charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

طبق توافق طومار منعقده

وی ادامه داد: طبق توافق طومار منعقده، قرار است با راه اندازی مرکز پباده سازی و ایجاد کفش ایرانی در تبریز، تعداد ۳۰ نفر از استادان و تولیدکنندگان فن ای کفش از سرزمین ایتالیا مراحل تدریس و انتقال علم روز جهان در این صنعت را به تولیدکنندگان و فعالان کفش در کشور‌ایران فراگیری دهند . 

جباریان فام، منفعت مندی از دستگاه های برش دیجیتالی را از مزیت های دوچندان حساس راس طراحی و ساخت کفش اهل ایران در تبریز بیان و اظهار کرد: چنانچه وزارت صنعت، معدن و تجارت در روش اندازی این راءس مساعدت های اضطراری را انجام دهد، ظرف حداکثر پنج تا شش ماه آن را فعال می کنیم . 

به گفته وی، همگی مواد اول موضوع نیاز در مرکز خاطره گردیده توسط اتحادیه کفاشان تبریز تامین خواهد شد و در این رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد . 

جباریان فام ابراز امیدواری کرد با شیوه اندازی و عمل راءس طراحی و ایجاد کفش ایرانی در تبریز، این جنس و کالای صنعتی و هنری مملکت در حوزه های متفاوت طراحی، ساخت و ابداع و مد با دگرگونی های مهم مواجه شده و بازار از دست رفته داخلی و فرنگی احیا شود . 

در همین ارتباط تماس مکرر خبرنگار ایرنا با مسئولان کارها صنفی و بازرگانی اداره صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی جهت پیگیری مسائل و درج ایده ها آنها بی فیض بود . 

به گزارش ایرنا، کفش تبریز که به استدلال مرغوبیت و ظاهر قشنگ آوازه جهانی دارد، قدمتی بالای پنج هزار سال دارد و اول کفش چرم مورخ انسان با قدمت پنج هزار و ۵۰۰ سال هم هم اکنون در موزه کفش شهرداری تبریز مراقبت می شود که در روستای بیرق از توابع شهر باسمنج در نزدیکی تبریز دوخته شده می باشد . 

هم هم اکنون ۹۰ درصد کفش دست دوز و ۶۰ درصد کفش مدرن کشور ایران در قالب دو هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در تبریز دوخته و به بازارهای داخلی و فرنگی عرضه می شود . 

صادرات این کالای اهل ایران در سال حدود چهار میلیون دلار است . 

طی سال های اخیر ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی کفش در تبریز تعطیل شده و روز به روز بر این آمار افزوده می شود که در شرای مسئولان نسبت به حمایت و ارایه تسهیلات مناسب در این بخش مبادرت نکنند، آتی صنعت کفش تبریز نامشخص خواهد بود . 

قاچاق مال در حوزه کفش و واردات بی راه از کشورهای خارجی یکی از عارضه ها حساس و اساسی رکود قاضی بر صنعت کفش تبریز می باشد که به ادله واردات بی رویه در این حوزه، روز جاری شاهدیم که کفش های ترکیه و چین جای کفش تبریز را در بازار کشور ایران گرفته می باشد . 

نبود 

تنوع در تولیدها داخلی، فرسودگی خودرو آلات، نبود شرکت های تخصصی در دستور واردات و صادرات و کمبود برندسازی برای کفش کشور‌ایران و تبریز از عارضه ها و عامل ها ساکن شدن در صنعت کفش تبریز است که برای برون رفت از این وضعیت نابسامان، اتخاذ تصمیمات اثر گذار از سوی مسئولان اجرایی دوچندان حتمی و اجتناب ناپذیر می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.