charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

سهم بازار جهانی از چرم تصنعی چقدر است؟

سهم 
بازار جهانی از چرم تصنعی چقدر است؟ وی در رابطه سهم چرم مصنوعی از بازار کفش گفت: چرم ارگانیک ارزش بالایی دارد؛ به همین جهت ۷۰ درصد بازار کفش عالم چرم مصنوعی است که کفش‌های ورزشی بیشترین سهم را در این دربین دارا هستند . 

تبادل 
چرم ارگانیک در دنیا لشگری با اشاره به ۱۰ سرزمین برتر صادر کننده کفش چرمی دنیا از نظر تعداد، گفت: به ترتیب چین، ایتالیا، ویتنام، هنگ کنگ، آلمان، اندونزی، اسپانیا، بلژیک، هندوستان و پرتغال ۱۰ سرزمین برتر در مسئله صادرات کفش چرمی از حیث تعداد هستند؛ بدین ترتیب چین بیشترین تعداد صادرات کفش چرمی عالم را در اختیار داراست ولی از نظر قیمت کفش چرمی، ایتالیا در مقام در آغاز قرار دارااست . ایتالیا با ۵ / ۶۱ دلار برای هر زوج کفش، بیشترین و کمترین دما قیمت میانگین صادرات کفش تمام چرمی را دارد . میانگین بها صادراتی اشکال کفش چرم ارگانیک ایرانی حدود ۵ دلار و سهم قیمت صادرات کفش ایرانی با روش چرمی پایین ۵ درصد می‌باشد . کفش چرم ایرانی مقام خویش را در جهان از دست داده می‌باشد . ارزش افزوده بیشتر در بازار جهانی کفش قسمت این کشور‌ها شده میباشد . 


کفش ایرانی پایین ۳ دلار، ایتالیایی ۴۶ دلار!/ کفش چرم اهل ایران رده خود را در عالم از دست داده است عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کشور‌ایران در نقطه پایان گفت: با تعرفه واردات و عدم حمایت از ساخت کفش چرم با کیفیت ایرانی صرفه قاچاق‌ کفش را ارتقا داده‌ایم، مخصوصاً در صنعت اصلی و اشتغال‌زای کفش که به شدت قاچاق‌ تشدید گردیده است . 
صنعتی که همین حال حاضر حدود مشغولان به کار بدون واسطه و غیرمستقیم خودروسازی مشغول به کار دارااست

دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان

به گزارش خبر نگار صنعت کفش، در گرد‌همایی کارگروه هدایت صنعت کفش کشور ایران در مورخه هشتم آبان‌ماه جاری، محاسبه راهبرد طریق صدور مدرک فعالیت شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده کفش در جمهوری اسلامی ایران یک عدد از موارد زمینه آنالیز بود که این طرح به دلایلی کان‌لم یکن و از امر فعالیت بیرون شد . 
در 
همین راستا محمد عرب مدیریت هیئت مدیره جامعه صنعت کفش جمهوری اسلامی ایران و عضو این کارگروه با اعلام این خبر، ابلاغ نمود: اعتقاد و باور ما این می باشد که در حالتی که کسی می‌خواهد کفش به کشور‌ایران وارد کند، کفش فراتر از ۱۲۰ دلار باشد زیرا در کفش‌های ارزان‌قیمت، تولیدکننده ایرانی دارنده مزیت رقابتی در ساخت هست و درصورتی که قرار باشد کفش‌های ارزان وارد کشور بشود، لطمه جدی به صنعت کفش در درون مملکت وارد میاید و زیرا طرف پیش‌روی با این خط مش مخالف بود؛ راهبرد فوق‌الذکر از دستور فعالیت خارج شد

طبق توافق طومار منعقده

وی ادامه داد: طبق توافق طومار منعقده، قرار است با راه اندازی مرکز پباده سازی و ایجاد کفش ایرانی در تبریز، تعداد ۳۰ نفر از استادان و تولیدکنندگان فن ای کفش از سرزمین ایتالیا مراحل تدریس و انتقال علم روز جهان در این صنعت را به تولیدکنندگان و فعالان کفش در کشور‌ایران فراگیری دهند . 

جباریان فام، منفعت مندی از دستگاه های برش دیجیتالی را از مزیت های دوچندان حساس راس طراحی و ساخت کفش اهل ایران در تبریز بیان و اظهار کرد: چنانچه وزارت صنعت، معدن و تجارت در روش اندازی این راءس مساعدت های اضطراری را انجام دهد، ظرف حداکثر پنج تا شش ماه آن را فعال می کنیم . 

به گفته وی، همگی مواد اول موضوع نیاز در مرکز خاطره گردیده توسط اتحادیه کفاشان تبریز تامین خواهد شد و در این رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد . 

جباریان فام ابراز امیدواری کرد با شیوه اندازی و عمل راءس طراحی و ایجاد کفش ایرانی در تبریز، این جنس و کالای صنعتی و هنری مملکت در حوزه های متفاوت طراحی، ساخت و ابداع و مد با دگرگونی های مهم مواجه شده و بازار از دست رفته داخلی و فرنگی احیا شود . 

در همین ارتباط تماس مکرر خبرنگار ایرنا با مسئولان کارها صنفی و بازرگانی اداره صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی جهت پیگیری مسائل و درج ایده ها آنها بی فیض بود . 

به گزارش ایرنا، کفش تبریز که به استدلال مرغوبیت و ظاهر قشنگ آوازه جهانی دارد، قدمتی بالای پنج هزار سال دارد و اول کفش چرم مورخ انسان با قدمت پنج هزار و ۵۰۰ سال هم هم اکنون در موزه کفش شهرداری تبریز مراقبت می شود که در روستای بیرق از توابع شهر باسمنج در نزدیکی تبریز دوخته شده می باشد . 

هم هم اکنون ۹۰ درصد کفش دست دوز و ۶۰ درصد کفش مدرن کشور ایران در قالب دو هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در تبریز دوخته و به بازارهای داخلی و فرنگی عرضه می شود . 

صادرات این کالای اهل ایران در سال حدود چهار میلیون دلار است . 

طی سال های اخیر ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی کفش در تبریز تعطیل شده و روز به روز بر این آمار افزوده می شود که در شرای مسئولان نسبت به حمایت و ارایه تسهیلات مناسب در این بخش مبادرت نکنند، آتی صنعت کفش تبریز نامشخص خواهد بود . 

قاچاق مال در حوزه کفش و واردات بی راه از کشورهای خارجی یکی از عارضه ها حساس و اساسی رکود قاضی بر صنعت کفش تبریز می باشد که به ادله واردات بی رویه در این حوزه، روز جاری شاهدیم که کفش های ترکیه و چین جای کفش تبریز را در بازار کشور ایران گرفته می باشد . 

نبود 

تنوع در تولیدها داخلی، فرسودگی خودرو آلات، نبود شرکت های تخصصی در دستور واردات و صادرات و کمبود برندسازی برای کفش کشور‌ایران و تبریز از عارضه ها و عامل ها ساکن شدن در صنعت کفش تبریز است که برای برون رفت از این وضعیت نابسامان، اتخاذ تصمیمات اثر گذار از سوی مسئولان اجرایی دوچندان حتمی و اجتناب ناپذیر می باشد

۹۵ درصد کفش مردانه موجود در بازار داخلی است

حمید ناجی ظهر روز جاری در نشست خبری تخصصی صنعت چرم، کیف و کفش که با رویه معرفی ظرفیت‌ها، تقویت بازاریابی و صادرات در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: در بازار با سه دسته افراد مواجه هستیم، یک کسی که فروشنده است،خریدار و افرادی که حضور دارا هستند در بازار اما حضورشان ملموس نمی‌باشد . 


او با اشاره به این که بازارهای همسایه را به علت کمبود کیفیت نمی توان به دست گرفت، ادامه داد: امروز بخش اعظم تلاش‌ها و بازارها معطوف به محصولاتی هست که با تراز کیفیت بالا ایجاد میشود . 


مدیر کمیسیون آموزش کفاشان مشهد مقدس اضافه‌ کرد: نیروی انسانی نیاز به آموزش، هدف دیوانه مثبت و قانون‌پذیری داراست . 


ناجی 

با اشاره به اینکه تولیدکننده با قوانین آشنا نیست، اشاره کرد: ۹۵ درصد کفش مردانه، ۷۰ تا ۸۰ درصد کفش کودک، بچه‌گانه و نوجوان،۱۰۰ درصد کفش اداری، نظامی و سازمانی و ۳۰ تا ۴۰ درصد کفش ورزشی جان دار در بازار خارجی است

نوسانات بها دلار تاثیر بدی روی تولید داراست

او در خصوص قیمت ارز گفت: نوسانات بها دلار تاثیر بدی روی تولید داراست . ۸۰درصد مواد اولیه وارداتی است و این نوسان هر روز بها مواد نخستین را تغییر و تحول می دهد اما از نظر تولید، چین با ظاهر خوبتر وکیفیت پایین تر ساخت ، توانسته بازار کشور ایران را در دست بگیرد . 
او گفت:چون بازار فروش نمیباشد دل و دماغی برای عمل کردن نداریم، هنوز در توقع بهبود شرایط بازار هستیم ، وقتی که شاگرد بودیم ۴۰تا۵۰ کارگر می توانستیم، داشته باشیم اما حال حاضر با نظارت های برگشتی تقریبا هر سال حدود یکماه بایستی برای پیگیری مطالباتم در دادگاهها باشم . 
کلان در پاسخ به این پرسش که در صورتی‌که مجدد می خواستی کار خود را استارت کنی ایجاد کننده می شدی ، پاسخ داد: هیچوقت ایجاد کننده نمی شدم و کار دلالی می کردم . 
تهیه جنس،تامین مستخدم و مراقبت خدمتکار از معضلات حساس ساخت کننده در این روز ها میباشد . 
این تولید کننده از عدم حمایت از ساخت انتقاد کرد و ذکر کرد : برای وام می بایست ۶تا هفت ماه در نوبت بمانی و این در حالی می باشد که فایده وام نیز ۲۲درصد می‌باشد که صرفه اقتصادی ندارد . 
او تاکید کرد: برای این که کارگاه و مستخدم خویش را حفظ کنیم به فیض کمتر هم راضی هستیم البته در این مجتمع که روزی صدای چکش به گوش می رسید روز جاری دیگر صدای چکش نمی آید چون عمل نمی‌باشد . 
کلان گفت: می بایست مشتری پای کار باشد تا ما ایجاد کنیم زمانی مشتری نباشد چرا باید ایجاد کنیم، متاسفانه هر سال وضعیت ایجاد دشوارتر می شود . 
از کارگاه تولیدی بیرون آمدم لامپ خیلی از کارگاههای دیگر، خاموش بودند و یک کارگاه که چراغش شفاف بود و در آن باز بود کارگری را دیدم که در هم اکنون نوشیدن چای بود . 
صدای چکشی نمی آمد صدای کار نمی آمد . 
از تولیدی آقای کلان خارج آمدم .پشت ویترین مغازه های پشت باغ سپهسالار کفش های زیبای زنانه ،بچگانه و مردانه جلوه ای یگانه به این خیابان سنگفرشی داده هست . 
صنعت پوشاک داخلی نیاز به پباده سازی های جدید هم خوانی با خواست جمعیت برنا کشور دارااست ضمن آنکه می بایست هزینه ایجاد را برای ساخت کننده کاهش داد . 
تنوع در ایجاد فرآورده مطابقت و همخوانی با نیاز جمعیت جوان و کاهش هزینه های ایجاد مهم ترین بخش های مهم رونق ایجاد در جمهوری اسلامی ایران می باشد که باید به آن‌ها بها داده شود . 
از خیابان سپسالار به طرف خیابان هدایت رفتم احتمال دارد در اتحادیه کفش دست دوز بتوانم با رئیس هیات مدیره اعلام کرد و گو کنم . 

واردات 
بی رویه بیحرکتی را دامن زده است «علی قاسمی» نایب رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران گفت: ورود بی رویه کفش های خارجی تولید کفش در میهن را با ساکن شدن مواجه کرده است، حدود چهار سال میباشد که بی حرکتی بر بازار کفش در سرزمین سایه انداخته میباشد . 
وی در خصوص کارگرانی که عمل خویش را در این صنف از دست می دهند، بیان داشت: بخش اعظمی از تولیدی ها به عامل سکون بسته گردیده و یا این که با دست کم گنجایش فعالیت می کنند به همین سبب ساز کارگران این صنف به کارهای دستفروشی، پیک موتوری و یا این که کفاشی در خیابان روی آورده اند، بعضی از کارگران ایجاد کننده کفش هم حال در متروهای شهر دستفروشی می کنند .