charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

نقره چیست؟


نقره , یکی موادتشکیل دهنده شیمیایی , با علامت Ag , دارنده عدد اتمی 47 , وزن اتمی 107 . 8682 و در تیم یک فرعی ( IB ) جدول تناوبی قرار گرفته است . نقره فلزی سپید مایل به خاکستری و درخشان است و از دید شیمیایی یکی‌از فلزات سنگین وزن و اعم از فلزات نجیبو از لحاظ تجارتی عنصری باارزش تلقی می گردد . 

زیورآلات

نقره یکی‌از عناصری است که از قبل های به دور و دورانهای باستان بعنوان یک فلز شناخته شده و مورد استفاده واقع میشده و از آن درکتابهای فراعنه مصری , که عمر این کتابها به حدود 3600 سال گذشته از تولد مسیح بالغ می گردد , بعنوان فلزی که از حیث قیمت دارنده {5}{2}frac قیمت طلا و جواهرات است , یاد شده‌است . از نقره , 25 ایزوتوپ رادیواکتیو شناخته شده اندکه دارنده اجرام اتمی 102 الی 117 می باشند . نقره معمولی از دو ایزوتوپ با جرمهای107 و 109 درست شده شده‌است . 

- منابع ارگانیک 

نقره قسمتی از عنصرها نسبتا کیمیا بوده و از لحاظ فراوانی در قشر جامد زمین , در درجه شصت و سومی عنصر جای دارد . این عنصر تشکیل دهنده حدود 6 - 10 ×1 % ازپوسته زمین است . گاهی اوقات نقره بصورت عنصر آزاد یافت میگردد ( نقره خالص ) و گاهینیز به طور آلیاژ با بقیه فلزات مراعات می شود . درهرحال می بایست دقت داشت که در عمده نقاط , نقره بصورت مواد معدنی دربردارنده ترکیبات نقره مراعات میشود . مهم‌ترین کانیهای نقره عبارتند از : آرجنتیت ( Ag2S , argentite ) و سرارجیریت ( AgCl , hornsilver , Ceragyrite ) . 

از طرف دیگر تنی چند از کانیهایی که در آن‌ها نقره با سولفیدهای سایرفلزات ادغام شده‌است هم موجود است که عبارتند از : استفانیت ( stephanite ) بفرمول ( 5Ag2S . Sb2S5 ) , پلی بازیت ( polybasite ) بفرمول ( Cu _ 2S , Ag _ 2S ) . ( Sb _ 2S _ 3 , As _ 2S _ 3 ) , پروستیت ( proustite ) بفرمول ( 3Ag _ 2S . As _ 2S _ 3 ) و پیرآرجیریت ( pyrargyrite ) بفرمول ( 3Ag _ 2S . Sb _ 2S _ 3 ) . 

حدود سه چهارم نقره تولیدی , در حقیقت فراورده جانبی حاصل از استخراج بقیه فلزات است . علاوه بر این , اندازه مهمی از نقره هم از روش بازیافت سکه‌هایاز منزلت بیرون شده که می بایست با کمی نقره ممزوج شونده و یا این که از اندازه نقره آنان کمشود , گردآوری میگردد . همینطور بازیافت نقره از قراضه های صنعتی که درضمن دربرگیرنده باقی مانده های عکاسی است , اساسی تلقی می گردد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.