charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

مضای تفاهم طومار دانش کده هنر

امضای 

تفاهم طومار دانش کده هنر اصفهان و کمپانی شهرکهای صنعتی استان اصفهان با زمینه تولید راءس پباده سازی و مدلگیری، تحقیق و توسعه و گسترش و توسعه بازار صنعت کفش اصفهان تفاهم طومار ساخت مرکز طراحی و مدلگیری، تحقیق و گسترش و توسعه بازار صنعت کفش اصفهان برای او‌لین بار در اصفهان میان شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان و دانشگاه هنر اصفهان منعقد شد . 


تفاهم طومار مشترک ساخت مرکز طراحی و مدلگیری، تحقیق و توسعه و گسترش و توسعه بازار صنعت کفش اصفهان فی مابین دانشکده هنر اصفهان به سر کردگی دکتر معالج کیانی و کمپانی شهرکهای صنعتی استان اصفهان به رئیس عاملی دکتر بگی در محل دانشگاه هنر اصفهان به امضا رسید . در این تفاهم طومار که با هدف برقراری رابطه فی مابین صنعت و دانشکده با هدف رفع خلل ها خوشه کفش اصفهان در قسمت طراحی و مدلگیری به امضا رسید، طرفین با مسئولیت شدند تا همکاری ویژه ای را برای تحقق هدف ها پیش بینی گردیده برای توسعه و گسترش توانمندی های فعالین صنعت کفش اصفهان در حوزه پباده سازی و مدلگیری با استفاده از پتانسیل های کالج هنر داشته باشند . در این تفاهم طومار مقرر گردید مرکز طراحی و مدلگیری و تحقیق و توسعه خوشه کفش اصفهان در راس رویش دانش کده هنر تولید گردد و این کالج از تمام پتانسیل های علمی، تجربی، مشقت بار افزاری و نرم افزاری خویش برای خدمت رسانی به فعالان صنعت کفش اصفهان و توسعه ایجاد اشتغال برای اساتید و دانشجو یان خویش به کار گیری نماید . همچنین شرکت شهرکهای صنعتی دارای مسئولیت گردید الزامات و حمایت های مالی و پشتیبانی خویش را برای اجرای این طرح و شیوه اندازی و تجهیز این محل کار برای برطرف نمودن نقص‌ پباده سازی و مدلگیری در صنعت ایجاد کفش اصفهان با همکاری خوشه کفش اصفهان بکار بندد . 

در این گرد‌همایی مدیریت اتحادیه کفش اصفهان هم با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه، به نیاز روز افزون صنعت کفش اصفهان به روز آوری مدلها و به کار گیری از طرح های مشتری پسند اشاره نمود . 


ادله گسترش خوشه کفش اصفهان هم با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم طومار به برنامه های بلند بازه خوشه برای متحول نمودن صنعت کفش اصفهان در حوزه های متعدد از جمله ارائه خدمات تخصصی پباده سازی و مدلگیری کفش، توسعه بازارهای داخلی و صادراتی صنعت کفش اصفهان، تربیت نیروهای انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیلی از دیپلم تا سطح ها عالی دانشگاهی و هم جنبش به سمت ارتقا ظرفیت ایجاد و تقویت مالی واحدهای تولیدی اشاره نمود . 

شارکت‌کنندگان در این نمایشگا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ارتباط ها همگانی اداره توسعه و گسترش تجارت، این نمایشگاه در فضایی به وسعت بیش از ۱۱ هزار متر مربع با حضور ۲۲۰ شرکت داخلی و ۸۰ کمپانی خارجی از کشورهای چین، ترکیه، ایتالیا و آلمان دایر خواهد شد . 


مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه تولید ها خویش را در گروه‌های کالایی گونه های کفش و کیف، تولید ها چرمی، ماشین‌آلات وابسته و مواد اولیه به معرض سناریو خواهند گذاشت . 


انگیزه از برپایی این نمایشگاه آماده آوردن فناوری‌های روز کشورهای پیشرفته، شناخت با ماشین‌آلات نو برای ایجاد تولید ها چرمی کیف و کفش، ارتباط و تعامل بیشتر با تولیدکنندگان داخلی و خارجی، شناخت با محصول ها نوین مرتبط با صنعت کیف و کفش با حق تقدم شناساندن ظرفیت و توانمندی‌های شرکت‌های اهل ایران در ایجاد و ارایه محصول و سرویس ها تازه میباشد . 


بر 

همین پایه این نمایشگاه، مکان مناسبی برای سنجش توان رقابتی مشارکت‌کنندگان، ارتقاء میزان تبلیغات کاربردی صنعت های ذی‌ربط و همچنین آشنایی بقیه متخصصین و علاقه‌مندان با فناوری‌های روز این صنعت محسوب می شود

فروشگاه‌های بزرگ و شیک با دکوراسیون‌های تازه

با نقطه پایان تحریم‌ها مدتی میباشد شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای و چه بسا اروپایی برای دریافت کردن جواز و فعال سازی فروشگاه‌‌های پوشاک و کیف و کفش در ایران، پشت در وزارت صنعت و معدن و تجارت صف بسته‌اند . شرکت‌هایی که میدانند بازارشان در ایران داغ‌تر از هر جای دیگری هست . در این در میان هر از گاه فروشگاه‌های جدیدی با برندهای کنار گذاشتن و اروپایی در کلانشهرها بویژه تهران باز میگردد . درصورتی که خصوصی به این فروشگاه‌ها بزنید، می‌بینید که سرشان حسابی نا مرتب میباشد مخصوصاً وقتی که حراج خورده ‌باشند . 


خصوصی می زنیم به یکی از همین فروشگاه‌ها در مرکز شهر که بتازگی فعالیت‌اش را ابتدا کرده‌ هست . آخر هفته می باشد و از عرصه حر تا چهارراه لشگر ترافیک زیادی به شیوه افتاده‌ می‌باشد . ماشین‌ها توی صف هستند تا وارد پارکینگ مجتمع تازه تأسیس شوند . داخل مجتمع تجاری فرقی با خارج ندارد، نا مرتب شلوغ می باشد . خبری از تخفیف و تاراج نمیباشد اما کلی بشر برای بازدید و خرید آمده‌اند . 


فروشگاه‌های بزرگ و شیک با دکوراسیون‌های تازه که لنگه‌‌شان را در پاساژهای بالای شهر می شود پیدا کرد مالامال هست از مشتری . در این سروصدا و ازدحام جمعیت وارد یکی از فروشگاه‌هایی می شوم که وابسته به یکی از برندهای ترکیه‌ای میباشد . قیمت‌های مناسبی دارا‌هستند اما کالا لباس‌ها آنقدر بی‌کیفیت می‌باشند که آدم از لمس کردن‌شان پشیمان میشود . خیلی زود می‌فهمم که هیچ‌کدام متعلق به این برند ترکیه‌ای نیستند و درواقع چینی میباشند . لباس‌های رتبه سه و چهاری که به اسم لباس مارک فروخته می‌شوند؛ نکته‌ای که خیلی از مشتری‌ها به آن اعتنا نمی‌کنند، برند چینی پشت یقه می‌باشد . 

خیلی‌ها تفکر مینمایند پوشاک خارجی رتبه یک می‌خرند! 

بعضا از فروشگاه‌های دیگر که به اسم مارک شرکت‌های ترکیه‌ و ایتالیا و… مشغول عمل می‌باشند یا جنس‌های‌شان درجه ۲ و ۳ هست یا این‌که پوشاک و کیف و کفشی که عرضه میکنند پیشنهاد از چین هست و کیفیت دوچندان پایینی دارا‌هستند . از کیفیت پوشاک این مجتمع می‌گذریم و محرمانه می‌زنیم به فروشگاهی با برندی از اسپانیا در بلوار میرداماد . فروشگاهی که اکثر مواقع سال تخفیف وسوسه‌ کننده‌ای دارااست . لابه لای محصولاتش جنس‌های چینی نیز می فروشد . خبری هم از پوشاک اسپانیایی نمی باشد البته مدام آفریدگار سرشان نامرتب است . 

انگار مردم همان اسم فروشگاه مارک برای‌شان کفایت می‌کند!

شرکتهای اهل ایران باید

شرکتهای اهل ایران باید همت مینماید شرایطی فراهم کنند که دیگران درباره آن ها صحبت نمایند . برای این مراد می بایست با به کار گیری از تبلیغات مناسب، حضور در شبکه های مجازی، چاپ مقاله‌ها در مجلات مرتبط، حمایت از رخدادهای ورزشی و… حضور خویش را در در بین مردمان ارتقا دهند . 


شرکت های داخلی بایستی سعی نمایند که محصولشان چشم شود و برای دیده شدن بایستی تلاش نمایند حضور و نشانه ها وجود خود را در جامعه و در در بین مردم افزایش دهند که لازمه این فرمان برخورداری کمپانی از لوگوی قوی، رنگ سازمانی مشخص، شعار تبلیغاتی مناسب، انتخاب رسانه مطلوب و . . می باشد . استعمال از تولیدات داخلی در برنامه های تلویزیونی و همینطور در فیلم و سریال ها می تواند سبب ساز دیده شدن این تولید ها گردد . همچنین به کار گیری از تولیدها داخلی توسط بازیگران و مجریان معروف منجر صلح و آشتی مردمان با این محصولات می گردد . 
تبلیغات یکی از ابزارهای اصلی برندسازی میباشد . امروزه برندهای غالب به دنبال برندینگ عاطفی می‌باشند . یعنی به دنبال برقراری رابطه عاطفی با مشتریان می باشند . زیرا در این شرایط به مشتریان وفاداری دست می یابند که چه بسا چشم بر روی اشتباهات شرکت می بندند . با توجه به اینکه مردم مرزوبوم ما، افرادی عاطفی هستند، شرکتها می بایست با شناخت بهتر کردار افراد، کارایی نمایند رابطه عاطفی بیشتری با مشتری برقرار کنند در این زمینه بدون شک استعمال از گنجایش های فضای مجازی راهگشا میباشد . 
میترا دانش پرور دکتری مدیریت بازرگانی