charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

در تولید و ایجاد این پای افزار هیچ نوع دستگاه صنعتی دخیل نمیباشد

در تولید و ایجاد این پای افزار هیچ نوع دستگاه صنعتی دخیل نمیباشد و این امر سبب می شود مسئله اشتغال را برای اشخاص زیادی در حیطه ایجاد کند و مواد اول مورد نیاز برای کلاش پارچه نخی مثل متقال٬ چلوار٬ نخ تابیده گردیده نمره٬ لایه، لایه پوست٬ یا این که چرم گاو می باشد . 
کلاش بافی علاوه بر مریوان در شهرستان های متعدد کردستان سنندج، دیواندره، سروآباد و کامیاران و سقز نیز اشاعه داراست اما مریوان به علت تعداد فعالان بخش اعظم به عنوان راس ساخت این کفش محسوب می شود . 
ارغوان بافی (تهیه سبد و لوازم تزئینی از ترکه های چوب)، جولایی هنر ساخت انواع شال از پشم گوسفند و بز مرخُز، گلیم و جاجیم بافی نیز از دیگر صنایع دستی شهرستان مریوان میباشد . 
این شهرستان در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی سنندج راءس استان کردستان و در همسایگی مرز جمهوری اسلامی ایران و عراق قرار گرفته‌ میباشد و تا کنون ۵۱ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست اثرها باستانی مرز و بوم به ثبت رسیده هست . 
علاوه بر آن این شهرستان دارای ۱۳۵ اثر باستانی شناسایی از زمان های متفاوت تاریخی از هزاره سوم قبل از تولد تا زمان های گوناگون معاصر است که ۵۰ درصد این اثر ها امکان تصویب در فهرست اثر ها باستانی کشور را دارا‌هستند . 
بازارچه مرزی مریوان، روستاهای قلقله، کماله، کانی میران و سرنژمار، غار کونا شم شم، ناو طاق، دشت بیلو، پل گاران و آبشار کویله از جاذبه های توریسم مریوان می باشد . 
استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده مشتمل بر اثر ها باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی می باشد و نیز حال ۸۲۸ مورد از این تعداد مشتمل بر ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد ارثیه طبیعی، ۴۹ قضیه به جا مانده معنوی و هشت موضوع ارثیه منقول می باشد . 
تنظیم 
و انتشار: مجید سلیمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.