charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

به گزارش خبر نگار مجموعه


به گزارش خبر نگار مجموعه فرهنگی خبرگزاری میزان، هر شهر و دیاری دارنده صنعت و اقتصاد منحصر به فردی میباشد که آن را از دیگر بخشها متمایز می کند، هنرهایی بجا باقی مانده از مدت کهن، که روز جاری نقش و رنگی دیگرگونه یافته و متناسب با نیازهای بازار، تغییر‌و تحول شکل یافته اند . 
شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی از گزاره مناطقی می باشد که این خصوصیت را دارد، صنعت چرم و کفش در این دیار از دیر باز رونق داشته و بخش اعظمی از افراد، به این حرفه مشغول بوده و هستند . 
خیلی از اهل ایران ها و چه بسا گردشگرانی از دیگر کشورها، زمانی نام کفش تبریز را می شنوند، ناخودآگاه یاد کیفیت و تداوم محصول ها چرمی این شهر می افتند و صنعت کفش و چرم این شهر را می ستایند، صنعتی که در صورتیکه حمایت های ضروری از آن صورت بگیرد و نگاهی ملی و حتی فراملی نسبت به آن داشته باشیم، می تواند تبریز را به قطب چرم در سطح فی مابین المللی تبدیل کند . 

مستند «بوی تلخ چرم» روایتی از این صنعت در دیار قدیمی تبریز؛ در این فیلم به تاریخ صنعت چرم در این شهر اشاره می شود آن‌گاه کفاشان و تولیدکنندگان تعالی و کوچک چرم و کفش در تبریز از مشکل‌ها کارشان می گویند . 

نگاه اساسی این مستند، ضرورت توکل بر صنایع و بضاعت و توان تولیدکنندگان اهل ایران در راستای اقتصاد مقاومتی و جدا تعلق به دیگر کشورهاست . 

«بوی تلخ چرم» از محصول ها صدا و سیمای آذربایجان شرقی، چهارشنبه ۳۰ فروددین ماه ساعت های ۱۹:۳۰ و ۲۳:۰۰ روی آنتن کانال افق می رود . 

تکرار این مستند را می توانید ساعت های ۷:۳۰ و ۱۳:۰۰ روز آن گاه از همین کانال ملاحظه کنید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.