charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

واحد خرید چرم را می دانید؟ فوت یا این که پا در خرید چرم چیست؟

کیف چرم زنانه

واحد مقدار گیری چرم ارگانیک , فوت چرم یا این که پای چرم می باشد . در سال ۱۹۱۹ میلادی طبق قرارداد اتحادیه چرم سازهای ایتالیا و اسپانیا میزان پای چرم ۳۲/۹۹ در ۳۲/۹۹ سانتیمتر مربع تعریف شد , و در کشور ایران هر پا حدوداً ۲۸ در ۲۸ سانتیمتر مربع است . در کارخانجات ایجاد چرم , بعد از ساخت چرم و قبلی از بسته بندی و عرضه به بازار , مساحت هر تخته پوست های چرم را میزان گیری کرده و در سمت پشت آن می نویسند . میزان گیری چرم برای این است که هنگام فروش مقدار آن معلوم باشد و برای محاسبه بها , فروشنده و خریدار مبتلا خلل نشوند . 

در دیر باز با استفاده از کادر چوبی که توسط کشیدن نخ آن را به مربع بندی می کردند , مساحت چرم را به دست می آوردند . به‌این روش که فریم را روی چرم نهاده و مربع ها را می شمارند . در دباغی سنتی مقدار تقریبی این مربع را راسته موزائیک گویند . 

این روش میزان گیری برای چرم هایی نظیر چرم گوسفند و بز و چرم گاو اشپالت می باشد و چرم های کفی و زیره را بر حسب وزن بر مبنای کیلوگرم مقدار گیری می نمایند . امروزه مقدار گیری چرم در کارخانه چرم سازی به وسیله دستگاههای دیجیتالی با اعتنا بالا که شبیه دستگاه اسکنر است , میزان گیری می‌شود . 

بدین ترتیب عزیزان برای خرید توجه فرمایید که هر پا چرمی که خریداری می کنید یعنی یک مربع با اضلاع ۲۸ سانتی متر در ۲۸ سانتی متر خواهید خرید . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.