charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

مبلمان چرمی


درپی به نکاتی در رابطه کاربردهای گوناگون مبلمان چرمی و طرز خریداری آنان میپردازیم : 
نکته نخستین : 
برای این‌که مبلمان چرمیتان پاک و قابل انعطاف بماند , تر و تمیز آن را گرد گیری فرمایید و گاه به گاه تراز آن را بوسیله واکس منحصر چرم آغشته فرمایید . 
نکته دوم : 
مبلمان و کاناپه های چرمی را از منابع گرمازا نظیر رادیاتور و حریق روباز شومینه بدور نگه دارید به این دلیل که گرمای مضاعف موجب کم آب و آسیب پذیر شدن چرم می گردد . 
نکته سوم : 
پیش از خرید خوبتر است از جور مرغوبیت چرم و رتبه بندی چرم ها آگاهی داشته باشید تا بتوانید کالای قابل قبولی را خریداری فرمائید . چرم هاییکه دارنده رنگ تیره می باشند و رنگ هایی یک دست و یک نواخت دارا هستند , از مدل مرغوب میباشند و همینطور این جور چرم لطافت و نرمی خاصی نیز داراست . آن مدل از چرم هاییکه رنگی یکنواخت ندارند و به طور دانه دانه , لکه های ریز و روشن روی آنان موجود هست , چرم مرغوبی نیستند و تداوم متعددی نیز ندارند . اکثر اوقات این جور از چرم ها احتمال دارد تخت گاز پاره شوند . 
در شرایطی که قصد دارید برای اتاق نشیمن مبلمان بخرید , خوبتر است کاناپه های بزرگ چرمی را تعیین نمائید , به این دلیل‌که لمیدن و استراحت کردن روی این سبک مبلمان به مراتب دوچندان راحت خیس از سایر اشکال مبلمان است 
نکته چهارم : 
پیش از خرید , ابتدا مقیاس و میزان منزل و فضایی را که قرار است مبلمان در آن جای بگیرد , در حیث داشته باشید . در‌حالتی که فضای بزرگی برای چینش مبلمان چرم دارید , خوبتر است که کاناپه های بزرگ را تعیین فرمایید و بالعکس در حالتی‌که فضای کوچکی دارید , پیشنهاد میشود که از تک مبل های کوچک استفاده نمائید به این دلیل که مبلمان کوچک فضای کوچک را بزرگ خیس نمایان می نماید . 
مبلمان چرم 
نکته پنجم : 
پیش از خرید کاناپه و مبلمان چرمی , رنگ قضیه و چینش منزل را به یاد داشته باشید تا بتوانید مبلمانی با رنگی هماهنگ و یا این که کامل کننده برای فضای متبوع خریداری نمائید . اکثر زمان ها چرم های بلوطی فضایی زیاد قشنگ و گرمی را بوجود میاورند و همینطور موجب میشوند که اطراف بزرگ خیس از آنچه میباشد نمایان شود . معمولا چرم های بلوطی به راحتی با هر تزیینی هماهنگی پیدا می نمایند . 
نکته ششم : 
در صورتیکه قصد دارید برای اتاق نشیمن مبلمان بخرید , خوب تر است کاناپه های بزرگ چرمی را تعیین نمائید , چرا‌که لمیدن و استراحت کردن روی این سبک مبلمان به مراتب زیاد راحت خیس از سایر گونه های مبلمان است . اتاق نشیمن , فضایی است که اعضای خانواده بیشترین زمان خویش را در آن سپری می نمایند و به دلیل پرتردد بودن این دور و اطراف , کاناپه ای را تعیین فرمایید که دارنده چرم کیفیت بالا و بادوامی باشد , تا دیرتر در گیر فرسودگی و پارگی شود .

پرداخت چرم چه تأثیری بر ظواهر و همت آن دارد؟



پوست گاو , چرمی طاقت فرسا است البته به پردازش بیشتری نیاز دارااست تا به چرم مبلمان تبدیل شود . 

معمول ترین پرداخت مبلمان و مشهورترین آن برای قطعات پراستفاده دربرگیرنده فرآیندی سه چکیده میگردد : تزریق رنگ دانه به چرم , اسپری رنگ به مرحله آن و نگهداری با یک پوشش واضح . این فعالیت دارنده چند مزیت دربرگیرنده لکه های ارگانیک کمتر , حس سفت خیس بودن , نگهداری کمتر و آیتم های گزینش رنگ بیشتر است . 

برای چرم هایی با استفاده ی معمولی , رنگ های آنیلین یا این که نصفه آنیلین به فعالیت میرود . رنگ های آنیلین رنگ دانه هایی روشن میباشند که رنگی یک دست و نرمی به چرم می‌بخشند . 

برای قطعات مبلمان چرم با شایسته ترین کیفیت , رنگ های آنیلین بی نقص به فعالیت می‌رود . این کار ذره های ارگانیک چرم را نشان می‌دهد , آن را قابل انعطاف خیس می نماید و انعطاف پذیری اش را ارتقا میدهد . یک ضد لک سبک هم معمولا استفاده می‌شود . پاک کردن این مثال مشقت بار خیس است و قابلیت و امکان کم رنگ شدن آن موجود است البته کیفیت آن کلام اولیه را میزند . 

عکس سوئیت دامون ساحلی 
تصویر راس پباده سازی کوثر 
راءس پباده سازی کوثر 
داخل پوست چرم چیست؟ 

در‌صورتی‌که زیبایی بیرونی مبل چرم تنها درتوان پوسته ی آن است , مبل دوامی نخواهد داشت . صحیح مثل هر مدل مبل دیگری , زیرسازی زیاد دارای اهمیت است . فریم های چوبی صلب و فنرهای مارپیچ سبب ساز میشوند مبل صورت خویش را مراقبت نماید , اگر چه امروزه معمولا الوارهای مهندسی استفاده میگردد . ساختار هرچه که است نباید سست باشد . فنرهای درهم بافته شده به جای فنرهای مارپیچ با گذشت زمان شکم می دهند و شرایط ایستایی فنرهای مارپیچ را ندارند . در هنگام خرید از فروشنده بخواهید ساختار مبل را به شما بگوید . 

عکس چیدمان نشیمن ویلای باکو 
تصویر تیم پباده سازی گرین طراحی صفحه 
تیم پباده سازی گرین . . . 
بعضا از مبل ها , تشک ها و پشتی های سفت دارا هستند که به فریم آن‌ها متصل است . در شرایطی که سبک موردنظر شما به این شکل است , به یاد داشته باشید آنها برای تمیز کاری , تعمیرات یا این که ترمیم قابل جا به جا شدن نیستند . محتویات تشک علتی حیاتی در راحتی و استمرار مبل می باشند – در پی فوم های فراوان منعطف ( HR foam ) با فنرهای مارپیچ داخلی باشید . 

عکس تولید ها مبلمان دی دریم 
تصویر مبلمان دی دریم 
مبلمان دی دریم 
در رابطه ارزش مبل چرم چه می توان گفت؟ 

شما احتمال دارد از روی ارزش می‌توانید تشخیص دهید که یک چرم اصل است یا این که خیر , چون تفاوت ارزش متعددی بین چرم حقیقی وواقعی و چرم تصنعی و مصنوعی موجود هست . بها نیز چنین به کیفیت چرم هم اشاره می نماید , گرچه مدام بیان کنده سعی نیست – مثلا پاک نگه داشتن چرم آنیلین با ذرات بالای بدون نقص با بها زیاد بالا به راحتی چرم های اصلاحیه و حفظ شده نیست . جزئییات پباده سازی و نام و ترسیم طراح و تولیدکننده هم بر بها زیاد مؤثر است . پس حتما پیشین از خرید بها های تولیدکنندگان و پخش کنندگان را مقایسه نمایید تا بتوانید خریدی مطلوب داشته باشید . 

عکس مثال شغل های مجموعه معماری vip

اشکال چرم براساس مدل دباغی :

کیف چرم


1 - چرم مراکشی : 


این گونه چرم با سفت ترین اشکال چرم برابری می نماید . درعین حالا فراوان قابل انعطاف وانعطاف پذیراست . درزمان های قبلی چرم مراکشی را با دوختن پوست ها دباغی می کردند . درآن روش , پوست را به صورت مشک یا این که کشکول در می آوردند آنگاه آن را با پاره ای سماق لبریز می کردند ودر ظرف های پرشده از به عبارتی محلول شناور می ساختندسپس به وسیله تیغه های چوبی در درحال حاضر چرخیدن به روی پوست ضربه هایی وارد میشد وبه ساخت چرم امداد می‌کرد ازین دسته چرم بیشتر برای صحافی کتب استفاده میشد . امروزه ازین چرم ها برای تهیه و تنظیم کالاهای چرمی مانندکیف های زنانه , کیف های دستی وجیبی مردانه استفاده می‌شود . 


2 - چرم اسپانیایی : 


این دسته چرم , درواقع نوعی چرم مراکشی است . امروزه این جور چرم را از پوست اسب کیفیت بالا مرغوب به روش پوست پیرایی گیاهی ایجاد می نمایند . این دسته چرم ها را ازروی داخلی پرداخت می نمایند . چرم ساخت شده زیاد سفت وهمچنین ضدآب است . ازین چرم در ساخت کفش های مردانه مرغوب استفاده می‌شود . 


3 - چرم روسی : 


همان گونه که از اسم این جور چرم برمی آید , اولین دفعه در روسیه تهیه و تنظیم شده‌است . محل پوست پیرایی با استفاده از پوست درخت های بید وغان انجام میشد . این دسته چرم با بوی خوشایندی که داشت , شناخته می‌شد که به بوی خوش روغن غان وابسته است . امروزه ساخت این جور چرم , دیگر منحصربه‌فرد کشورروسیه نیست ودربسیاری ازکشورهابااستفاده ازموادپوست پیرایی گیاهی ایجاد می شودازین جور چرم برای صحافی کتاب , ساخت کیف بغلی , چمدان ولباس استفاده میشود . 


4 - چرم دانه دار یک روش : 


دراین گونه ازچرم ها ازلایه فرنگی پوست استفاده می‌شود , که پوست سمباده خورده وپردازش می گردد وتا علایم و علامت های ارگانیک پوست از آن حذف شود , وهمین امرباعث تولید بافت صاف ودوام بالای کیف میشود اگر چه پردازش وکاری که روی این گونه چرم میشود , ازعمر حقیقی وواقعی آن می کاهد . 


5 - چرم های کرومی : 


چرمی است که مواد حساس در دبّاغی آن بر شالوده کروم است و بر مرحله بعضا چرم های کرومی که رویکرد نا مرغوبی دارا‌هستند برنامه ای را بصورت تصنعی و مصنوعی چاپ می کنند که به آن کرومی چاپی می گویند . 


6 - چرم جیر : 


ز پوست بز و گوساله تنظیم می‌شود که طی روند خاصی و توسط وسایل خاصی چهره آن را پرداخت می کنند و مرحله گوشتی را به طور مخملی در میاورند که بیشتر تحت عنوان آستر در درون دیگر تولیدها استفاده می گردد . 


7 - چرم اشبالت : 


چرمی است مشابه جیر که از برگه کاغذ کردن چرم های کلفت گاوی به دست میاید که نسبت به جیر مرحله پایینتر محسوب و طبقه بندی می گردد . 


8 - چرم نوبوک : 


چرمی است که نظیر جیر و اشبالت دارنده چهره مخملی می‌باشد البته با نازکی زیاد پرداخت شده و دارنده سطحی لطیف است 


9 - چرم ورنی : 


چرمی است که از پوست گوساله تنظیم میگردد و رویکرد آن با لاک خاصی لعاب و پوشش داده میشود تا ظاهری درخشان پیدا کند . 


10 - چرم پوست مارمولک 


این مدل پوست , فراوان نازک و در عین حالا سفت است . هنگامی که پوست پیرایی میگردد , ترک نمیخورد و آبرفتگی و کشیدگی پیدا نمیکند و تداوم و استحکام متعددی داراست . پوست مارمولک ها , گرانتر از پوست مارها است . از یک مارمولک می‌‌توان حدود ۳۰ سانتیمتر مربع پوست بدست آورد . 


11 - پوست کروکودیل وسوسمار 


این حیوان ها , ‌ پوست زیبایی دارا‌هستند و از روی نقش‌های بزرگ به راحتی می توانند تشخیص داده شوند . این پوست ها , به اندازه‌ای آوازه دارا هستند که برای ساخت تقلبی آنان با پرس‌های فولادی , نقش‌های سوسمار را بر روی پوست گاو , نقش و اثبات می‌نمایند . پوست سوسمار , بیشتر از پوست کروکودیل مورد استفاده قرار می گیرد و برای ساخت چمدانهای رتبه یک , کیفهای زنانه و کفشهای مرغوب مرتبه یک استفاده می شود . 


12 - پوست طیوران 


پوست پرندگانی که برای استفاده از مالامال و بالشان رشد مییابند , صرفا در شرایطی‌که به چرم تبدیل می گردند که پرنده , مرده یا این که کشته شود . 


13 - پوست ماهی 


دربین ماهی‌ها , کوسه دارنده مناسبترین پوست برای ساخت چرم است . چرم موسوم به شاگرین از پوست این حیوان ساخته می شود . 


14 - چرم گا او 


چرمی با استمرار و

کدام گونه کیف چرم , کیف با کیفیتی است؟


دو فاکتور با اهمیت کیفیت و همینطور ارزش یک کیف چرم را گزینش مینماید , خراش‌های مرحله کیف و فرایند رنگ‌رزی آن . 
میزان خراش‌های مرحله یک کیف چرم در واقع به عبارتی خراش‌های ارگانیک روی پوستی است که در ایجاد کیف به فعالیت رفته است . چرم معمولا طبق میزان تمییزی مرحله و سالم آن در بخش روی کیف و پشت آن بها و ارزش‌گذاری میگردد . 
فرآیند رنگ‌رزی چرم به فعالیت رفته در کیف نیز میتواند قدمت چرم را ارتقا دهد و نیز آلرژی آن را نسبت به پروسه ارگانیک فرسایش کم کند . روند رنگ‌رزی یک کیف چرم می‌توان با استفاده از مواد گیاهی یا این که معدنی صورت بپذیرد . 

به صورت کلی یک کیف چرم باکیفیت می بایست سطحی قابل انعطاف و لطیف با زیردست ارگانیک داشته باشد و در آن از هیچ‌گونه الیاف تصنعی استفاده نشود . از هر کیف چرمی که وضعیت پلاستیکی داراست دوری کنید , این جور کیف چرم قدمت کمتری داراست . 
چرم تصنعی و مصنوعی علیه چرم اصل 
در‌صورتی‌که به کیفیت کیف چرم شک وتردید دارید پیشنهاد ما این است که آن را هیچوقت نخرید , یک کیف چرم اصل چنان کیفیت بالایی دارااست که فورا قابل تشخیص است . چرم ارگانیک بافتی تماما قابل انعطاف داراست که در آن هیچ چیز تصنعی و مصنوعی به فعالیت نرفته است . برای این‌که یک دسته کیف چرم کیفیت بالا تعیین نمایید , خوبتر است سراغ چرم فول گرین بروید , چرمی که رویکرد آن تغییر‌و تحول داده نشده و در واقع بافت به طور کامل ارگانیک پوست را با تمام خط و خش‌های آن دارااست . 

معمولا چرمی که در یک کیف چرم به عمل می رود از بخش پشت پوست است و تراز آن رنگ شده‌است که اما این گونه چرم استمرار یک کیف چرم فول گرین را ندارد .

لش زدایی از چرم

کیف چرم

معمولا پروتئین‌های غیر الیافی را از تراز پوست باید زدود . برای این مراد پوست را در محلول آب آهک قرار می‌دهند و به آن سولفید سدیم می‌افزایند . هر مولکول سولفید سدیم بوسیله یک مولکول آب مقداری چربی و گوشتهای اضافی همراه‌اند که باید حذف شوند . بوسیله ماشین لش زدایی که از دو غلتک , یکی فلزی و شیاردار و دیگری لاستیکی تشکیل شده انجام می‌پذیرد . 


گیسو زدایی و آهک‌ زنی چرم 

بعداز لش زدایی باید پشم و یا موی هیدرولیز شده یک مولکول سولفید هیدروژن سدیم ایجاد می‌کند که کندن پشم و موی را تسریع می‌کند . 


حذف سایر زواید چرم 

در این سطح , غده‌های پوستی بافتهای رنگی موی و مواد آهکی باقی باقیمانده بوسیله ماشینهای ویژه از بین می‌رود . 


حذف آهک از چرم 

آهک باقیمانده بعد از تراز گذشته , باید کاملا گرفته شود و گرنه چرم حاصل شکننده شده در مرحله آن ترکهایی ایجاد می‌شود که از رنگ آمیزی صحیح و دقیق آن جلوگیری می‌شود . این فعالیت بوسیله مواد شیمیایی مثل نمکهای آمونیم , بی‌سولفیت سدیم , اسید سولفوریک و . . . انجام می‌گیرد . 


قلیایی کردن چرم به وسیله خیساندن در مواد شیمیایی 

بعد از عمیلیات آهک گیری , پوست را در یک خزینه قلیایی که حاوی نمکهای آمونیوم است قرار می‌دهند که علاوه بر فعالیت آهک گیری , اثر آنزیمها را افزایش داده و خاصیت مطلوبی اعم از لطافت , قابلیت انعطاف‌پذیر و صاف شدن چرم به وجود می‌آورد . در این سطح الیاف و بافتهای پوست منبسط شده تراز رویی پوست تمیز و باقی باقی مانده پروتئین‌ها یخ زده و از روی پوست پاک می‌شود .