charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

تداخل صنفی بلای جان بازار کیف و کفش یزد شده است

رییس اتحادیه کیف و کفش یزد ضمن ابراز خرسندی از کیفیت تولبدات داخلی کشور، فعالیت دست‌فروشان و تداخل صنفی با بعضا از صنف ها دیگر را دست اندرکاران تخریب بازار کیف و کفش در این استان برشمرد . 

«محمد حسن مسلم یزدی» در گفت‌وگو با خبر نگار ایسنا، با اشاره به کیفیت بالای تولیدات داخلی در کشور، اظهار کرد: با وجود این که خوشبختانه محصولات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار میباشند ولی این میزان ایجاد بیش از نیاز داخلی سرزمین می‌باشد و به رغم صادرات عالی محصولات این صنعت به کشورهای افغانستان، عراق و برخی کشورهای شمالی ایران، اهتمام لازم از سوی دولت برای توسعه صادارت در این حوزه وجود ندارد . 

وی در ادامه از ارتقا ۲۰ درصدی ارزش کیف و کفش در بازار یزد خبر اعطا کرد و افزود: عمده کیف و کفش مصرفی استان از نحوه بازارهای تبریز و تهران و صندل مصرفی استان هم از طرز قم، تامین می شود . 

مسلم‌یزدی از کار ۴۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در حرفه عرضه کیف و کفش خبر داد و گفت: اما علاوه بر این واحدهای صنفی، متاسفانه افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دیگر از پاراگراف کتاب‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های عرضه اسباب التحریر و چه بسا مغازه‌های اسباب آرایشی و بهداشتی هم در تداخل فعالیت با فعالان صنف کیف و کفش می باشند . 

به گفته وی، این تداخل صنفی به هم پا فعالیت برخی دست‌فروشان در این حوزه که عمدتاً محصولاتی فاقد کیفیت هم عرضه می‌کنند، سبب ساز تخریب این بازار در یزد شده هست . 

مسلم یزدی در نقطه پایان عنوان کرد: در‌صورتی‌که برخی مناسبت‌ها مانند بازگشایی مدراس در اولِ فصل پاییز یا این که مناسبت‌هایی مثل اعیاد و مناسبت‌های شعف مثل جشن‌های عروسی‌ها که موجب رونق بازار فروش میشود نبود، مغازه داران ذیل پوشش این اتحادیه زیاد متضرر می‌شدند و ادامه کار برایشان فراوان طاقت فرسا یا این که غیر ممکن می شد . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.