charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

کالای چرم طبیعی و نکاتی که در انتخاب آن باید بدانیم

از مجموعه فاکتورهای انتخاب خرید یک کالای چرم طبیعی، مثل کیف چرم، اکسسوری چرم یا پوشیدنی های دیگر، شاید کیفیت و ماندگاری مهمترین عامل باشد.اما در هنگام خرید موارد مهم دیگری نیز هستند که توجه به آنها در انتخاب درست مهم است، سعی می کنیم در چند بند مهم، به بررسی موارد دیگری بپردازیم که در انتخاب چرم تاثیر گذار هستند.

مبلغی که می خواهید برای خرید کالای چرم طبیعی بپردازید

پیش از این در مقالات محصولات چرمی، هدایایی ماندگار و نفیس و کیف‌ چرم طبیعی ، پدیده همیشگی مد و استایل به شما گفتیم که قیمت بالای محصولات چرم طبیعی نه تنها ولخرجی نیست، بلکه در دراز مدت نوعی صرفه جویی حساب می شود.

خب، در مرحله‎ ی اول انتخاب چرم طبیعی، با توجه به قیمت ظاهری نسبتا بالای محصولات چرمی باید به بودجه خود توجه کنید. همانطور که می دانید روند پر هزینه و دشواری طی می شود تا پوست به چرم تبدیل شود. ماه‎ها زمان لازم است تا صنعت‎گران بتوانند قطعه‎ای چرم با کیفیت و اصیل را تولید کنند و از آن یک کیف دوشی، کیف اداری، یا کیف پول زیبا بدوزند.اما…

اما خوشبختانه خرید یک کالای چرم با کیفیت با وجود قیمت بالای آن، بسیار مقرون به صرفه است! چرا که کالای چرمی شما در صورت رسیدگی کافی و نگه داری مناسب می‎تواند برای مدتی طولانی و گاهی برای یک عمر همراه شما باشد. چرم طبیعی اصل و با کیفیت، با گذشت زمان زیبایی خود را از دست نداده و اغلب، زیباتر و شیک‎ تر و شخصی سازی شده تر جلوه خواهد کرد.

اما درمقابل گزینه ‎ی دوم این است که بهای اندکی بپردازید و کالای چرم مصنوعی و ارزان‎تری بخرید. در این صورت، بهتر است که سطح انتظار خود را خیلی خیلی پائین بیاورید. قطع و برش چرم مصنوعی بزرگ‎تر از چرم طبیعی است. چرا که چرم طبیعی از پوست بدن حیوانات مرده ساخته می‎شود و این پوست‎ها از نظر ابعاد دارای محدودیت‎هایی هستند. از طرف دیگر، با وجود تمام تلاش‎های صنعت‎گرانی که به تولید چرم مصنوعی مشغول هستند، این نوع چرم، هوا را از خود عبور نداده و به اصطلاح نفس نمی‎کشد. ساختار مصنوعی و استفاده‎ی بسیار زیاد از مشتقات نفتی از ویژگی‎های دیگر چرم مصنوعی هستند. توجه داشته باشید که چرم مصنوعی غالباً به صورت عمده و در خطوط تولید عریض و طویلی ساخته می شوند. همین موضوع، موجب می‎ شود که کالای ساخته شده از چرم مصنوعی به هیچ عنوان منحصر به فرد نباشد و در تیراژی بالا تولید شود. در صورتی که هر قطعه چرم طبیعی از یک طاقه پوست منحصر به فرد به دست آمده و در طرح و رنگ، ویژگی‎های خاص و تکرار نشدنی خود را دارد. با این وجود، بهتر است بدانید که رسیدگی و نگه داری از چرم مصنوعی به مراتب ساده‎تر از چرم طبیعی است و به سادگی تمیز می‎شود.

کالای چرم طبیعی و نکاتی که در انتخاب آن باید بدانیم

محصولات چرم طبیعی، یک عمر با شما می مانند، اما مراقبت ویژه می خواهند!

پس از اینکه با خودتان دو دوتا چهارتای مالی کردید، لازم است با خودتان کنار بیایید و ببینید آیا می توانید به موقع و با جدیت از کالای چرمی خود به صورت مداوم مراقبت کنید؟ چرا که کالای چرم طبیعی نیاز به رسیدگی دوره ای دارد. خریدن یک کالای چرمی درست مثل خریدن یک حیوان خانگی است. در واقع برای این که چرم شما ظاهر و کیفیت خود را حفظ کند، لازم است به طور مستمر به آن رسیدگی شود. این رسیدگی، شامل تمیز کردن به موقع، واکس زدن و نگه داری در مکانی مناسب است. اگر درباره‎ی نوع چرم و نوع واکس مناسب آن اطلاعات کافی ندارید با تولید کننده یا فروشنده‎ی چرم مشورت کنید و یا به وبلاگ‎ها و وب سایت‎هایی که در این زمینه اطلاع رسانی می کنند مراجعه نمائید. خلاصه این که مراقبت صحیح و به موقع موجب می‎شود کالای چرمی شما زیبایی و اصالت خود را حفظ کند و دارای عمری طولانی و مفید باشد.

مهم است کالای چرم را در چه شرایطی به کار می برید

بهتر است قبل از خرید یک کالای چرم تصمیم بگیرید که کاربرد آن برای شما چیست و در چه مواقعی از آن استفاده خواهید کرد؟ آیا بیش‎تر اوقات در منزل یا مکان‎های سرپوشیده قرار خواهد داشت یا ار آن در طبیعت و به هنگام کوهنوردی استفاده می کنید؟ آیا کالای چرمی خود را در هنگام بارش برف و باران به همراه خواهید داشت؟ آیا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار خواهد گرفت؟

تمامی این‌ها پرسش‎های مهمی هستند. چرا که شرایط و موقعیت‎های یاد شده تاثیر مستقیمی بر پایداری و دوام و کیفیت چرم دارند، مراقبت های خاص خود را می طلبند و رابطه‎ی مستقیمی با حس رضایتمندی شما از محصول دارند. برای مثال، کیف چرم گران قیمت دوخته شده از چرم شتر ، علیرغم مقاومت بالا و الیاف متراکم‌ تری که دارد، ممکن است در مقابل عوامل طبیعی آسیب ببیند و فریبندگی ظاهری خود را از دست بدهد. از طرف دیگر، با وجود آسیب پذیری چرم در مقابل جذب رطوبت، برخی از انواع چرم فول گرین را با مواد رنگی پرداخت می‎کنند. این چرم‎ها در برابر رطوبت و بارندگی مقاوم بوده و در شرایط آب و هوایی سخت و طوفانی هم کیفیت و شکل نخستین خود را حفظ خواهند کرد. پس کاربرد و محل استفاده و نوع نگه داری از المانهای مهم در انتخاب کالای چرم هستند.

لازم است بدانید، هر چه مقاومت چرمی افزایش یابد و به شکل قوی‎تری پرداخت شود، همان قدر هم از زیبایی آن کاسته می ‎گردد. البته، واضح است که نوع چرم مصرفی خود را باید با توجه به موارد استفاده از آن تعیین و انتخاب نمائید. برای مثال، اگر در نظر دارید که از کالای چرمی خود برای کوهنوردی و گشت و گذار در طبیعت استفاده کنید، فاکتور زیبایی در مرحله‎ی دوم اهمیت قرار می‎گیرد. در این صورت استفاده از چرم نبوک اشتباه است و بهتر است چرمی را انتخاب کنید که کاملاً با مواد رنگی پرداخت شده یا با روغن های خاص پوشش داده شده است.

نکته آخر در این قسمت اینکه پس از خرید هر نوع چرمی لازم است با استفاده از مواد محافظ مخصوص چرم، یا با استفاده از روشهای خانگی، آنگونه که در مقاله مراقبت خانگی و ساده از کالای چرم طبیعی گفتیم، سطح آن را مقاوم‎تر کنید و دائما از آن مراقبت کنید.

اگر می خواهید در مورد نگهداری از انواع چرم اطلاعات بیشتری کسب کنید، خواندن مقاله های چگونه از چرم‌های پرزدار مراقبت کنیم و به خواسته‌های کیف چرم خود اهمیت دهیم را از دست ندهید.

در اینجا، به شما خواندن مقاله استایل چرمی خود را بشناسید را توصیه می کنیم تا قدم آخر تصمیم گیری را ساده تر بردارید.

با یک خرید هوشمندانه، خالق استایل خاص خود باشید!

خرید چرم کار آسانی نیست و در انتخاب آن نمی‎توان تنها به زیبایی ظاهری و مشخصات فیزیکی آن اکتفا کرد. همان طور که می‎دانید، هرگز نباید از روی ظاهر قضاوت کرد. لازم است پیش از خرید یک کالای چرمی جزئیات ذکر شده در شناسنامه‎ی چرم را مطالعه کنید. بهتر است کاملاً حساب شده رفتار کنید و با در نظر گرفتن عوامل گوناگونی همچون قیمت، کیفیت، دوام، استایل خود و طرح و رنگ، در مورد خرید کالای چرم طبیعی تصمیم بگیرید. همانطور که بارها گفته ایم در نگاه اول، یک چرم با کیفیت بسیار گران‎تر از چرم مصنوعی است. اما در دراز مدت، بسیار مقرون به صرفه‎تر است. بهتر است به جای خریداری کردن تعداد زیادی اقلام ارزان قیمت، کالای اصیل و با کیفیت بخرید. یک کالای چرمی با کیفیت ارزش صرف اندکی هزینه‎ی بیش‎تر را دارد. کیف چرم، کفش، مبل، اکسسوری چرم یا یک کت چرمی طبیعی به مرور شخصی سازی شده و با زیبایی و کیفیت طبیعی و ذاتی خود، رضایت شما را جلب می کند.

چند دقیقه تا یادگیری روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر

در این مقاله سعی داریم در مورد روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر صحبت کنیم تا در پایان این مطلب بتوانید شیوه های مراقبت از چرم نبوک و جیر را به خوبی فرا بگیرید.

در مقاله‎های «آشنایی با انواع چرم طبیعی و چرم مصنوعی و راههای شناخت آن ها از یکدیگر» و «آیا انواع چرم نبوک، اشبالت و جیر یکسان‌اند؟» به صورت مختصر توضیح دادیم که پوست بدن حیوانات دارای لایه‎های مختلفی است و پس از به کار گیری روش‎های گوناگون دباغی به صورت چرم طبیعی، چرم فول گرین، چرم تاپ گرین یا جیر و نبوک عرضه می شود. این چرم ها برای دوخت انواع پوشاک، کیف چرم طبیعی از قبیل کیف دستی، کیف پول، کیف اداری ، کیف دوشی و مدل های مختلف اکسسوری چرم به کار می روند

چرم‎ها با توجه به نوع پرداخت نهایی هم طبقه بندی شده و هر یک متناسب با جنس و استایل محصول مورد نظر، استفاده می شوند. چرم پرداخت نشده دارای ظاهری کاملاً طبیعی بوده و انعطاف پذیر و نرم است. این چرم در صورت لزوم، با مواد مخصوصی رنگ می‎شود. این رنگ‎ها در تار و پود چرم نفوذ می کند اما شکل ظاهری چرم محفوظ می‎ماند.

از طرف دیگر، چرم پرداخت شده دارای ظاهری منسجم‎تر بوده و ویژگی‎های طبیعی آن کم‎تر مشهود است. این چرم، بادوام‎تر از چرم پرداخت نشده بوده و با مواد گوناگونی پوشیده می‎شود. چرم پرداخت شده می‎تواند با انوع پاک کننده تمیز شده و واکس بخورد. اما، چرم پرداخت نشده به دلیل تخلخل بالا و منافذ زیادی که دارد از این ویژگی مستثنا است. جیر و نبوک، دو نمونه از معروف‎ترین انواع چرم پرداخت نشده اند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های ویژه ای هستند و دوام، ماندگاری و زیبایی دائمی آنها با نحوه انجام این مراقبت ها رابطه مستقیم دارد.

توضیح مختصر دو مورد چرم نبوک و جیر

برای تولید چرم نبوک، سطح چرم تاپ گرین در مراحل پیرایش، سنباده خورده و نرم و مخملین شده  و سپس، با لایه‎ی نازکی از رنگ آنیلینی پوشیده می شود. محصول تولید شده همان چرم نبوک است.

وجود لایه‎ی شفاف رنگ آنیلینی در دوام این چرم موثر بوده و لایه‎ی محافظی را ایجاد می‎کند. به صورت کلی در مورد نگه داری از نبوک، نکته مهم این است که مراقب باشید تا سطح مخملی و نرم آن صاف و خشک نشود.

لایه‎ی ایجاد شده بر روی نبوک آن چنان ظریف است که به هیچ عنوان قابل تشخیص نبوده و تمام ویژگی‎های طبیعی آن محفوظ می‎ماند. همان طور که گفته شد، وظیفه‎ی لایه‎ی ایجاد شده این است که از نبوک مراقبت کند و شکلی یکنواخت‎تر و تمیزتر را ایجاد نماید. نبوک پیش از استفاده در تولید، شاید به نوعی تداعی کننده‎ سبکی سنتی و روستایی بوده و دارای زیبایی خاص و منحصر به فرد است.

جیر و نبوک اما دارای تفاوت‎های اندکی هستند. برای تولید جیر، لایه‎ای از چرم استفاده می شود که به بافت‎های گوشتی داخلی نزدیک‎تر باشد. لایه‎ی به کار رفته در ساخت جیر به خوبی تمیز شده و سنباده می‎خورد. حاصل این روند، ماده‎ای است که از نبوک هم لطیف‎تر بوده و دارای انعطاف پذیری فوق العاده و رنگ‎هایی با دوام است. ساختار جیر به گونه‎ای است که غالباً از آن در مکان‎های خشک و سرپوشیده استفاده می‎کنند. از آن جا که جیر دارای بافت بسیار ظریفی است، نمی‎تواند به اندازه‎ی نبوک در مقابل سرما از شما محافظت نماید. به علاوه، با توجه به ویژگی‎ها و منافذ بسیار زیاد موجود در جیر، این ماده دارای خاصیت جذب بالایی بوده و بسیار لکه پذیر است.

چند نکته عمومی در مراقبت از نبوک و جیر

می توان گفت که جیر و نبوک دارای تفاوت‎ های عمده‎ ای نیستند. در مورد نبوک به صورت کلی لازم است توجه داشته باشید که سطح مخملی آن فشرده، صاف و خشک نشود. اما سطح جیر کمی نرم‎تر بوده و پرزهای آن بلندتر هستند. این پرزهای بلند، ممکن است که در جهات مختلف حالت گرفته و به همان شکل باقی بمانند. این مشکل را می‎توان با برس زدن در جهت درست به کمک یک برس نرم برطرف نمود. دقت داشته باشید اگر پرزهای جیر در جهت نادرستی برس بخورند، ظاهر و حالتی زبر و ناخوشایند خواهد یافت. به همین دلیل هم بهتر است به جهت صحیح قرار گیری پرزها دقت نموده و در همان راستا برس بزنید. در این صورت، بافت نرم و لطیف جیر به همان حالت نخستین خود باز می‎گردد.

چند دقیقه تا یادگیری روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر

برای تمیز کردن جیر و نبوک، ابتدا لازم است که سطح آن را با کمک قطعه‎ای پارچه‎ی تمیز، پاک کنید. پیشنهاد می‎کنیم که پارچه‎ی خود را اندکی مرطوب کنید تا گرد و خاک و آلودگی‎ها به خوبی از سطح آن زدوده شوند. اگر سطح جیر و یا نبوک شما لکه ای با ذات خیس داشته باشد، بهتر است مقداری جوش شیرین یا آرد ذرت را روی محل لک پاشیده و چند ساعت منتظر بمانید. اگر پس از گذشت چند ساعت، ماده‎ی پودری پاشیده شده بر سطح جیر یا نبوک، تغییر رنگ داده و زرد شد، معلوم می‎شود که مقداری از آلودگی را به خود جذب کرده است. حال، زمان آن است که با کمک یک برس نرم، بقایای جوش شیرین و آرد ذرت را تمیز کنید. این روند را تا جایی ادامه دهید که لکه‎ی ایجاد شده کاملاً ناپدید گردد. در صورت حاصل نشدن نتیجه‎ی مطلوب، بهتر است از مواد پاک کننده‎ی مخصوص جیر و نبوک موجود در بازار استفاده نموده یا در صورت لزوم به فردی متخصص مراجعه کنید.

چند دقیقه تا یادگیری روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر

ایجاد پوشش محافظ یعنی نگهداری اساسی:

جیر و نبوک در مقایسه با دیگر انواع چرم از محافظت کم‎تری برخوردار هستند. به همین دلیل، بهتر است که برای مراقبت از آن‎ها از مواد محافظت کننده بهره بگیریم. همان طور که پیش‎تر ذکر شد، برای انجام این کار می‎توانید مواد پاک کننده‎ی تخصصی جیر و نبوک را تهیه نموده و از آن‎ها استفاده کنید. این مواد در برخی موارد، از ساختار روغنی بسیار غنی تشکیل شده‎اند و می‎توانند با حفظ بافت نرم و لطیف جیر و نبوک به داخل منافذ آن نفوذ کرده و لایه‎ی محافظی را ایجاد نمایند. مواد مذکور، اغلب به صورت اسپری در دسترس هستند. بعضی از اسپری‎های مخصوص جیر و نبوک دارای مواد و ترکیبات سیلیکونی بوده و جیر یا نبوک را ضد آب می‎کنند. برای حصول نتیجه‎ی بهتر، لازم است ابتدا این مواد را بر روی سطوح داخلی جیر یا نبوک امتحان کرده و سپس بر سطح آن استفاده نمائید. اسپری‎های حاوی مواد سیلیکونی غالباً تنها مختص جیر و نبوک بوده و بر روی دیگر انواع چرم تاثیر معکوس خواهند داشت. بنابراین، بهتر است در این مورد از توصیه‎های کارشناسی تولید کننده محصول و یا دفترچه و تگ محصول استفاده کنید.

علاوه بر این‎ها، لازم است جیر یا نبوک را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید و در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، در مکانی خشک و خنک نگه داری کنید. از آن جا که الیاف تشکیل دهنده‎ی جیر و نبوک دارای استحکام و در هم تنیدگی کم‎تری هستند، لایه‎ی رنگی به طور کامل به الیاف نمی‎چسبد. بنابراین، در مقایسه با باقی انواع چرم، رنگ آن‎ها ساده‎تر سائیده می‎گردد. در صورت بروز چنین اتفاقی، کافی است آن را به دست یک صنعت‎گر متخصص بسپارید تا دوباره لایه‎ی رنگی را ترمیم نماید. لازم است بدانید که جیر و نبوک در هنگام مصرف و یا در صورت عدم استفاده، ذرات غبار و آلودگی هوا را به خود جذب می‎کنند. بنابراین، بهتر است آن‎ها را داخل پوششی پارچه ‎ای قرار داده و نگه داری نمائید تا از این آلودگی‎ها در امان بمانند.

و کلام آخر

از آن جا که جیر و نبوک نیازی به واکس خوردن ندارند، در مقایسه با سایر چرم ها رسیدگی به آن‎ها ساده‎تر است. در صورتی که از جیر و نبوک به خوبی استفاده کنید و مراقبت‎های لازم را انجام دهید، می‎توانید از زیبایی همیشگی و شیک بودن بی‎نظیر آن بهره‎ مند گردید

چند دقیقه تا یادگیری روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر

در این مقاله سعی داریم در مورد روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر صحبت کنیم تا در پایان این مطلب بتوانید شیوه های مراقبت از چرم نبوک و جیر را به خوبی فرا بگیرید.

در مقاله‎های «آشنایی با انواع چرم طبیعی و چرم مصنوعی و راههای شناخت آن ها از یکدیگر» و «آیا انواع چرم نبوک، اشبالت و جیر یکسان‌اند؟» به صورت مختصر توضیح دادیم که پوست بدن حیوانات دارای لایه‎های مختلفی است و پس از به کار گیری روش‎های گوناگون دباغی به صورت چرم طبیعی، چرم فول گرین، چرم تاپ گرین یا جیر و نبوک عرضه می شود. این چرم ها برای دوخت انواع پوشاک، کیف چرم طبیعی از قبیل کیف دستی، کیف پول، کیف اداری ، کیف دوشی و مدل های مختلف اکسسوری چرم به کار می روند

چرم‎ها با توجه به نوع پرداخت نهایی هم طبقه بندی شده و هر یک متناسب با جنس و استایل محصول مورد نظر، استفاده می شوند. چرم پرداخت نشده دارای ظاهری کاملاً طبیعی بوده و انعطاف پذیر و نرم است. این چرم در صورت لزوم، با مواد مخصوصی رنگ می‎شود. این رنگ‎ها در تار و پود چرم نفوذ می کند اما شکل ظاهری چرم محفوظ می‎ماند.

از طرف دیگر، چرم پرداخت شده دارای ظاهری منسجم‎تر بوده و ویژگی‎های طبیعی آن کم‎تر مشهود است. این چرم، بادوام‎تر از چرم پرداخت نشده بوده و با مواد گوناگونی پوشیده می‎شود. چرم پرداخت شده می‎تواند با انوع پاک کننده تمیز شده و واکس بخورد. اما، چرم پرداخت نشده به دلیل تخلخل بالا و منافذ زیادی که دارد از این ویژگی مستثنا است. جیر و نبوک، دو نمونه از معروف‎ترین انواع چرم پرداخت نشده اند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های ویژه ای هستند و دوام، ماندگاری و زیبایی دائمی آنها با نحوه انجام این مراقبت ها رابطه مستقیم دارد.

توضیح مختصر دو مورد چرم نبوک و جیر

برای تولید چرم نبوک، سطح چرم تاپ گرین در مراحل پیرایش، سنباده خورده و نرم و مخملین شده  و سپس، با لایه‎ی نازکی از رنگ آنیلینی پوشیده می شود. محصول تولید شده همان چرم نبوک است.

وجود لایه‎ی شفاف رنگ آنیلینی در دوام این چرم موثر بوده و لایه‎ی محافظی را ایجاد می‎کند. به صورت کلی در مورد نگه داری از نبوک، نکته مهم این است که مراقب باشید تا سطح مخملی و نرم آن صاف و خشک نشود.

لایه‎ی ایجاد شده بر روی نبوک آن چنان ظریف است که به هیچ عنوان قابل تشخیص نبوده و تمام ویژگی‎های طبیعی آن محفوظ می‎ماند. همان طور که گفته شد، وظیفه‎ی لایه‎ی ایجاد شده این است که از نبوک مراقبت کند و شکلی یکنواخت‎تر و تمیزتر را ایجاد نماید. نبوک پیش از استفاده در تولید، شاید به نوعی تداعی کننده‎ سبکی سنتی و روستایی بوده و دارای زیبایی خاص و منحصر به فرد است.

جیر و نبوک اما دارای تفاوت‎های اندکی هستند. برای تولید جیر، لایه‎ای از چرم استفاده می شود که به بافت‎های گوشتی داخلی نزدیک‎تر باشد. لایه‎ی به کار رفته در ساخت جیر به خوبی تمیز شده و سنباده می‎خورد. حاصل این روند، ماده‎ای است که از نبوک هم لطیف‎تر بوده و دارای انعطاف پذیری فوق العاده و رنگ‎هایی با دوام است. ساختار جیر به گونه‎ای است که غالباً از آن در مکان‎های خشک و سرپوشیده استفاده می‎کنند. از آن جا که جیر دارای بافت بسیار ظریفی است، نمی‎تواند به اندازه‎ی نبوک در مقابل سرما از شما محافظت نماید. به علاوه، با توجه به ویژگی‎ها و منافذ بسیار زیاد موجود در جیر، این ماده دارای خاصیت جذب بالایی بوده و بسیار لکه پذیر است.

چند نکته عمومی در مراقبت از نبوک و جیر

می توان گفت که جیر و نبوک دارای تفاوت‎ های عمده‎ ای نیستند. در مورد نبوک به صورت کلی لازم است توجه داشته باشید که سطح مخملی آن فشرده، صاف و خشک نشود. اما سطح جیر کمی نرم‎تر بوده و پرزهای آن بلندتر هستند. این پرزهای بلند، ممکن است که در جهات مختلف حالت گرفته و به همان شکل باقی بمانند. این مشکل را می‎توان با برس زدن در جهت درست به کمک یک برس نرم برطرف نمود. دقت داشته باشید اگر پرزهای جیر در جهت نادرستی برس بخورند، ظاهر و حالتی زبر و ناخوشایند خواهد یافت. به همین دلیل هم بهتر است به جهت صحیح قرار گیری پرزها دقت نموده و در همان راستا برس بزنید. در این صورت، بافت نرم و لطیف جیر به همان حالت نخستین خود باز می‎گردد.

چند دقیقه تا یادگیری روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر

برای تمیز کردن جیر و نبوک، ابتدا لازم است که سطح آن را با کمک قطعه‎ای پارچه‎ی تمیز، پاک کنید. پیشنهاد می‎کنیم که پارچه‎ی خود را اندکی مرطوب کنید تا گرد و خاک و آلودگی‎ها به خوبی از سطح آن زدوده شوند. اگر سطح جیر و یا نبوک شما لکه ای با ذات خیس داشته باشد، بهتر است مقداری جوش شیرین یا آرد ذرت را روی محل لک پاشیده و چند ساعت منتظر بمانید. اگر پس از گذشت چند ساعت، ماده‎ی پودری پاشیده شده بر سطح جیر یا نبوک، تغییر رنگ داده و زرد شد، معلوم می‎شود که مقداری از آلودگی را به خود جذب کرده است. حال، زمان آن است که با کمک یک برس نرم، بقایای جوش شیرین و آرد ذرت را تمیز کنید. این روند را تا جایی ادامه دهید که لکه‎ی ایجاد شده کاملاً ناپدید گردد. در صورت حاصل نشدن نتیجه‎ی مطلوب، بهتر است از مواد پاک کننده‎ی مخصوص جیر و نبوک موجود در بازار استفاده نموده یا در صورت لزوم به فردی متخصص مراجعه کنید.

چند دقیقه تا یادگیری روش های مراقبت از چرم نبوک و جیر

ایجاد پوشش محافظ یعنی نگهداری اساسی:

جیر و نبوک در مقایسه با دیگر انواع چرم از محافظت کم‎تری برخوردار هستند. به همین دلیل، بهتر است که برای مراقبت از آن‎ها از مواد محافظت کننده بهره بگیریم. همان طور که پیش‎تر ذکر شد، برای انجام این کار می‎توانید مواد پاک کننده‎ی تخصصی جیر و نبوک را تهیه نموده و از آن‎ها استفاده کنید. این مواد در برخی موارد، از ساختار روغنی بسیار غنی تشکیل شده‎اند و می‎توانند با حفظ بافت نرم و لطیف جیر و نبوک به داخل منافذ آن نفوذ کرده و لایه‎ی محافظی را ایجاد نمایند. مواد مذکور، اغلب به صورت اسپری در دسترس هستند. بعضی از اسپری‎های مخصوص جیر و نبوک دارای مواد و ترکیبات سیلیکونی بوده و جیر یا نبوک را ضد آب می‎کنند. برای حصول نتیجه‎ی بهتر، لازم است ابتدا این مواد را بر روی سطوح داخلی جیر یا نبوک امتحان کرده و سپس بر سطح آن استفاده نمائید. اسپری‎های حاوی مواد سیلیکونی غالباً تنها مختص جیر و نبوک بوده و بر روی دیگر انواع چرم تاثیر معکوس خواهند داشت. بنابراین، بهتر است در این مورد از توصیه‎های کارشناسی تولید کننده محصول و یا دفترچه و تگ محصول استفاده کنید.

علاوه بر این‎ها، لازم است جیر یا نبوک را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید و در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، در مکانی خشک و خنک نگه داری کنید. از آن جا که الیاف تشکیل دهنده‎ی جیر و نبوک دارای استحکام و در هم تنیدگی کم‎تری هستند، لایه‎ی رنگی به طور کامل به الیاف نمی‎چسبد. بنابراین، در مقایسه با باقی انواع چرم، رنگ آن‎ها ساده‎تر سائیده می‎گردد. در صورت بروز چنین اتفاقی، کافی است آن را به دست یک صنعت‎گر متخصص بسپارید تا دوباره لایه‎ی رنگی را ترمیم نماید. لازم است بدانید که جیر و نبوک در هنگام مصرف و یا در صورت عدم استفاده، ذرات غبار و آلودگی هوا را به خود جذب می‎کنند. بنابراین، بهتر است آن‎ها را داخل پوششی پارچه ‎ای قرار داده و نگه داری نمائید تا از این آلودگی‎ها در امان بمانند.

و کلام آخر

از آن جا که جیر و نبوک نیازی به واکس خوردن ندارند، در مقایسه با سایر چرم ها رسیدگی به آن‎ها ساده‎تر است. در صورتی که از جیر و نبوک به خوبی استفاده کنید و مراقبت‎های لازم را انجام دهید، می‎توانید از زیبایی همیشگی و شیک بودن بی‎نظیر آن بهره‎ مند گردید

کیف پول و مدارک، همراه مطمئن در سفرها

از میان مدل های مختلف انواع کیف چرم مثل کیف دوشی، کیف پول و یا کیف اداری (که البته هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب هستند) کیف های پول و مدارکی که در هنگام سفر از آن استفاده می کنید، برای نگه داری تخصصی از مدارک مورد نیاز سفر طراحی شده اند. به همین خاطر اصطلاحا با آنها کیف پول مسافرتی یا کیف پول پاسپورتی می گویند.

قبلا در مقاله «خرید کیف پول مناسب ، همراه کاربردی و همیشگی!» در مورد کیف پول   مدارک مطالبی را بیان کرده ایم. اما در مورد کیف پول های مسافرتی باید بگوییم که ویژگی منحصر به فردشان این است که علاوه بر کاربردهای روزانه ای که از یک کیف پول ومدارک انتظار دارید، جایی برای نگه داری مدارک مورد نیاز در سفر دارند و خیال شما را از بابت نگهداری یک جا و مناسب از آنها راحت می کنند. این کیف پول ظرفیت کافی برای قرار دادن یک یا چند پاسپورت، شناسنامه، مدارک ماشین یا دفترچه بیمه را دارد و کمی از یک کیف پول معمولی بزرگتر است. همچنین داشتن کیف پول مسافرتی باعث می شود تا به راحتی در زمان سوار شدن به وسائل نقلیه، در هنگام رسیدن به مقصد، و یا وقتی به هتل می رسید، به مدارک مهم خود دسترسی داشته باشد. برای اینکه بتوانید به راحتی محتویات کیف پول پاسپورتی  را ساماندهی کنید، این کیف ها در اغلب موارد از جیب ها و قسمت های جداکننده ی مختلفی برخوردار است. پس از اتمام سفر نیز، کیف پول مسافرتی می تواند محل خوبی برای نگهداری مدارک شناسایی غیر ضروری باشد و سایر مدارک مثل کارت ملی، کارت های بانکی و پول نقد موجود در آن به کیف پول معمولی و روزانه منتقل می شود. نکته بسیار مهم این است که یک کیف پول مسافرتی باید قابلیت بسته شدن با قفل رمزدار برای افزایش امنیت را داشته باشد. بعضی وقتها و برای کاربرد های خاص گاهی این مساله آنقدر مهم است که از سامانه های قفل و بازشناسی خاصی در این کیف ها استفاده می شود. مثلا با استفاده از امواج رادیویی از کلاهبرداری های الکترونیکی و دزدیده شدن اطلاعات شخصی کارت های الکترونیکی داری تراشه های اطلاعاتی، جلوگیری می شود.

همانند سایر کالاهای چرمی، کیف پول های مسافرتی نیز از انواع مختلف چرم دوخته می شوند. اما به دلیل اهمیت و ارزش چیزاهایی که نگه می دارند و نوع کاربرد آنها در سفر،‌ هوشمندانه تر این است کیف پولی انتخاب کنید که از متریال های بادوام و باکیفیت مثل انواع چرم طبیعی دوخته شده باشد.

[caption id="attachment_3500" align="alignnone" width="800"]کیف پول و مدارک، همراه مطمئن در سفرها کیف پول و مدارک، همراه مطمئن در سفرها[/caption]

نگاه کاربردی به کیف مدارک مسافرتی

کیف پول پاسپورتی می تواند شامل تمام محتویاتی باشد که در طول سفر لازم هستند. همچنین باید به گونه ای طراحی شده باشد تا مدارک مهم را به صورت امن در آن قرار دهید و بتوانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. اینکه بدانید تمام آنچه که به آن نیاز دارید، در امنیت کامل در یک جا جمع شده است، می تواند خیال شما را راحت کند و دیگر نیازی برای گشتن در جیب ها و کیف خود برای پیدا کردن مدارک گم شده ندارید.

کیف پول مسافرتی همانند بقیه کیف های پول باید فضای کافی و مجزا برای جا دادن کارت اعتباری، پول، گواهی نامه رانندگی و جزئیاتی در مورد اطلاعات تماس شخصی در موارد اورژانسی را داشته باشد. اگرچه در دنیای امروزی بیشتر مدارک مسافرتی در گوشی های موبایل ذخیره می شوند اما بهتر است محتاط باشید و کمی وجه نقد و مدارک هویتی کاغذی را همراه داشته باشید. نکته بعداین است که علی رغم اینکه امروزه تقریبا همه وجوه زندگی روزمره ما الکترونیک شده است، اما همچنان مواردی وجود دارند که شما در آن به کاغذ و خودکار نیاز پیدا میکنید که خوب است همراه داشته باشید. و در نهایت گاهی می توانید گوشی تلفن همراه خود را در کنار سایر مدارک نگه دارید تا جابجایی آن برای شما راحت تر باشد.

 

تنوع کیف پول های مسافرتی در بازار بسیار زیاد است. از مدل های چرم مصنوعی ارزان قیمت گرفته تا محصولات برندهایی که از جنس چرم طبیعی هستند. بنابر این شما در گستره یک شهر می توانید انواع کیف پول های مسافرتی را در مغازه ها یا فروشگاه های محصولات چرمی پیدا کنید. اما اگر می خواهید به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه زیاد رفت و آمد، به مجموعه کاملی از انواع کیف های چرم دسترسی داشته باشید، بدون شک بهترین گزینه خرید از فروشگاه های اینترنتی معتبر است.

[caption id="attachment_3499" align="alignnone" width="800"]کیف پول و مدارک، همراه مطمئن در سفرها کیف پول و مدارک، همراه مطمئن در سفرها[/caption]

کت چرمی استایلی که هرگز از مد نمی افتد

شنیده اید که می‌گویند بعضی چیزها هیچ وقت از مد نمی‌افتند؟ این موضوع وقتی خیلی مهم است که در نظر بگیرید در دنیای امروز و با توجه به تغییرات مداوم دنیای مد، مشکل است که بتوانید همیشه به روز باشید! یکی از همیشگی‌ترین استایل‌ها، استایل کلاسیک و تک رنگ است. با در نظر گرفتن این موضوع، کت چرمی یکی از لباس‎هایی است که بین خانم‎ها و آقایان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در حال حاضر، چرم طبیعی دوباره محبوبیت زیاد خود را در بین مردم بازیافته و داشتن یک کت چرمی به یکی از المان‌های دنیای مد کنونی تبدیل شده است. در این جا به بررسی دلایل محبوبیت این پوشاک زیبا می‎پردازیم.

کت چرم کلاسیک یا امروزی؟ لباسی که هرگز از مد نمی افتد!

یک مد کلاسیک!

واقعیت این است که استفاده از کت چرمی همواره و به مدت ده‎ها سال است که مورد توجه همگان بوده است. اگر از سال ۱۹۵۰ تا کنون به پوشش سلبریتی‌ها، سینماگران و هنرپیشه‎گان توجه کنید، خواهید دید که پوشیدن کت چرم همواره مورد توجه آن‎ها بوده است. این موضوع تا امروز تغییر نکرده است. کت چرم بی‎نظیر و باکیفیت یک انتخاب همیشگی است. اگر چه، سبک و سیاق کت‎های چرمی در گذر زمان تغییرات چشمگیری داشته است، اما طراحی این پوشاک محبوب همچنان مطابق با سنت‎ها است.

طرح کت های چرمی امروزی از تلفیق طرح های سنتی و آوانگارد نشات گرفته است. اگر به نام های تجاری پیشرو در این عرصه و طرح های آن ها توجه کنید، خواهید دید که طرح های پر زرق و برق امروزی را با اندکی خصوصیات ویژه ترکیب کرده و پوشاک منحصر به فردی را تدارک دیده‎اند.

تلاش بر این بوده تا کت های چرمی امروزی، علاوه بر پایبندی به سنت و مدل های شناخته شده با رنگ های متالیک و دکمه های فلزی تزئین شده و ظاهری مدرن تر پیدا کنند. طرح های کنونی، هم از نظر کارشناسان مد و هم از دیدگاه مردم عادی مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته اند. پوشیدن چنین کت های چرمی نمایان گر کاراکتر و شخصیت منحصر به فرد شما خواهد بود!

طرح‎ها و مدل‎های جدید کت چرم:

هیچ یک از مدل های جدید کت های چرم امروزی، الزاماٌ به جنسیت خاصی تعلق ندارند. در صورتی که برای خرید یکی از این کت های چرم زیبا به یکی از فروشگاه های عرضه کننده ی محصولات چرمی مراجعه کنید، خواهید دید که طرح‎های جدید کت های چرمی وابسته به جنس خاصی نبوده و فارغ از زن یا مرد بودن، می توانید هر کدام را که می خواهید، انتخاب کنید. اگر به پوشش افراد مشهور و محبوب در سر تا سر جهان توجه کنید، متوجه می‎شوید که پوشیدن کت چرمی بین خانم ها و آقایان به یک اندازه رواج دارد. این را هم در نظر بگیرید که کت چرمی با انواع کیف چرم و کمربند چرم به راحتی ست می شود و هارمونی فوق العاده ای ایجاد می کند.

یکی از بهترین ویژگی های یک کت چرمی این است که بسیار بادوام بوده و علاوه بر این هیچوقت از مد نمی‎افتد. این موضوعی است که در مورد تمام انواع لباس ها صدق نمی‎کند. چرم طبیعیماده‎ای استثنایی است که در صورت رسیدگی و استفاده‎ی مناسب می‎تواند به مدت ده ها سال عمر کند. این ویژگی، خصوصاً در مورد چرم های با کیفیتی که از طریق فروشگاه‎های معتبر عرضه می‎شوند، صادق است. با این که در نگاه اول، قیمت یک کت چرمی بسیار گزاف است، اما خریدن آن در واقع نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود. زیرا همان طور که گفته شد، یک کت چرمی می تواند عمری طولانی داشته و سال ها مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به ظاهر کلاسیک کت های چرمی، اطمینان داشته باشید که سال ها پس از این هم با ظاهری برازنده به شما خدمت خواهند کرد. همان طور که قبلاً هم گفته شد، یک کت چرمی هرگز از مد نمی افتد. با این که برخی از مدل های امروزی با طرح های پیشین آن اندک تفاوت هایی دارد، اما کت های چرمی قدیمی همین امروز هم قابل استفاده بوده و بسیار شیک به نظر می رسند.

گاهی اوقات، یک کت چرمی از نظر بصری تداعی کننده‎ی حسی مردانه و قدرتمند است. برخی از افراد، ترکیب کت چرمی و انجام مشاغل سخت و پر خطر را با هم در ارتباط می‎دانند. چرا که پوشاک چرمی به دلیل دوام و استحکام بالای خود، می‎تواند در مقابل خطرات گوناگون از بدن ما هم مراقبت کند.

البته همین موضوع در مورد خانم‎ها هم کاربرد دارد. تصاویر خیره کننده‎ی ستارگان زن با پوشش چرمی نشان می‎دهد که بانوان به خوبی می‎دانند چگونه باید یک کت چرمی را به شکلی زیبا مورد استفاده قرار دهند. خلاصه بهتر است بگوئیم که کت چرمی یکی از ملزومات دوست داشتنی کمد لباس هر مرد و زنی است.

همان طور که می‎بینید، دلایل قانع کننده‎ی زیادی وجود دارند که ما را برای خرید یک کت چرمیباکیفیت ترغیب می‎کنند. حتی با پوشیدن یک کت چرمی قدیمی و متعلق به سال‎ها پیش هم می‎توانید مطمئن باشید که ظاهری برازنده و مطابق مد روز دارید. وقتی صحبت از پیروی از مد و شیک پوشی به میان می‎آید، نمی‎توان از داشتن یک کت چرمی صرف نظر کرد!