charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

جیر یا این که نبوک



کیف چرم زنانه


• جیر یا این که نبوک را با اسپری های نگهدارنده چرم اسپری بزنید تا ا ز لکه دار شدن آن جلوگیری نمایید . 

• تا حد قابلیت و امکان کفش های خویش را از آب بدور نگه دارید . 

• در صورت مرطوب شدن کفش ها هیچ وقت از گرما برای کم آب کردن آنان استفاده نکنید , اذن دهید تا کفش ها خودشان کم آب شوند یا این که با یک حوله , رطوبت را کم آب نمائید و با برس جیر پرزها را به وضعیت معمولی خویش بگردانید . برای بلند کردن پرزها میتوانید از بخار نیز استفاده نمایید . 

• کفشهای جیر و نبوک در اثر پوشیدن مداوم و طولانی زود ساییده و صاف می‌شوند , با جنبش دورانی آنها را برس بزنید برای این عمل از اسفنج , برس نبوک یا این که پارچه نبوک استفاده نمائید که مسلما به چرم , جیر , نبوک و چرمهای پرز دار طراوت خاصی می‌بخشد . 

طریقه تمیزکردن کفشهای جیر , نبوک و چرمهای پرزدار 



مرحله چرم جیر ( اشبالت ) هیچ محافظی ندارد در سود خیلی زود آلوده و کثیف و لک می گردد . روش های بیان شده زیر جهت پاک کردن کفش های جیر شاید تا حدودی مشکلات استفاده از این کفش ها را کم کند . 

دقت داشته باشید که ابتدا روش متبوع جهت پاک کردن را بر روی تراز کوچکی از کفش آزمایش فرمائید و درصورت کسب سود مناسب آن را بر روی تمام کفش اعمال فرمایید . 


با استفاده از بخار آب و برس جیر , می‌توانید کفش را منزه کرده و رنگ آن را تا میزان ای به آن بگردانید کفش را یک دقیقه روی بخار آب نگه دارید تا زمانیکه پرزهای آن بلند شوند سپس آن را از این محیط گرم به دور کرده روی یک مجله قرار دهید و اذن دهید که با هوای محیط کم آب شود و از برس جیر برای برس زدن آن استفاده فرمائید 



• درباره‌ی لکه های گریس و چربی ابتدا اضافات گریس یا این که روغن را با یک دست ی منزه و کم آب از روی کفش بردارید . هیچ زمان از آب برای پاک کردن این لکه ها استفاده نکنید چون این فعالیت سبب می گردد لکه بیشتر پخش شود و به خورد کفش برود . 

• برای جذب چربی از پودر تالک یا این که ماده ای جذب کننده استفاده فرمائید بعد از آن از برس جیر برای بلند کردن پرزها استفاده نمائید . به محض تولید لکه های چربی بر روی تراز نبوک با گاز آن را تمیز فرمایید چون این جور لکه ها زمانیکه جدید باشند سریعتر منزه میگردند . 

• لشکه های جوهر به مشقت از روی چرم جیر یا این که نبوک منزه می‌شوند به محض تولید این نوع لکه ها , آنان را سریعاً با یکپارچه ی منزه کم آب فرمایید درصورتی که ضروری باشد از آب ولرم و پارچه ای منزه برای پاک کردن لکه استفاده نمایید . پارچه بایستی پاره ای نم داشته باشد البته تر نباشد در حالی که‌این نقطه از کفش را با برس یا این که اسفنج نبوک برس می زنید از کم آب کننده سوز‌و‌سرما زا استفاده نمائید ( سشوارهای دستی که باد سرد ساخت می کنند ) . 

• برا ی نظافت کردن کفش های جیر و نبوک از سرکه ی سپید نیز می توان استفاده کرد بدین صورت که پاره ای سرکه سپید را روی لکه بمالید و آنگاه با یکدست آن را منزه نمایید . در غایت اذن دهید این لکه در هوای آزاد کم آب شود . دقت داشته باشید که استفاده از سرکه در نظافت کردن کفشهای جیر و نبوک منجر می گردد که کفش تا مدتی بوی سرکه بگیرد . 

برخی از مردمان از موفقیت شان در نظافت کردن کفشهای جیر خویش به‌این طرز خبر داده اند . 

• گفته می‌شود که از سوهان ناخن و همینطور از خودکار منزه کن نیز برای از بین بردن لکه ها می توان استفاده کرد . 

• جمع ای نیز از برس های کوچک و زبری که اصطلاحا به آنان گریبان شور گفته می گردد استفاده کردند و نتایج مطلوبی کسب کرده اند . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.