charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

کیف چرم دوشی و باری که از دوش ما برمی‌دارد!

کیف دوشی یکی از لوازم جانبی کاربردی و مفیدی است که تقریباً در کمد لباس هر شخصی پیدا می شود. در میان انواع کیفها، کیف دوشی به خاطر نحوه  استفاده بسیار کاربردی و کارراه انداز است. خانمی که ناچار است علاوه بر به همراه داشتن لوازم ضروری خود، مراقب کودکان خویش هم باشد یا شخصی که پس از ساعات کاری برای منزل خود خرید کرده و آن‌ها را حمل می‌کند، نیاز به یک کیف دوشی دارند تا بتوانند از دست‌های خود راحتی استفاده نمایند.

بهتر است انتخاب یک کیف دوشی مناسب، زیبا و راحت بر اساس معیارهای خاصی انجام گیرد که در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

استفاده از کیف دوشی منحصر به مردان یا زنان نیست و همه می توانند به سادگی و در شرایط گوناگون از این نوع کیف بهره ببرند. استفاده از کیف دوشی در سفر نیز کارایی زیادی داشته و امنیت بیش‌تری را تأمین می‌کنند.

کیف دوشی همان طور که از نامش پیدا است، اغلب بر روی شانه قرار دارد. بنابراین، دسترسی آسان به محتویات کیف در حالتی که هنوز بر شانه آویخته است یکی از ضروری‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه گردد. محل قرار گیری جیب‌ها و زیپ‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوانید در حالت آویزان به آن‌ها دسترسی داشت باشید و به راحتی آن‌ها را باز کنید.

[caption id="attachment_3057" align="alignnone" width="800"]کیف دوشی کیف دوشی خرید را آسانتر می کند[/caption]

بهتر است برخی از جیب‌ها و ترجیحاً جیب اصلی کیف به صورت آهن ربایی باز و بسته شود. اغلب این کیف‌ها دارای دو یا چند جیب داخلی هستند که از وسط به یکدیگر متصل بوده و فضای کافی را برای قرار دادن اشیاء گوناگون در اختیارتان قرار می‌دهند. بعضی از کیف‌های دوشی اساساً باز بوده و دارای هیچ نوع چفت و بستی نیستند. گرچه استفاده از این نوع کیف بسیار آسان‌تر است، اما ایمنی کم‌تری داشته و به کار بردن آن‌ها امن نیست.

یکی دیگر از نکات مهمی که در انتخاب یک کیف دوشی باید در نظر گرفته شود، تعداد جیب‌های آن و دارا بودن فضای مناسب برای حمل لوازم جانبی و اشیاء گوناگون است. شما به عنوان یک مصرف کننده باید فضاهای متعددی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید وسایل مختلف خود را به خوبی طبقه بندی کرده و آن‌ها را از یکدیگر تفکیک کنید تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

جیبهای داخلی کیف

در این قسمت می توانید انواع کیف‌ دوشی از چرم طبیعی را در فروشگاه اینترنتی نوزده ببینید.

 

 

علاوه بر آن چه که گفته شد، لازم است که یک کیف دوشی دارای بند محکم و در عین حال، راحتی باشد که به سادگی پاره نشود و به شانه‌های شما نیز آسیب نزند. بهتر است این بند، پهن بوده و طول آن هم قابل تنظیم باشد. استفاده از زنجیر یا برخی بندهای باریک اصلاً مناسب نیست. چرا که به سادگی می‌توانند موجب آسیب دیدن شانه‌های شما گردند. . برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مطلب « چگونه با انتخاب کیف دوشی مناسب از آسیب به ستون فقرات جلوگیری کنیم؟» را بخوانید.

 

 

توصیه می‌شود که در صورت امکان به وزن نهایی کیف دوشی خود توجه کرده و از قرار دادن هم زمان چندین کالای سنگین در آن اجتناب کنید. زیرا همراه داشتن یک کیف دوشی سنگین می‌تواند موجب بروز مشکلات گوناگونی از قبیل درد گردن، درد شانه، درد پشت، سردرد، درد دست و.... بسیاری دیگر گردد.

پس، بهتر است در عین حالی که در مورد صرف بودجه و انتخاب کالای خریداری شده دقت می‌نمائید به سلامت خود نیز توجه کرده و توصیه‌های مربوط به آن را جدی بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گونه های چرم

سبک 
چرمی می‌باشد که از پوست حیواناتی مثل گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می آید که فراوان ظریف و نازک هست و به همین علت هم در تولید محصولاتی نظیر لباس، کاپشن و دستکش به کارگیری شده و از دسته کیفیت پایین تر آن به عنوان آستری کفش و جامه استعمال می گردد . 

چرم 
نصفه سنگین 
به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مانند کروکودیل و شتر مرغ به دست می آید و به علت کیمیا و گران بها بودن عمده در تولید محصولاتی که جنبه دکوری دارند و یا گران قیمت محسوب می شوند مورد استفاده قرار می گیرد . 

چرم 
سنگین 
به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مانند گاو ،گاومیش ،گوساله و شتر و …به دست می آید . چرم سنگین وزن بهترین دسته جهت استعمال های معمول می باشد و دارنده بیشترین مقاومت و زیباترین فیس در دربین دیگر گونه های است . این دسته چرم به علت استحکام و مقاومت بالا به مصرف در زیره و راه و روش کفش ،ساخت کیف های دستی و جیبی مرغوب و یا تسمه های اتومبیل آلات صنعتی و …می برسد . 

علاوه 
بر گونه بندی های بالا، چرم طبیعی را بر شالوده دسته دبّاغی هم می توانایی به نوع های تحت تقسیم کرد: 
چرم 
گیاهی 
در 
مدت قدیم از چرم گیاهی برای ایجاد زره استعمال می شد 
در دبّاغی این جور چرم تا حد قابلیت و امکان از مواد و رنگهای شیمیایی استفاده نمی شود و به جای آن از رنگهای گیاهی و مواد و روغنهای حیوانی استعمال می گردد . این گونه به علت دارا بودن بیشترین سازش با محفظه زیست و عدم ایجاد عوارض در اثر تماس با پوست انسان، از شایسته ترین انواع دبّاغی به شمار می رود . این دسته چرم، انعطاف‌پذیر بوده و رنگ آن قهوه‌ای‌ست که مقدار رنگش به ادغام شیمیایی و رنگ پوست بازمی‌گردد . چرم گیاهی در آب استوار نیست؛ بی‌رنگ می‌گردد و در‌صورتی‌که پس از تر شدن، خشکش کنید، چروک گشته و از انعطاف‌پذیری و نرمی‌اش کاسته خواهد شد . در آب گرم، شدت چروک شدنش بیش‌تر است و تقریباً شبیه ژلاتین می شود . علاوه بر این‌که محکم گردیده و احتمالاً آسیب پذیر نیز می‌شود . چرم جوشانده نمونه‌ای هست از چرمی که با قرار تصاحب کردن در آب داغ، شناور شده و محکم میگردد . این اتفاق در موم جوشانده و مواد مشابه نیز رخ میدهد . در تاریخ گاهی پس از فعالیت سفت کردنش، از آن در زره ها و هم‌چنین در اتصال کتاب‌ها نیز استعمال می‌شده میباشد . این گونه چرم، فقط نوع چرم می‌باشد که در حکاکی و قالب‌گیری چرم می‌تواند مناسب باشد . 

چرم 
مراکشی 
در دیرباز از چرم مراکشی برای صحافی کتاب به کار گیری می شد . 

این جور چرم با محکم‌ترین اشکال چرم‌ها برابری می کند . در عین حالا ، فراوان قابل انعطاف و قابل انعطاف می باشد . در زمانهای گذشته چرم مراکشی را با دوختن پوست‌ها ، دباغی می‌کردند . در آن راه ، پوست را به شکل مشک ، کشکول یا در می آورند . سیس آن را با پاره ای سماق پر می‌کردند و در ظرف‌های پرشده از به عبارتی محلول شناور می‌ساختند . سپس به وسیله تیغه‌های چوبی در درحال حاضر چرخیدن ، به روی پوست ضربه‌هایی وارد میشد و به ایجاد چرم امداد میکرد .از این نوع چرم بیشتر برای صحافی کتابها به کار گیری میشد . امروزه این چرم‌ها برای تهیه کالاهای چرمی دقیق مثل کیف‌های زنانه ، کیف‌های دستی و جیبی مردانه به کارگیری می گردد . 

چرم 
اسپانیایی 
چرم 
اسب 
این مدل چرم ، در واقع نوعی چرم مراکشی می باشد . امروزه این گونه چرمها را از پوست اسب با کیفیت مرغوب به راه پوست پیرایی گیاهی تولید می کنند . این مدل چرم‌ها را از روی داخلی پرداخت می نمایند . چرم ساخت شده بسیار سفت و همچنین ضد آب است . از این چرم ، در تولید کفش‌های مردانه مرغوب استفاده می شود . 

چرم 
روسی 
از چرم روسی برای ساخت چمدان به کار گیری می شود . 

همانگونه که از اسم این دسته چرم بر می‌آید، اول توشه در روسیه تهیه شده است . کار پوست پیرایی با به کارگیری از پوست درختهای بید و غان انجام می شد . این نوع چرم با بوی خوشایندی که داشت، شناخته می‌شد که به بوی خوش روغن درخت غان مربوط می‌باشد . امروزه ایجاد اینگونه چرم ، دیگر منحصر به فرد کشور روسیه نیست و در بخش اعظمی از کشورها با استعمال از مواد پوست پیرایی گیاهی ، ایجاد می شود . 
از این دسته چرم برای صحافی کتاب ، تولید کیف بغلی ، چمدان و جامه به کار گیری می‌شود 
چرم‌های 
دانه‌دار یک رویه 
در این نوع از چرم‌ها از لایه خارجی پوست به کار گیری می‌شود، که پوست سمباده خورده و پردازش میگردد تا علایم و نشانه‌های طبیعی پوست از آن حذف شود، و همین امر منجر تولید بافت صاف و تداوم بالای کیف می‌شود، هر چندین پردازش و کاری که روی این مدل چرم انجام می‌شود، از قدمت حقیقی وواقعی آن می‌کاهد . 

چرم‌های 
دانه‌دار کامل 
از لایه خارجی پوست به کار گیری میگردد البته پردازش نمی‌گردد، نشانه‌های طبیعی در این چرم مشهود است، محکم‌ترین و بادوام ترین گونه چرم می باشند . 

چرم 
کرومی 
چرمی می باشد که مواد مهم در دبّاغی آن بر شالوده کروم می باشد و بر سطح برخی چرم های کرومی که منش نا مرغوبی دارا‌هستند طرحی را بصورت تصنعی چاپ می‌کنند که به آن کرومی چاپی میگویند . 

چرم 
جیر 
از 
پوست بز و گوساله تنظیم می شود که طی فرآیند خاصی و به وسیله وسایل خاصی صورت آن را پرداخت مینمایند و تراز گوشتی را به صورت مخملی در می آورند که اکثر به تیتر آستر در باطن دیگر تولیدات استعمال می گردد 
چرم 
اشبالت 
چرمی می باشد شبیه جیر که از صفحه برگه کردن چرم های ضخیم گاوی به دست می آید که نسبت به جیر مرحله پایینتر محسوب و طبقه بندی می گردد . 

چرم 
نوبوک 
چرمی هست که مثل جیر و اشبالت دارنده چهره مخملی می باشد اما با نازکی بسیار پرداخت گردیده و دارای سطحی لطیف هست . 

چرم 
ورنی 
چرمی میباشد که از پوست گوساله تهیه و تنظیم می شود و راه آن با لاک خاصی لعاب و پوشش داده می شود تا ظاهری براق پیدا کند . 

بطور کلی ، بیشتر چرم مورد نیاز بشر، از پوست حیوانهایی مثل گاو ، گوسفند ، بز و خوک بدست میاید . این حیوان‌ها را بخش اعظم به خاطر گوشت آن‌ها رویش میدهند . در واقع پوست آن ها ، یک فراورده فرعی به اکانت می آید . ولی حیواناتی هم می‌باشند که فقط به خاطر استعمال از پوستشان شکار می شوند . از پوست شتر مرغ هم چرم فراوان سخت و مرغوب بدست میاید که از آن در تهیه و تنظیم کیف و کفش و چمدان استفاده می‌شود . بطور کلی می‌توان اعلام کرد که بجز حشرات ، کمتر بنده چرنده یا خزنده‌ای وجود دارااست که نتوان پوست آن را به چرم مرغوب تبدیل کرد‌ . 

چرم 
مارمولک 
این گونه پوست ، مضاعف نازک و در عین حالا محکم هست . وقتی که پوست پیرایی می‌شود، ترک نمی‌خورد و آبرفتگی و کشیدگی پیدا نمیکند و استمرار و استحکام متعددی دارد . پوست مارمولکها ، گرانتر از پوست مارها میباشد . از یک مارمولک می‌‌توان حدود ۳۰ سانتیمتر مربع پوست بدست آورد . 

پوست 
کروکودیل ها و سوسمارها 
این حیوان ها ،‌ پوست زیبایی دارا هستند و از روی نقش‌های بلندمرتبه به راحتی می توانند تشخیص داده شوند . این پوست ها ، به اندازه‌ای آوازه دارا‌هستند که برای ایجاد تقلبی آنان با پرس‌های فولادی ، نقش‌های سوسمار را بر روی پوست گاو ، نقش و اثبات می‌کنند . پوست سوسمار ، اکثر از پوست کروکودیل قضیه به کار گیری قرار می‌گیرد و برای ایجاد چمدانهای جایگاه یک ، کیفهای زنانه و کفشهای مرغوب جایگاه یک استفاده می‌گردد . 

پوست 
پرندگان 
پوست پرندگانی که برای استفاده از مالامال و بالشان پرورش می‌یابند، صرفا در صورتی به چرم تبدیل می گردند که پرنده ، مرده یا کشته شود . 

پوست 
ماهی 
در فی مابین ماهی‌ها ، کوسه دارای مناسبترین پوست برای ایجاد چرم میباشد . چرم موسوم به شاگرین از پوست این حیوان ساخته می شود . 

چرم 
گاوی 
چرمی با تداوم و مقاوم می باشد که با وجود ایجاد الیاف پیشرفته، همچنان در بسیاری موارد همچون دستکش ایمنی در کاربردهای شیمیایی و پوشش حرفه‌ای موتور سواری از شایسته ترین انتخاب‌ها میباشد .این نوع چرم دارنده الیاف متراکم می‌باشد به همین عامل مقاومت بالایی دارد، مرحله آن صاف و در اصطلاح فارغ از گرین می باشد، بر اساس مسئله مصرف به رخ قابل انعطاف و کم آب در ضخامت های متفاوت ارائه می شود کاربرد همگانی آن در تهیه و تنظیم کفش و گونه های کیف گاها در تنظیم لباس و دستکش هم از آن به کارگیری می گردد . 

چرم 
گوسفندی 
چرمی زیبا، با قیمت مناسب می‌باشد و تداوم خیر داراست . تراکم الیاف آن به نسبت سایر چرمها قلیل هست سطح آن نظیر چرم گاوی صاف است، لطافت و سبکی آن سبب شده که بصورت عمده در خرقه و دستکش زمینه به کار گیری قرار گیرد . انواع کیفی آن نیز جهت تنظیم کیف های زنانه ایجاد می شود . 

چرم 
بزی 
تراکم الیاف آن به نسبت چرم گاوی کمتر ولی از چرم گوسفندی بخش اعظم است و مقاومت بالایی دارااست . محل خروج گیسو به وضوح بر روی چرم مشاهده می شود و به راحتی از بقیه چرم ها قابل تشخیص می باشد . با اعتنا به کاربرد آن به دو صورت قابل انعطاف و خشک ارائه می شود . موردها مصرف آن در گونه های کیف و کفش زنانه می باشد . 

احکام فقاهتی چرم طبیعی

احکام 
فقاهتی چرم طبیعی 
فقهای 
اسلامی با نسبت دادن به آیه ها قرآن و منابع فقاهتی احکام زیادی را در مسئله به کار گیری از پوست حیوان‌ها مطرح کرده اند از جمله آیاتی که در این باره مطرح می باشد آیه ی سوم و چهارم سوره ی مائده میباشد که ترجمه آن به این صورت است: 
ــ بر شما حرام گردیده میباشد مردار خون و گوشت خوک و آنچه به نام غیر معبود کشته باشند و حیوان حلال گوشتی که خفه شده و با ضربه چوب مرده و یا این که از بلندی افتاده و به ضرب شاخ مرده باشد و یا این که آنچه درنده از آن خورده باشد . . . 

ــ از تو می پرسند چه چیزی برای آن ها حلال گردیده میباشد . بگو چیزهای پاکیزه برای شما حلال شده و نیز صید حیوان ها شکارگر که شما به تیتر مربیان سگهای شکاری آنچه آنان برای شما گرفته و نگه داشته اند بخورید و اسم پروردگار را بر آن ببرید . . . 

احکام 
مربوط به چرم در منابع دینی معمولا در چیره احکام صید و ذباحه و عصمت و صلاة مطرح گردیده می باشد که به بعضا از آنها اشاره می شود: 
ــ‌ نماز تلاوت بر روی پوست تمام حیوان‌ها حلال گوشت در صورت تزکیه (پاک کردن اجزای حیوان و حلال کردن و تناول کردن گوشت آن) درست می باشد . 

ــ تلاوت نماز با جامه چرم فرآوری گردیده که به روش اسلامی ذبح گردیده باشد صحیح می‌باشد . 

ــ به کار گیری از پوست حیوان ها حرام گوشت و نجس چه بسا درصورتی که تزکیه گردیده باشد جایز نمی‌باشد . 

ــ استفاده از پوست حیوان ها غیر نجس حرام گوشت مانند روباه و شیر در رخ پاک کردن و به شرط دباغی شدن در همگی ی کارها به غیر از نماز جایز میباشد . 

ــ 
استعمال از پوست مردار حلال گوشت چه بسا در چهره دباغی شدن نیز نجس می‌باشد (این مبحث شامل تولید ها چرمی وارد شده از کشورهای غیر مسلمان می شود که به کار گیری ازآنها از لحاظ دینی جایز نیست) 
ــ 
راه های مطمئن شدن از تزکیه حیوان عبارتنداز: در بازار مسلمان ها بودن و در دست مسلمان بودن 
ــ از دیدگاه بیشتر فقه ها در صورتی که راجع به پاک کردن حیوانی تردید وجود داشت، اصل را بر عدم پاک کردن بایستی قرار داد . 


در موزه ی طوپقاپی سرای ترکیه چندین کفش معمولی چرمی وجود داراست که منسوب به نبی اسلام است، و در برخی منابع ذکر گردیده که سجاده و بالش پیامبر(ص) از چرم و پوست بوده می‌باشد . 

پیامهای میان پیامبر و قبایل بر پوست نوشته می شده میباشد . 

استایل خاص شما با چرم شتر

شتر، حیوانِ بیابان ها و صحراهای پر از شن و ماسه و کوه ها و بیابان ها و سرمای جان سوز و گرمای طلاقت فرساست . شتر برای این مدل معاش و رنج ها ساخته شده است . این حیوان طی قرن ها تکامل، بدن خود را به یک اتومبیل سرسخت کویری تبدیل کرده می‌باشد . بدن شتر ساخته شده تا با دشوار ترین حالت آب و هوایی سازگار باشد و همین زمینه سبب ساز گردیده می‌باشد تا چرم شتر، یک عدد از برگزیدگان و با کیفیت ترین چرم ها باشد . 
طبیعی است حیوانی با آن همگی امکان تحمل پذیری و سختی پذیری پوست و چرمی فوق العاده و بی مثل داشته باشد . این سختی ها چرم شتر، را دوچندان مختص کرده می باشد . 

نکته قابل دقت دیگر رنگ چرم شتر، است، هر چندین رنگ با اهمیت پوست شتر همیشه با مقداری تیرگی و روشنی همان قهوه ای همگانی و شیک می‌باشد اما با این وجود صنعت چرم با استفاده از پالایش های توسعه یافته و با به کارگیری از تکنیک های برنزه کردن پوست شتر سوای تغییر تحول در کیفیت و تداوم این چرم توانسته چرم شتر را برای علاقمندان به این چرم در رنگ ها و طرح های متفاوت آماده کند . 


اگر بخواهیم چرم شتر، را با چرم گاو مقایسه کنیم اولین علت کیفیت برتر چرم شتر، الیاف این چرم است . چرم شتر دارای ۱۰ برابر الیاف متراکم خیس در هر سانتی متر مربع نسبت به چرم گاو می باشد . الیاف عمده منجر استحکام بیشتر چرم و مقاومت ۱۰ برابری چرم شتر نسبت به چرم گاو می شود، البته این سرسختی و الیاف زیاد سبب نشده تا چرم شتر چرمی سفت و غیر قابل انعطاف باشد . نرمی و لطافت چرم شتر به طور غیر قابل باوری حتی عمده از چرم گاو هست . 

از چرم شتر به استدلال استحکام و زیبایی خاصش در تولیداتی همچون ساخت انواع کیف پول، کیف دوشی، کیف های دستی و اداری و ولی کفش استعمال می شود . چرم شتر برای تمامی گونه های تولیدات قابلیت و امکان منحصر به فرد به شخصی داراست و این مسئله سبب بسط روز افزون محصول ها با چرم شتردر همه مورد ها شده میباشد . 
در این کلیپ می توانید با اشکال محصول ها چرم شتر آشنا شوید: 
نمایشگر 
ویدیو 00:0001:00 
تغییرات صنعت مد و جامه تاثیری بر آوازه و خاص بودن تولیدها چرمی ندارد و چرم مدام در بالاترین رده‌های خواستگاه مصرف کننده قرار دارااست . به همین استدلال استفاده از تولید ها چرمی در تولیدها متفاوت هر روز اکثر می شود و تداوم و کیفیت چرم نیز اهمیت متعددی در ان خواهد داشت . وقتی تولیدی با چرم شتر روانه بازار مصرف شود بی گمان ارتفاع عمر و جذابیتش آنقدر فراوان خواهد بود تا خریدار را ترغیب به خریدهای بیشتر محصول ها چرمی شتر نماید . 

چرا 
باید کیف بعدی شما با چرم شتر باشد در ایران، کمپانی چرم آفتاب مدت‌هاست تجربه ایجاد محصولات چرم طبیعی از چرم شتر را داراست و این تجربه در کنار منفعت گیری از طرح‌های روز صنعت مد، قادر است نیاز انواع ذوق ها را جواب دهد . 
گذشته از تلاوت ادامه این مطلب خوب تر می باشد این کلیپ را ببینید: 
نمایشگر 
ویدیو 00:0001:00 
جواب در دو عبارت خلاصه می شود: کیفیت خاص و بی مثل چرم شتر و طرح و رنگ منحصربه‌فرد به شخص آن . به عبارتی در شرایطی‌که به دنبال به دست تصاحب کردن یک کیف با کیفیت و مقاوم و خوی یک استایل متفاوت هستید، گزینش تولیدات چرم شتر عاقلانه و منحصر به شخص خواهد بود . 
با این توضیح، کیف بعدی شما می تواند یک کیف با کیفیت، جالب و وطنی باشد! سفارش می کنیم دست به کار گردید و زمان دیدن کیف های چرم شتر در فروشگاه اینترنتی نوزده را از دست ندهید: 




طرز کوتاه کردن کمربند

خرید کمربند چرم


در‌حالتی که 

کمربندی که خریده اید بلندتر از سایز شماست میتوانید به وسیله سمبه ای که همراه با کمربند تحویل شده میباشد طبق فرمان العمل ذیل آن را کوتاه و با میزان کمر خودتان تهیه و تنظیم نمایید 


مقدمه پیچ پشت کمربند را باز نمائید . 



بعد از آن سگک را به طور بدون نقص از کمربند انقطاع نمایید . 



مقدار کمربند را با بدور کمر خودتان اندازه گرفته و طولانی تر آن را ببرید . 



قسمت بریده گردیده را بر روی کمربند قرار داده و محل مطلوب برای شکاف کردن را معین نمائید . 




محل معین گردیده را با سمبه رخنه‌ نمایید( اعتنا داشته باشید که در ذیل کمربند مطلقا تخته چوبی و یا لاستیک برش قرار دهید) 



در انتها سگگ را در جای خود ببندید