charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

اشکال چرم براساس مدل دباغی :

کیف چرم


1 - چرم مراکشی : 


این گونه چرم با سفت ترین اشکال چرم برابری می نماید . درعین حالا فراوان قابل انعطاف وانعطاف پذیراست . درزمان های قبلی چرم مراکشی را با دوختن پوست ها دباغی می کردند . درآن روش , پوست را به صورت مشک یا این که کشکول در می آوردند آنگاه آن را با پاره ای سماق لبریز می کردند ودر ظرف های پرشده از به عبارتی محلول شناور می ساختندسپس به وسیله تیغه های چوبی در درحال حاضر چرخیدن به روی پوست ضربه هایی وارد میشد وبه ساخت چرم امداد می‌کرد ازین دسته چرم بیشتر برای صحافی کتب استفاده میشد . امروزه ازین چرم ها برای تهیه و تنظیم کالاهای چرمی مانندکیف های زنانه , کیف های دستی وجیبی مردانه استفاده می‌شود . 


2 - چرم اسپانیایی : 


این دسته چرم , درواقع نوعی چرم مراکشی است . امروزه این جور چرم را از پوست اسب کیفیت بالا مرغوب به روش پوست پیرایی گیاهی ایجاد می نمایند . این دسته چرم ها را ازروی داخلی پرداخت می نمایند . چرم ساخت شده زیاد سفت وهمچنین ضدآب است . ازین چرم در ساخت کفش های مردانه مرغوب استفاده می‌شود . 


3 - چرم روسی : 


همان گونه که از اسم این جور چرم برمی آید , اولین دفعه در روسیه تهیه و تنظیم شده‌است . محل پوست پیرایی با استفاده از پوست درخت های بید وغان انجام میشد . این دسته چرم با بوی خوشایندی که داشت , شناخته می‌شد که به بوی خوش روغن غان وابسته است . امروزه ساخت این جور چرم , دیگر منحصربه‌فرد کشورروسیه نیست ودربسیاری ازکشورهابااستفاده ازموادپوست پیرایی گیاهی ایجاد می شودازین جور چرم برای صحافی کتاب , ساخت کیف بغلی , چمدان ولباس استفاده میشود . 


4 - چرم دانه دار یک روش : 


دراین گونه ازچرم ها ازلایه فرنگی پوست استفاده می‌شود , که پوست سمباده خورده وپردازش می گردد وتا علایم و علامت های ارگانیک پوست از آن حذف شود , وهمین امرباعث تولید بافت صاف ودوام بالای کیف میشود اگر چه پردازش وکاری که روی این گونه چرم میشود , ازعمر حقیقی وواقعی آن می کاهد . 


5 - چرم های کرومی : 


چرمی است که مواد حساس در دبّاغی آن بر شالوده کروم است و بر مرحله بعضا چرم های کرومی که رویکرد نا مرغوبی دارا‌هستند برنامه ای را بصورت تصنعی و مصنوعی چاپ می کنند که به آن کرومی چاپی می گویند . 


6 - چرم جیر : 


ز پوست بز و گوساله تنظیم می‌شود که طی روند خاصی و توسط وسایل خاصی چهره آن را پرداخت می کنند و مرحله گوشتی را به طور مخملی در میاورند که بیشتر تحت عنوان آستر در درون دیگر تولیدها استفاده می گردد . 


7 - چرم اشبالت : 


چرمی است مشابه جیر که از برگه کاغذ کردن چرم های کلفت گاوی به دست میاید که نسبت به جیر مرحله پایینتر محسوب و طبقه بندی می گردد . 


8 - چرم نوبوک : 


چرمی است که نظیر جیر و اشبالت دارنده چهره مخملی می‌باشد البته با نازکی زیاد پرداخت شده و دارنده سطحی لطیف است 


9 - چرم ورنی : 


چرمی است که از پوست گوساله تنظیم میگردد و رویکرد آن با لاک خاصی لعاب و پوشش داده میشود تا ظاهری درخشان پیدا کند . 


10 - چرم پوست مارمولک 


این مدل پوست , فراوان نازک و در عین حالا سفت است . هنگامی که پوست پیرایی میگردد , ترک نمیخورد و آبرفتگی و کشیدگی پیدا نمیکند و تداوم و استحکام متعددی داراست . پوست مارمولک ها , گرانتر از پوست مارها است . از یک مارمولک می‌‌توان حدود ۳۰ سانتیمتر مربع پوست بدست آورد . 


11 - پوست کروکودیل وسوسمار 


این حیوان ها , ‌ پوست زیبایی دارا‌هستند و از روی نقش‌های بزرگ به راحتی می توانند تشخیص داده شوند . این پوست ها , به اندازه‌ای آوازه دارا هستند که برای ساخت تقلبی آنان با پرس‌های فولادی , نقش‌های سوسمار را بر روی پوست گاو , نقش و اثبات می‌نمایند . پوست سوسمار , بیشتر از پوست کروکودیل مورد استفاده قرار می گیرد و برای ساخت چمدانهای رتبه یک , کیفهای زنانه و کفشهای مرغوب مرتبه یک استفاده می شود . 


12 - پوست طیوران 


پوست پرندگانی که برای استفاده از مالامال و بالشان رشد مییابند , صرفا در شرایطی‌که به چرم تبدیل می گردند که پرنده , مرده یا این که کشته شود . 


13 - پوست ماهی 


دربین ماهی‌ها , کوسه دارنده مناسبترین پوست برای ساخت چرم است . چرم موسوم به شاگرین از پوست این حیوان ساخته می شود . 


14 - چرم گا او 


چرمی با استمرار و

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.