charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

خیراله شریفی: تولید زیره های با کیفیت با پیشرفت تکنولوژی

تولید کننده کفش با کمپانی در برنامه اقتصاد مقاومتی در شبکه رادیو اقتصاد ذکر کرد : در صنعت کفش یک سری از زیره ها در دیرباز مورد به کارگیری قرار می‌گرفت که لیز بود و سرعت بالا ساییده می‌‍‌‌‌شد با ترقی تکنولوژی زیره های مختلفی تولید شد که این ایراد به دست‌کم رسید لاستیک، تی پی یو ،ترما ،پی یواز گزاره زیره های با کیفیت هستند . 


به گزارش وب وبسایت جامعه صنعت کفش ایران- شریفی گفت: تمام مواد اولیه با دقت به حالت پیش آمده از بیرون از مرزو بوم وارد می‌شود در کشور ایران ایجاد مواد اول نداریماو افزود: EVA در پتروشیمی ایلام واراک تولید میگردد درمواد اول پی یو بیشتر مصرف می‌گردد که توزیع آن با کشورهای ساخت کننده هست عملنا مصرف کننده هیچ دخالتی در ارزش گذاری این مواد نداردهرقیمتی را تعین کنند مصرف کننده باید به عبارتی میزان هزینه بپردازد . 
شریفی ادامه داد: بیشترین ساخت کنندگان کفش از استانهای تهران، قم، تبریز، اصفهان ومشهد هستند، تبریز ،مشهد واصفهان بیشترین تولید کنندگان کفشهای دست دوز حوزه صنعت کفش می‌باشند درتولید کفشهای ماشینی نیز تهران ، قم وتبریز بیشترین فعالیت را دارا‌هستند . 
ایجاد کننده کفش گفت: در پایان از مسولین تقاضا دارم به خلل ها تولیدکنندگان رسیدگی کنند در صورتیکه مشکل‌ها ما را برطرف نمیکنند مشکلی جدید برای ما ساخت نکنند . 

ایجاد کنسرسیوم خوشه کفش با هدف توسعه بازار

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران برنا از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم گفت: خوشه کفش مشهد مقدس یکی از خوشه های خاتمه یافته استان میباشد که همینطور برنامه های بسط ای برای این خوشه در درحال حاضر اجراست و تقویت شبکه ها برای توسعه و گسترش صنعت کفش از گزاره اولویت های این شرکت میباشد . 
وی افزود: طی ۵ سال قبلی خوشه کفش پرورش ۱۰۰درصدی به لحاظ حجم تولید داشته و به همین عامل متناسب با افزایش ظرفیت تولید خوشه کمپانی راهکارهایی را با کمک نهاد های حمایت کننده به ویژه اتحادیه و انجمن تولید کنندگان کفش شهر مشهد مقدس شناسایی و به اجرا رسانده می‌باشد . 

مهدی زاده مقدم تأکید کرد: با توجه به رفع تحریم ها و ارتقاء صادرات زمان قابل قبولی است تا با هم افزایی بخش اعظم و مارک سازی، این کنسرسیوم بتواند در بازارهای فرنگی رقابت نماید . 
مدیر هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد:ایجاد کنسرسیوم یک عدد از برنامه های اجرایی است که برای این خوشه عملیاتی گردیده و سال ۹۶ کمپانی شهرکهای صنعتی حمایت های ویژه ای را از کنسرسیوم های صادراتی استان مطابق امسال انجام خواهد بخشید . 

وی 
در پایان گفت: بستر مناسب جهت پرورش و توسعه و گسترش این کنسرسیوم مهیا گردیده و با برنامه ریزی ظریف می بایست در خط مش توسعه صنعتی و صادرات،جایگاه جدیدی در صنعت کفش استان تولید شود 

انتظار میرود شرکت‌های پتروشیمی

لشگری ادامه داد: تشکیل کمیته دایمی که از پیشنهادهای تولید کننده مهدی‌ قاضی‌پور رییس کمیسیون صنعت بود یک قدم به جلو می‌باشد . این کمیته ضمن این که نیازهای واقعی و صنعت پایین‌دستی محصولات پتروشیمی را اندازه‌گیری و اعلام می‌نماید بر ساخت آن متاع ارزیابی و پایش آن را انجام می دهد . 


کیف پول مردانه

کیف پول زنانه



وی گفت: انتظار میرود شرکت‌های پتروشیمی تا قوام به دست آوردن بی نقص این کمیته و سرعت پیدا کردن فعالیت آن باید ضمن نظم بخش اعظم در عرضه کالاهای مسئله نیاز صنایع پایین‌دستی، عرضه را هم ارتقا دهند تا مشکل‌ها تامین مواد صنعت های پایین‌دستی به دست‌کم رسد . 

نمایندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی از طرز اتحادیه ها و تشکل های ذی‌ربط و با تایید کمیسیون صنایع اتاق ایران، نمایندگان صنعت های بالا دستی پتروشیمی از شیوه انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و نماینده محل کار صنایع ذیل دستی پتروشیمی از شیوه کمپانی ملی صنعت های پتروشیمی معرفی می گردند . 


کیف پول

خرید کیف پول


وظایف کمیته به شرح زیر خواهد بود: – هماهنگی در خصوص برآورد واقعی نیاز داخلی صنایع تکمیلی پتروشیمی مرز و بوم در هر زمان شش ماهه و اعلام آن به تولید کنندگان و مصرف کنندگان جهت برنامه ریزی ادواری ایجاد . 

– پایش تلاش شرکت های پتروشیمی و صنعت های تکمیلی در خصوص برنامه های اعلامی کمیته . 

– راستی آزمایی کار تولیدی شرکت ای متقاضی در حوزه صنایع تکمیلی با استعمال از ابزارهای متفاوت . 

۳- تشکل ها و اتحادیه های صنفی صنعت های تکمیلی پتروشیمی موظفند مقادیر محصولات زمینه نیاز هر زمان شش ماهه خویش به همپا تلاش واقعی مصرف عصر شش ماهه قبلی خود را حداکثر تا ۲ ماه از هر عصر شش ماهه آتی تهیه و پس از اخذ تاییدیه از تشکل ذی‌ربط در اختیار کمیته فراروگریز دهند . 

تبصره: لیست تشکل ها و اتحادیه های صنفی ذیل دستی که مجاز به ارایه داده ها مربوط به این بند می باشند،باید تا قبل از این به تایید وزارت صنعت ، معدن و تجارت رسد . 

۴- کمیته مکلف است پس از اخذ اطلاعان زمینه بند ۳ این دستور العمل و انجام آنالیز های اضطراری ، حداکثر ظرف ۱۵ روز نسبت به اعلام اطلاعات نیاز داخلی صنایع تکمیلی پتروشیمی در یک دوره شش ماهه به شرکت های بالا دستی پتروشیمی مبادرت نماید . 

۵- انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با هماهنگی فعالیت تیم های تخصصی ، حداکثر تا یک ماه قبل از هر دوره شش ماهه آتی ، نسبت به هماهنگی های حتمی برای برنامه ریزی تولید کمپانی های پتروشیمی اقدام خواهد نمود . 

۶- میزان عرضه هفتگی تولید ها پتروشیمی در چارچوب برنامه ایجاد و مصرف مورد بند ۳،۴ و ۵ این دستور العمل بوسیله کمیته انتخاب و ابلاغ می‌گردد


آسیب شناسی فروشگاه های بهاره

سابقه برگزاری نمایشگاههای فروش بهاره در مرز و بوم به دو ده سال پیش گشوده می گردد . در اوایل دهه هفتاد دولت با دقت به پرورش تورم و ارتقا ارزش ها تصمیم گرفت با هدف حمایت از ساخت داخل و در اختیار گرفتن ارزش ها مبادرت به عرضه بی واسطه کالا کند تا نیز تولیدکنندگان و نیز مصرف کنندگان فارغ از دخالت واسطه ها و حذف دلال ها بتوانند در زمان ای محدود و در مکانی های خاص ما یحتاج لازم خود را تهیه و تنظیم نمایند . رفته رفته برگزاری نمایشگاهها فراگیرتر و متداول شد تا جائیکه از عرضه پوشاک و کیف و کفش گرفته تا آجیل و خشکبار و هر نوع کالایی که قضیه نیاز خانوارها بود جای خودش را در این نمایشگاهها باز کرد . هرچه بسط و توسعه و گسترش این نمایشگاهها و تنوع کالا عمده می شد مشکل ها و نارسایی آن نیز بیشتر می شد بطوریکه اجناس نامرغوب داخلی و وارداتی ، کالاهای قاچاق و رعایت نکردن مورد ها بهداشتی و ایمن نبودن محل برگزاری نمایشگاه، عرضه فرآورده به وسیله فروشندگان واسطه های دست چندم بجای حضور تولیدکنندگان اصلی، برگزاری نمایشگاههای سوای جواز و تحلیل دستگاههای ذیربط و عوامل متعدد دیگر باعث اعتراض صنفها و مصرف کنندگان آخرین یعنی خریداران را به همپا داشته باشد . بر همین شالوده در یک سری سال اخیر دولت مصم است با همیاری و نقش افرینی اکثر صنف‌ها با وجود مخالفت های فراوان با برگزاری نمایشگاههای بهاره با تاکید بر حضور صرفا تولیدکنندگان داخلی و عرضه کالای با کیفیت و کمتر از قیمت عرف بازار و در مقطع و مکان های مختص و بطور محدود برگزار شود . 

به عبارتی طور که در ابتدا نیز گفته شد، نمایشگاه بهاره به یاد عرضه بدون واسطه متاع دارای مزیت هایی مانند: صرفه­ جویی در وقت، کیفیت، تنوع ، ارزانی و توانایی خرید قشرهای کم درآمد جامعه؛ می‌باشد که نمی­ توان از آنان دیده پوشید اما با این وجود مشکلات و مسائلی نیز وجود دارااست که می بضاعت و توان به نارضایتی صنف‌ها و مشارکت نداشتن برخی یا بهتر است بیان کنم بخش اعظم تولیدکنندگان کالای با کیفیت داخلی و مالک برند در اینگونه نمایشگاه ها اشاره کرد . 
برهمین شالوده در نشستی با حضور هوشیار فقهیی معاون کارها قتصادی و برنامه ریزی اتاق صنوف جمهوری اسلامی ایران برخی معضلات و مساله این فروشگاهها چک و در ذیل آورده شده است:

به گزارش خبر نگار مجموعه


به گزارش خبر نگار مجموعه فرهنگی خبرگزاری میزان، هر شهر و دیاری دارنده صنعت و اقتصاد منحصر به فردی میباشد که آن را از دیگر بخشها متمایز می کند، هنرهایی بجا باقی مانده از مدت کهن، که روز جاری نقش و رنگی دیگرگونه یافته و متناسب با نیازهای بازار، تغییر‌و تحول شکل یافته اند . 
شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی از گزاره مناطقی می باشد که این خصوصیت را دارد، صنعت چرم و کفش در این دیار از دیر باز رونق داشته و بخش اعظمی از افراد، به این حرفه مشغول بوده و هستند . 
خیلی از اهل ایران ها و چه بسا گردشگرانی از دیگر کشورها، زمانی نام کفش تبریز را می شنوند، ناخودآگاه یاد کیفیت و تداوم محصول ها چرمی این شهر می افتند و صنعت کفش و چرم این شهر را می ستایند، صنعتی که در صورتیکه حمایت های ضروری از آن صورت بگیرد و نگاهی ملی و حتی فراملی نسبت به آن داشته باشیم، می تواند تبریز را به قطب چرم در سطح فی مابین المللی تبدیل کند . 

مستند «بوی تلخ چرم» روایتی از این صنعت در دیار قدیمی تبریز؛ در این فیلم به تاریخ صنعت چرم در این شهر اشاره می شود آن‌گاه کفاشان و تولیدکنندگان تعالی و کوچک چرم و کفش در تبریز از مشکل‌ها کارشان می گویند . 

نگاه اساسی این مستند، ضرورت توکل بر صنایع و بضاعت و توان تولیدکنندگان اهل ایران در راستای اقتصاد مقاومتی و جدا تعلق به دیگر کشورهاست . 

«بوی تلخ چرم» از محصول ها صدا و سیمای آذربایجان شرقی، چهارشنبه ۳۰ فروددین ماه ساعت های ۱۹:۳۰ و ۲۳:۰۰ روی آنتن کانال افق می رود . 

تکرار این مستند را می توانید ساعت های ۷:۳۰ و ۱۳:۰۰ روز آن گاه از همین کانال ملاحظه کنید .