charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

مهمترین مسایلی که در جلسه طرح شد، چه بود؟

نمایشگاه “ایران پلاست ” مطرح شد و این که چطور مى شود در این بزرگترین روی داد ملی، تشکل هاى مطرح و صاحبان صنعت نقشی نداشته باشند و نظامنامه کشور‌ایران پلاست اجرا نشود و تبدیل به بازار مکاره ای شود برای شرکت های دست دوم و سوم چینى که پای واسطه ها را به بازار کشور ایران باز نماید و درخواستی بود که از شورای گفتگوى اتاق بازرگانی که به این مسئله ورود کند و با تشکیل جلسات کارشناسی برای اجراى نظامنامه و دریافت مجوز برگزاری این نمایشگاه توسط تشکل های این صنعت مبادرت کنند . 

همچنین مورد مالیات بر قیمت افزوده مطرح شد و با توجه به آلرژی وقتی این قانون که در اکنون حاضر در مجلس است و قرار می‌باشد از حالت موقت به دائمى تبدیل شود و مشکلاتى که اجراى ناقص این قانون موقتی برای صنعت پلاستیک به یاور دارد . 



اجرای ناقص این ضابطه در فعالیت مشکلاتی را برای ساخت کنندگان شناسنامه دار به وجود آورده و با توجه به توافق اتاق صنوف با وزارت دارایی، عملا واحدهای صنفی خرده فروشی، بر مبنا آن توافق، مالیات خود را پرداخت می کنند و به همین ادله خیلی از این واحدهای خرده فروش در کانال توزیع حاضر نیستند از تولیدکنندگان فاکتور بگیرند . 

با این توافق عملا واحدهای تولیدی شناسنامه دار بصورت قانونی مبتلا مشکل شدند . بخش متعددی از انرژی مدیران این واحد ها به جاى پرداختن به نوآورى و بهبود سیستم ها، به دنبال حل و فصل این جور خلل ها با دارایی هست . عزیزان مطرح کردند که اجرای ناقص این قانون منجر فساد و رانت گردیده و اخیرا هم برخی از واحدها هم در ارتباط با فروش کد فعال شده اند و از این بابت نگرانی هایی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده می باشد . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.