charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

فروشگاه‌های بزرگ و شیک با دکوراسیون‌های تازه

با نقطه پایان تحریم‌ها مدتی میباشد شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای و چه بسا اروپایی برای دریافت کردن جواز و فعال سازی فروشگاه‌‌های پوشاک و کیف و کفش در ایران، پشت در وزارت صنعت و معدن و تجارت صف بسته‌اند . شرکت‌هایی که میدانند بازارشان در ایران داغ‌تر از هر جای دیگری هست . در این در میان هر از گاه فروشگاه‌های جدیدی با برندهای کنار گذاشتن و اروپایی در کلانشهرها بویژه تهران باز میگردد . درصورتی که خصوصی به این فروشگاه‌ها بزنید، می‌بینید که سرشان حسابی نا مرتب میباشد مخصوصاً وقتی که حراج خورده ‌باشند . 


خصوصی می زنیم به یکی از همین فروشگاه‌ها در مرکز شهر که بتازگی فعالیت‌اش را ابتدا کرده‌ هست . آخر هفته می باشد و از عرصه حر تا چهارراه لشگر ترافیک زیادی به شیوه افتاده‌ می‌باشد . ماشین‌ها توی صف هستند تا وارد پارکینگ مجتمع تازه تأسیس شوند . داخل مجتمع تجاری فرقی با خارج ندارد، نا مرتب شلوغ می باشد . خبری از تخفیف و تاراج نمیباشد اما کلی بشر برای بازدید و خرید آمده‌اند . 


فروشگاه‌های بزرگ و شیک با دکوراسیون‌های تازه که لنگه‌‌شان را در پاساژهای بالای شهر می شود پیدا کرد مالامال هست از مشتری . در این سروصدا و ازدحام جمعیت وارد یکی از فروشگاه‌هایی می شوم که وابسته به یکی از برندهای ترکیه‌ای میباشد . قیمت‌های مناسبی دارا‌هستند اما کالا لباس‌ها آنقدر بی‌کیفیت می‌باشند که آدم از لمس کردن‌شان پشیمان میشود . خیلی زود می‌فهمم که هیچ‌کدام متعلق به این برند ترکیه‌ای نیستند و درواقع چینی میباشند . لباس‌های رتبه سه و چهاری که به اسم لباس مارک فروخته می‌شوند؛ نکته‌ای که خیلی از مشتری‌ها به آن اعتنا نمی‌کنند، برند چینی پشت یقه می‌باشد . 

خیلی‌ها تفکر مینمایند پوشاک خارجی رتبه یک می‌خرند! 

بعضا از فروشگاه‌های دیگر که به اسم مارک شرکت‌های ترکیه‌ و ایتالیا و… مشغول عمل می‌باشند یا جنس‌های‌شان درجه ۲ و ۳ هست یا این‌که پوشاک و کیف و کفشی که عرضه میکنند پیشنهاد از چین هست و کیفیت دوچندان پایینی دارا‌هستند . از کیفیت پوشاک این مجتمع می‌گذریم و محرمانه می‌زنیم به فروشگاهی با برندی از اسپانیا در بلوار میرداماد . فروشگاهی که اکثر مواقع سال تخفیف وسوسه‌ کننده‌ای دارااست . لابه لای محصولاتش جنس‌های چینی نیز می فروشد . خبری هم از پوشاک اسپانیایی نمی باشد البته مدام آفریدگار سرشان نامرتب است . 

انگار مردم همان اسم فروشگاه مارک برای‌شان کفایت می‌کند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.