاهی وارد شده است، گفت: در داخل گیاه‌های مسئله نیاز برای این کار وجود دارد اما برای حفظ محیط‌زیست نمی توان از آنان به میزان مضاعف برداشت کرد . به همین ادله گیاه‌های مورد نیاز از افریقا، آرژانتین و . . . وارد میهن می شود . 




او با بیان اینکه در اروپا برای چرم‌های اتومبیل بایستی از چرم‌های عاری از کروم به کارگیری شود، تصریح کرد: در اروپا الزاماتی برای استفاده از چرم‌هایی که برای تندرست و محیط‌زیست مناسب‌تر هستند، احوال شده که همین فرمان باعث ایجاد تقاضا برای این نوع چرم‌ها گردیده می باشد . 
ترکمان با ابلاغ این‌که صنعت چرم درگیر مشکل‌ها مهم‌تری هست که بازار را مبتلا مشکل کرده، گفت: در حال‌حاضر در جمهوری اسلامی ایران چرم تصنعی و مصنوعی به اسم چرم ارگانیک در بازار عرضه می شود در حالی که در تمام جهان استانداردهایی وجود دارااست که باید روی محصولات تمام خصوصیات آن متاع حک شود . به این ترتیب پیشین از حمایت از ایجاد چرم گیاهی می بایست فکری به حال صنعت چرم طبیعی کرد تا با حل مشکلات، ساخت چرم گیاهی نیز تقویت شود . 




سازه بر این گزارش، با توجه به اهمیت محافظت محیط‌زیست و رعایت اصول تندرست در تولید ها صنعتی، ایجاد چرم‌های گیاهی از اهمیت قابل توجهی برخوردار هست و با دقت به این که اختلاف قیمت چندانی دربین چرم گیاهی و چرم کرومی وجود ندارد و کشورهای اروپایی نیز از این مدل تولیدات استقبال می‌کنند، می‌توان از این تولیدات در جهت پرورش صادرات و حفظ محیط‌زیست به کار گیری کرد ولی لزوم فرهنگ‌سازی، تحریک تقاضا و حمایت از چرم گیاهی هم در این قضیه بیش از پیش حس می‌گردد . 

کاربرد چرم در استایل امروزی

کاربرد 

چرم در استایل امروزی عشق و علاقه به محصول ها چرمی و استفاده گسترده از آن، سبب ساز افزایش تنوع و کیفیت ایجاد گردیده میباشد . تولید ها چرمی در دو مجموعه درجه‌بندی می‌شوند: چرم سبک مشتمل بر چرم گوسفند و بز که برای تنظیم لباس، دستکش و آستر به کار گیری می شود و چرم‌ سنگین دربرگیرنده چرم گاو و گاومیش که به برهان کیفیت و ضخامت بالا برای ساخت کفش، کیف، کاربرد داراست . به کارگیری از پوشاک، کیف، کفش و کمربند چرمی در هر موقعیتی استایل شما را به شایسته ترین صورت جلوه می دهد . به کارگیری از تولید ها چرم، شما را فردی منظم و منحصر به شخص جلوه می‌دهد . 

کیف دوشی

کاربرد 

چرم در استایل امروزی عشق به تولید ها چرمی و استفاده گسترده از آن، سبب ساز ارتقا تنوع و کیفیت تولید گردیده می‌باشد . تولید ها چرمی در دو مجموعه درجه‌بندی می‌شوند: چرم سبک شامل چرم گوسفند و بز که برای تهیه و تنظیم لباس، دستکش و آستر به کار گیری می‌شود و چرم‌ سنگین وزن مشتمل بر چرم گاو و گاومیش که به استدلال کیفیت و ضخامت بالا برای تولید کفش، کیف، کاربرد دارد . 


به گزارش تجارت‌نیوز، استفاده از پوشاک، کیف، کفش و کمربند چرمی در هر موقعیتی استایل شما را به شایسته ترین شکل جلوه میدهد . به کار گیری از تولید ها چرم، شما را شخصی منظم و منحصر به فرد به شخص جلوه می‌دهد . 


چرم 

در استایل آقایان احتمالا شما مدام نتوانید از پوشاک چرمی استعمال کنید، ولی برای آنکه سبک اختصاصی به فردی داشته باشید، می توانید از کیف‌های چرمی اداری ساده و اسپرت به کارگیری نمایید . در دست داشتن چنین کیف چرمی علاوه بر جادار و خوش‌دست بودن، میتواند به خوش تیپ بودن شما اضافه کند . این کیف‌ها در مدل‌های متعدد دستی و دوشی با طراحی‌های متنوع تولید میگردند . 


هر یک‌سری تعیین هدیه برای آقایان کاری سخت و زمان‌بر است البته طراحان مد معتقدند که اکسسوری چرمی مثل کیف پول، جاکلیدی چرمی، ست کیف وکمربند، دستکش، ساعت بند چرم و دستبند می‌تواند شایسته ترین کادو گرانبها و کاربردی باشد . این اکسسوری‌ها را می‌توان با کت، بارانی، جین و استایل کلاسیک، ست کرد . 



چرم 

در استایل خانم‌ها تولیدها چرمی در گذشته بخش اعظم برای آقایان طراحی میشد اما امروزه در استایل خانم‌ها نیز مضاعف کاربرد دارااست . درصورتی که استایل بی آلایش دارید یا کارمند هستید، می‌توانید از کیف‌های معمولی یا اسپرت به کار گیری فرمایید . برای مختص بودن در مهمانی‌ها، کیف‌های طرح‌دار مجلسی را به استایل خویش طولانی تر کنید تا علاوه بر جذابیت، اعتماد به نفس شما را بالا پیروز شود . 



می بایست دقت داشته باشید برای آنکه محصول ها چرمی عمر طولانی‌تری داشته باشند خوبتر است مدام چرم را گردگیری و هر ماه یک بار بوسیله واکس اختصاصی چرم چرب کنید و از تماس اسپری یا ادکلن با آن، پرهیز کنید . 


چرم چیست

به نوشته ابن یمین ایرانیان باستان از پوست حیواناتی مانند گاومیش و گاو و گوسفند برای تالیف برروی آن استعمال می‌کردند وابن یمین در نوشته‌ها یش بر تالیف فرمان های داریوش بر روی چرم اشاره کرده می‌باشد . بنا بر بعضا احادیث اوستا را بر دوازده هزار قطعه پوست گاو نوشته بودند .همینطور پوست ن÷وشته‌هایی که در اورامان کردستان یافت شده و در موزه بریتالنیا نگهداری می شود نشان دهنده استفاده از پوست برای نگارش در عصر اشکانیان است . 

قرآن 
قدیمی نگل، که با خط کوفی بر پوست آهو متن شده قرآن 
کهن نگل، که با خط کوفی بر پوست آهو متن شده نوشته‌ های خواجه رشید الدین مربوط به مدت پس از یورش مغول، نشان‌ گر رونق تجارت چرم و پوست در ایران بوده است، این اسناد گواه آوازه بعضی شهرها مثل تبریز و شیراز در این زمان است . در زمان قاجار، همدان راءس حیاتی ساخت نوعی چرم، مشهور به “چرم همدانی” بوده، که از پوست گوسفند تهیه می‌ شد . در سال ۱۲۶۷ از پاراگراف کارهایی که امیر کبیر به نمایشگاهی در لندن فرستاد، پوست بود . به علاوه در این زمان صادرات پوست و چرم، از اکثر زمان ها شهرهای ایران به روسیه و عثمانی و هند رونق فراوان داشت . علاوه بر همدان، شهرهای تبریز و اصفهان هم در تولید و صادرات چرم سهم به‌ سزایی داشتند . اولی کارخانه چرم سازی کشور ایران در سال ۱۳۰۸ شمسی در شهر تبریز بنا شد و پس از آن در همدان، تهران و اصفهان هم کارخانه‌ هایی تاسیس شدند . 

اولی 
کارخانه ی چرم ایران-تبریز اولین 
کارخانه ی چرم ایران-تبریز برای این که به طیف وسیعی از محصولات اوریجینال دسترسی داشته باشید و نگران تقلبی بودن آن نباشید کافیست به فروشگاه اینترنتی بامیلو مراجعه نمائید . 
مشاهده 
لیست ارزش تولیدات اوریجینال مد و فشن اشکال 
چرم چرم 
سبک 
چرمی هست که از پوست حیواناتی نظیر گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می آید که مضاعف ظریف و نازک هست و به همین علت هم در ساخت محصولاتی مانند لباس، کاپشن و دستکش به کارگیری شده و از نوع کیفیت پایین تر آن به تیتر آستری کفش و خرقه استعمال می گردد . 

چرم 
سبک 
چرم 
نیمه سنگین 
به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مثل کروکودیل و شتر مرغ به دست می آید و به علت کم یاب و گران قیمت بودن اکثر در ایجاد محصولاتی که جنبه تزئینی دارند و یا گران‌قیمت محسوب می شوند موضوع استعمال قرار می گیرد . 

چرم 
شترمرغ چرم 
شترمرغ چرم 
کروکودیل چرم 
کروکودیل چرم 
سنگین 
به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی نظیر گاو ،گاومیش ،گوساله و شتر و …به دست می آید . چرم سنگین بهترین گونه جهت به کار گیری های معمول می باشد و دارای بیشترین مقاومت و زیباترین فیس در در بین دیگر اشکال میباشد . این نوع چرم به علت استحکام و مقاومت بالا به مصرف در زیره و رویه کفش ،ساخت کیف های دستی و جیبی مرغوب و یا تسمه های ماشین آلات صنعتی و …می رسد .