charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

برای دومین سال پیاپی جایزه خوشنامی برند را دریافت خواهیم کرد

معاون راهبردی و توسعه و گسترش منابع با ابلاغ این‌که زیرساخت های صادراتی در کفش ملی در حال آماده شدن است، گفت: در درحال حاضر تقویت و بازپروری خویش هستیم؛ ریل گذاری ها در مسیری ایمن برای وصال قطار کفش ملی با کمترین خطرها به سرمنزل غرض انجام گردیده می‌باشد و به زودی نتایج آن به صورت بارزتری در جامعه نمود پیدا خواهد کرد .


کفش 

ملی اسکوپ R را کسب کرد 

شانس آور با بیان این که از اولِ حضور مدیریت جدید در مجموعه صنعتی ملی یک از حیاتی ترین هدف ها ما جنبش به سمت ثبت جهانی برند کفش ملی بود، گفت: درتیم مدیریتی نو پس از تغییرات حیث گردیده به این حادثه حیث رسیدیم که با قدمت بیش از ۶۰ ساله کفش ملی، نیاز به جهانی شدن این برند است؛ لذا به سرعت مقدمات کار فراهم آمد و با نماینده عهد تریپس هماهنگی های اضطراری انجام شد تا در نهایت کفش ملی توانست اسکوپ R را به دست بیاورد . 


قدم 

بعدی دریافت ISO۱۰۶۶۸ 

نائب رئیس راهبردی و توسعه منابع گروه صنعتی ملی اظهار داشت: با ثبت جهانی مارک کفش ملی، گامی بزرگ برای ارزشگذاری این نشان تجاری برداشته شد و قدم بعدی ما این هست که در آینده نزدیک موفق به اخذ گواهینامه ISO۱۰۶۶۸ شویم . 

وی در ادامه تاکید کرد: دیده اندازهای بلندتری هم برای کفش ملی داریم که به زودی و به اقتضای بازه زمانی و شرایط بازار درباره آنها هم اطلاع رسانی کاملی خوا‌هیم داشت . 

کفش ملی با به روز رسانی بازار ایران را قرق می کند

سیدجواد حسینی کیا، عضو هیات رییسه کمیسیون صنعت های و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رابطه ها عمومی و امور فی مابین الملل گروه صنعتی ملی، با بیان اینکه عدم ارزیابی می تواند به ایجاد داخلی ضربه بزند، گفت: مشتری برای انتخاب کالا زمینه نیاز خویش به فاکتورهای مختلفی اعتنا می نماید و مطلقا یک عدد از این موارد، التزام برند به کیفیت کالاست، در صورتیکه مال تولید شده داخلی کیفیت زمینه نظر را نداشته باشد و وارد بازار شود بیشترین لطمه را به اعتماد مشتری داخلی وارد می نماید . 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نگاه صادرات محور را نیز در بالا بردن کیفیت مال ایرانی اثر گذار دانست و گفت: در شرای ما با این فکر برای برندمان برنامه ریزی کنیم که قراراست روزگاری به ارزآوری هم برسند، آن گاه به دنبال استانداردهایی می رویم که بازار داخلی را نیز ذیل تاثیر خود قرار خواهد بخشید . 

در 
سیکل عرضه جنس ایرانی صرفا می بایست یکبار ارزش افزوده اخذ شود 
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بالا بودن بها تمام شده را یکی از سختی ها بسط ایجاد داخلی دانست و گفت: با اینکه در قانون تصریح گردیده میباشد برای یک متاع تا هنگامی که به دست مشتری برسد تنها یکبار بایستی بها افزوده دریافت شود اما این موضوع در فعالیت رعایت نمی شود و یک ایجاد کننده در هر فاز تنظیم مواد اولیه، ناگزیر می باشد یک قیمت افزوده پرداخت نماید و همین چرخه معیوب در بالا رفتن قیمت تمام گردیده متاع اهل ایران اثر می گذارد . 

تداخل صنفی بلای جان بازار کیف و کفش یزد شده است

رییس اتحادیه کیف و کفش یزد ضمن ابراز خرسندی از کیفیت تولبدات داخلی کشور، فعالیت دست‌فروشان و تداخل صنفی با بعضا از صنف ها دیگر را دست اندرکاران تخریب بازار کیف و کفش در این استان برشمرد . 

«محمد حسن مسلم یزدی» در گفت‌وگو با خبر نگار ایسنا، با اشاره به کیفیت بالای تولیدات داخلی در کشور، اظهار کرد: با وجود این که خوشبختانه محصولات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار میباشند ولی این میزان ایجاد بیش از نیاز داخلی سرزمین می‌باشد و به رغم صادرات عالی محصولات این صنعت به کشورهای افغانستان، عراق و برخی کشورهای شمالی ایران، اهتمام لازم از سوی دولت برای توسعه صادارت در این حوزه وجود ندارد . 

وی در ادامه از ارتقا ۲۰ درصدی ارزش کیف و کفش در بازار یزد خبر اعطا کرد و افزود: عمده کیف و کفش مصرفی استان از نحوه بازارهای تبریز و تهران و صندل مصرفی استان هم از طرز قم، تامین می شود . 

مسلم‌یزدی از کار ۴۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در حرفه عرضه کیف و کفش خبر داد و گفت: اما علاوه بر این واحدهای صنفی، متاسفانه افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دیگر از پاراگراف کتاب‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های عرضه اسباب التحریر و چه بسا مغازه‌های اسباب آرایشی و بهداشتی هم در تداخل فعالیت با فعالان صنف کیف و کفش می باشند . 

به گفته وی، این تداخل صنفی به هم پا فعالیت برخی دست‌فروشان در این حوزه که عمدتاً محصولاتی فاقد کیفیت هم عرضه می‌کنند، سبب ساز تخریب این بازار در یزد شده هست . 

مسلم یزدی در نقطه پایان عنوان کرد: در‌صورتی‌که برخی مناسبت‌ها مانند بازگشایی مدراس در اولِ فصل پاییز یا این که مناسبت‌هایی مثل اعیاد و مناسبت‌های شعف مثل جشن‌های عروسی‌ها که موجب رونق بازار فروش میشود نبود، مغازه داران ذیل پوشش این اتحادیه زیاد متضرر می‌شدند و ادامه کار برایشان فراوان طاقت فرسا یا این که غیر ممکن می شد . 

مهمترین مسایلی که در جلسه طرح شد، چه بود؟

نمایشگاه “ایران پلاست ” مطرح شد و این که چطور مى شود در این بزرگترین روی داد ملی، تشکل هاى مطرح و صاحبان صنعت نقشی نداشته باشند و نظامنامه کشور‌ایران پلاست اجرا نشود و تبدیل به بازار مکاره ای شود برای شرکت های دست دوم و سوم چینى که پای واسطه ها را به بازار کشور ایران باز نماید و درخواستی بود که از شورای گفتگوى اتاق بازرگانی که به این مسئله ورود کند و با تشکیل جلسات کارشناسی برای اجراى نظامنامه و دریافت مجوز برگزاری این نمایشگاه توسط تشکل های این صنعت مبادرت کنند . 

همچنین مورد مالیات بر قیمت افزوده مطرح شد و با توجه به آلرژی وقتی این قانون که در اکنون حاضر در مجلس است و قرار می‌باشد از حالت موقت به دائمى تبدیل شود و مشکلاتى که اجراى ناقص این قانون موقتی برای صنعت پلاستیک به یاور دارد . 



اجرای ناقص این ضابطه در فعالیت مشکلاتی را برای ساخت کنندگان شناسنامه دار به وجود آورده و با توجه به توافق اتاق صنوف با وزارت دارایی، عملا واحدهای صنفی خرده فروشی، بر مبنا آن توافق، مالیات خود را پرداخت می کنند و به همین ادله خیلی از این واحدهای خرده فروش در کانال توزیع حاضر نیستند از تولیدکنندگان فاکتور بگیرند . 

با این توافق عملا واحدهای تولیدی شناسنامه دار بصورت قانونی مبتلا مشکل شدند . بخش متعددی از انرژی مدیران این واحد ها به جاى پرداختن به نوآورى و بهبود سیستم ها، به دنبال حل و فصل این جور خلل ها با دارایی هست . عزیزان مطرح کردند که اجرای ناقص این قانون منجر فساد و رانت گردیده و اخیرا هم برخی از واحدها هم در ارتباط با فروش کد فعال شده اند و از این بابت نگرانی هایی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده می باشد . 

در تولید و ایجاد این پای افزار هیچ نوع دستگاه صنعتی دخیل نمیباشد

در تولید و ایجاد این پای افزار هیچ نوع دستگاه صنعتی دخیل نمیباشد و این امر سبب می شود مسئله اشتغال را برای اشخاص زیادی در حیطه ایجاد کند و مواد اول مورد نیاز برای کلاش پارچه نخی مثل متقال٬ چلوار٬ نخ تابیده گردیده نمره٬ لایه، لایه پوست٬ یا این که چرم گاو می باشد . 
کلاش بافی علاوه بر مریوان در شهرستان های متعدد کردستان سنندج، دیواندره، سروآباد و کامیاران و سقز نیز اشاعه داراست اما مریوان به علت تعداد فعالان بخش اعظم به عنوان راس ساخت این کفش محسوب می شود . 
ارغوان بافی (تهیه سبد و لوازم تزئینی از ترکه های چوب)، جولایی هنر ساخت انواع شال از پشم گوسفند و بز مرخُز، گلیم و جاجیم بافی نیز از دیگر صنایع دستی شهرستان مریوان میباشد . 
این شهرستان در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی سنندج راءس استان کردستان و در همسایگی مرز جمهوری اسلامی ایران و عراق قرار گرفته‌ میباشد و تا کنون ۵۱ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست اثرها باستانی مرز و بوم به ثبت رسیده هست . 
علاوه بر آن این شهرستان دارای ۱۳۵ اثر باستانی شناسایی از زمان های متفاوت تاریخی از هزاره سوم قبل از تولد تا زمان های گوناگون معاصر است که ۵۰ درصد این اثر ها امکان تصویب در فهرست اثر ها باستانی کشور را دارا‌هستند . 
بازارچه مرزی مریوان، روستاهای قلقله، کماله، کانی میران و سرنژمار، غار کونا شم شم، ناو طاق، دشت بیلو، پل گاران و آبشار کویله از جاذبه های توریسم مریوان می باشد . 
استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده مشتمل بر اثر ها باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی می باشد و نیز حال ۸۲۸ مورد از این تعداد مشتمل بر ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد ارثیه طبیعی، ۴۹ قضیه به جا مانده معنوی و هشت موضوع ارثیه منقول می باشد . 
تنظیم 
و انتشار: مجید سلیمانی