charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

خداحافظی با صنعت قدیمی مازندران/ چرم سازان لوله ساز می شوند

خبرگزاری مهر - سهیلا محمدی -گروه استان‌ها: ۳۶ سال پیش در ناحیه خشکه‌داران نشتارود کارخانه‌ای ایجاد شد که بعد ها به‌عنوان قطب صنعت چرم‌سازی در شمال جمهوری اسلامی ایران دارای اسم و رسم شد، این کارخانه تولیدی با ساخت مصنوعات چرمی در مرزو بوم در آن سالها به قطب تولید و صادرات چرم مرزو بوم تبدیل‌شده و تا ۱۳۷۳ با ۱۲۰۰ نفر نیرو به نقط ی اوج خود رسید تا جاییکه یکی از بزرگ‌ترین و راهبردی‌ترین کارخانه‌های مازندران در صنعت چرم و ساخت اشتغال بود . کیف زنانه


از ۲۰ سال پیشین مشکلاتی نظیر سوء مدیریت و تعدیل نیرو باعث شد تا چرخ تولید بزرگ‌ترین کارخانه چرم مازندران از چرخش بایستد و در ۲۰ سال گذشته این واحد تولیدی تعطیل بود ولی اینک زمزمه‌هایی برای تبدیل کارخانه ساخت چرم به واحد تولیدی دیگر شنیده می شود . کیف زنانه دستی

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردمان تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در مجلس در رای زنی با خبرنگار مهر می‌گوید: رونق افتادن صنعت چرم و تغییر ذائقه مردمان از چرم طبیعی به چرم تصنعی و مصنوعی و نبود برخورد اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه نبودن این صنعت و . . ازجمله دلایلی بود که تا به امروز هیچ‌کس حاضر به سرمایه‌گذاری در این صنعت نشد . کیف زنانه دوشی


وی اظهار داشت: سعی شد تا در گام بعدی، از ظرفیت این کارخانه در ایجاد صنعت های دیگر بهره گرفته شود تا دست‌کم بتوان از آن، جهت اشتغال گوشه ای از نیروهای انسانی ناحیه سود گرفت و بر این مبنا پس از اطلاع رسانی در روزنامه، یک شرکت چیره مزایده شده و قرار می باشد تا در محل کارخانه خزر خز سابق، لوله‌های فلزی سوای درز ایجاد نماید . 

رئیس ادله سواروسکی

رئیس ادله سواروسکی با اشاره به اینکه ما خوشحالیم که به بازار آینده داری همچون جمهوری اسلامی ایران وارد شدیم، بیشتر کرد: گروه پباده سازی درسا و سواروسکی همواره از ماه های گذشته در ارتباط بوده‌اند تا بتوانند بسیاری از تولیدها مورد پسند اهل ایران ها را همگام با صنعت پوشش بین‌المللی به مخاطبان ارائه دهد . 


در بخش دیگری از این مراسم امیر کاظم نوروفروغ محمدی بنیانگذار و رییس هیئت مدیره درسا با بیان این‌که برای آتی پژوهی اقتصاد ایران، می بایست به فرهنگ وتمدن اقتصادی مرز و بوم بپردازیم، اظهار کرد: امیدوارم فرصتی که امروزه در صنعت و ایجاد بخش پوشاک مملکت قرار گرفته، بتوانیم اقتصاد مرزو بوم را شکوفا کنیم . شرط شکوفایی اقتصاد ، دقت به نیاز های جامعه میباشد . کیف پول


وی در پاسخ به این پرسش که ورود چرم درسا به همراه سواروسکی را در بازار های بین الملل را چگونه محاسبه می‌کنید؟ تصریح کرد: مجموعه چرم درسا در حیث داراست که به تیتر یک برند مطرح وارد بازار بین‌الملل شود تا طراحی و تولید ها ایران را به سایر کشورها نشان دهد . 


همچنین در کناره این مراسم از کلکسیون‌هایی با طراحی برگرفته از نقوش پارسی و با به کار گیری از کریستال‌های مارک سواروسکی با اسم های خنت، ترمه، لاوین و تاروس پرده‌برداری شد . 


در نقطه نهایی مراسم نیز علی لشگری عضو هیات مدیره و دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران، حمید قبادی دبیر کارگروه هدایت مد و خرقه وزارت فرهنگ وتمدن و راهنمایی اسلامی، محسن خردمند سر کردگی اتحادیه سراجان تهران، دکتر معالج احمد آبادی معلم علم بازاریابی و عضو قانونی هیات علمی دانش گاه شهید بهشتی، کالج مدیر و حسابداری، پزشک معالج شهریار شفیعی مدرس برندسازی و سر کردگی هیات علمی آکادمی مارک ایران، شاهین فاطمی و امیرکاظم نورمحمدی، بنیانگذاران مارک درسا، علی حاج نورمحمدی، مدیرعامل خانه درسا و اندرو موجیکا رئیس ادله برند سواروسکی حضور داشتند که در سخنان امیدبخش خود، به اهمیت برندسازی و ایجاد زمینه‌های اشتغال آفرینی برای زنجیره بها چرم و کفش و همچنین بکارگیری متودهای بازاریابی برای ارتقاء سهم بازار اشاره کردند .